PDA

View Full Version : [Thrash metal] Chaos Asylum: Demo!



F*R*E*A*K
8 mei 2010, 13:48
Hey Folks!

Een tijdje geleden heb ik met mijn band Chaos Asylum een demo opgenomen met dit als resultaat!

http://www.reverbnation.com/chaosasylumpolderthrash

We hebben deze demo opgenomen in de Tjarda studio te Alkmaar, welke gerund wordt door Arjen Box, hier beter bekend als Skabouter!
www.myspace.com/tjardastudio

Alvast bedankt voor het luisteren, en laat me je ongezouten mening horen!

Cheers,
Rick.

Tho
15 mei 2010, 16:28
Veel reacties hier! Ik ben niet wakker Freak, ik ga luisteren zodra m'n oren het aan kunnen

Megadeth22
15 mei 2010, 16:50
Ik vind alles qua riffs vet, ook qua zang, maar zitten er nu kleine foutjes qua timing in? Bijvoorbeeld bij Blame lijkt 't net of de gitaren net een paar ms eerder zijn dan de drums. Nouja zal wel aan mij liggen.
Verder (jaja, ongezouten mening) vind ik de gitaar tone niet vet.

Maar zou die tone veranderen in een oldschool 80's tone, en zou er een lekkere galm achter de zang zitten, top :supercool:

marc_o
15 mei 2010, 17:11
Toffe muziek, maar de zang vind ik niet veel voorstellen. Doet z'n best, maar z'n stem is nergens speciaal genoeg om op te vallen.

Solidkick
15 mei 2010, 21:02
Goeie demo!
In 1x de basis derop met overdubs voor vox en solo's neem ik aan?

almarvk
16 mei 2010, 09:27
Het komt heel druk op mij over. Zang vind ik apart, beetje pratende/vertellende stijl. Vind het niet een vervelende stijl ofzo.

F*R*E*A*K
30 mei 2010, 19:00
Veel reacties hier! Ik ben niet wakker Freak, ik ga luisteren zodra m'n oren het aan kunnen

Jaja! Komt u maar!

:D


Ik vind alles qua riffs vet, ook qua zang, maar zitten er nu kleine foutjes qua timing in? Bijvoorbeeld bij Blame lijkt 't net of de gitaren net een paar ms eerder zijn dan de drums. Nouja zal wel aan mij liggen.
Verder (jaja, ongezouten mening) vind ik de gitaar tone niet vet.

Maar zou die tone veranderen in een oldschool 80's tone, en zou er een lekkere galm achter de zang zitten, top :supercool:

Thanks!
Dat van die gitaartoon kan ik wel inkomen, mijn sound (rechterkanaal) is redelijk 80's maar dat van onze andere gitarist niet bepaald.


Toffe muziek, maar de zang vind ik niet veel voorstellen. Doet z'n best, maar z'n stem is nergens speciaal genoeg om op te vallen.

Dankje! De zang is een kwestie van smaak denk ik.


Goeie demo!
In 1x de basis derop met overdubs voor vox en solo's neem ik aan?

We hebben elk instrument apart opgenomen in 2 a 3 takes per nummer, later inderdaad de zang en de solo's eroverheen gelegd.


Het komt heel druk op mij over. Zang vind ik apart, beetje pratende/vertellende stijl. Vind het niet een vervelende stijl ofzo.

Thanks man!

J-P
31 mei 2010, 02:21
Muziek klinkt lekker old school op het eerste gehoor, zang stoort me niet eigenlijk, toch niet in Blame, het is wat minder in Dead Eye movement. Wel het hier en daar onstrakke dubbelbassdrumwerk, dat valt wel erg op. Daarnaast klinkt het zowiezo losjes (om maar iets anders dan onstrak te zeggen) en ik denk dat het een goed idee zou zijn om eens met een clicktrack te werken want de kwaliteit van de nummers vind ik echt prima, het opnemen kan gewoon beter. Niet erg want streven moet je blijven doen. Goede binnenkomer, volgende opnames strakker en dus vetter!:rockon:

gorgasm
31 mei 2010, 11:03
onstrakke dubbelbassdrumwerk
en zelfs dat 'kan' imo niet.
ik heb het vaak genoeg gezien dat ze de slechtste drumpieler supergoed en strak laten klinken

Goeie solosound en solo's trouwens

FrankS
31 mei 2010, 23:58
Ey! Ik kwam vandaag thuis van mn werk, mn vriendin was aan het afwassen en ik hoorde ineens brute klanken en da was dit :D Cool man, lekker thuiskomen ;)
[edit]jij niet Kevin maar Rick, staat onder je post. Groeten @ Kevin ;)

gorgasm
1 juni 2010, 09:45
frank, opmerkelijk dat jij hier zit. (kheb je ng gemaild voor die SE)
hoor je nog marcel? Die speelt zo te zien nu zaterdag in de rots in antwerpen. Ik denk wel om te gaan. Jij bent er ook?