PDA

View Full Version : Harumi Les Paul vs Hondo P-bass



SEAL
8 mei 2010, 12:28
hoi,

ik liep zonet op de rommelmarkt en zag daar een Harumi LP. De verkoper zei dat ie m gekocht had in '72. De fretboardbinding was gebroken, en de kam zat niet meer op zijn plaats. Hij vroeg er 75 euro voor... de gitaar was onbespeelbaar.

naast de LP stond een Hondo P-bass, voor 40 euro,
ze zag er netjes uit, alleen nieuwe snaren erop.

welke zou het leukst zijn?

geert1976
8 mei 2010, 12:33
De Hondo.

Een Harimu levert mits in goede bespeelbare staat E 75,00 tot E 100,00 op.

Harimu body is gemaakt van triplex en de Harimu's die ik tot op heden heb gehad haaden geen beste frets

SEAL
8 mei 2010, 12:37
ik dacht het ook al,
heb zelf ook een hondo, die ik voor E 22.50 te grijpen kreeg op koninginnedag,
maar ik dacht dat het misschien bias was...

desondanks denk ik niet dat ik hem ga kopen, ik heb al een basje staan,
en de gitaar bevalt me toch beter, ik houd MP wel lekker in de gaten voor die LP voor een vriend die binnenkort jarig is ^^

wietse
8 mei 2010, 15:08
snel die bas ophalen!!
daar kan je aan verdienen.

marco v
8 mei 2010, 17:02
Waar is die rommelmarkt..
tis al 5 uur dus de markt en de bas zullen wel weg zijn....jammer

SEAL
8 mei 2010, 17:35
Delft,
volgende week staat ie er nog wel denk ik, ik heb ze al een tijdje zien liggen...

een bas voor 40 euro, Hondo , zwart, P-bass model, geen snaren, is dat verdienen?

dan neem ik hem misschien volgende week nog wel mee ^^

wietse
8 mei 2010, 19:06
Delft,
volgende week staat ie er nog wel denk ik, ik heb ze al een tijdje zien liggen...

een bas voor 40 euro, Hondo , zwart, P-bass model, geen snaren, is dat verdienen?

dan neem ik hem misschien volgende week nog wel mee ^^

als de hals nog goed is en hij er verder netjes uitziet ja, alleen nieuwe bassnaren zijn prijzig, ik bestel ze altiijd bij musicstore.de, dan ben je voor een 7 euro klaar, bestel dan wel andere snaren in bulk erbij anders wordt het nog duur(verzendkostten)
en anders verkoop je hem in onderdelen op marktplaats, wedden dat je er dan meer voor vangt?
mits de body geen multiplex is, dus daar effe goed naar kijken.
maar goed ik koop zoiets voor dat geld voor de handel maak hem weer goed bespeelbaar en zorg dat alles werkt, vang je er een 75 euro voor, geen grote winst maar iets is beter dan niets.
en je hebt dan ook nog de lol van het opknappen gehad.

SEAL
8 mei 2010, 21:09
ok, bedankt voor de tip :)

volgende week weer kijken,
en misschien dat er dan een HNBD inzit :cheerup: