PDA

View Full Version : Zomaar dromen: Boogie of Bogner?



Nocki
8 mei 2010, 12:12
Hi,

Er staat weer het een en ander te veranderen in mijn bandsituatie...
Mijn girlyrackje met Egnater IE4 en VHT2502 wordt strakjes overbodig dus komt er weer wat geld vrij voor iets nieuws.

Door wat topics over de Mark IV en Roadster begint mn boogie hartje toch weer te kloppen. Een nieuwe top zou ik gaan gebruiken in combi met mn Bogner 2x12os wat gewoon een geweldige cab blijft.

Naast Boogie is er natuurlijk ook nog ander mooi spul zoals van Bogner.

Wat ik zoek is een geweldig clean kanaal, een leuke acdc achtige crunch en een geweldige high gain.

Mark IV voldoet voor mij net als de Roadster maar misschien is er meer. hebben jullie een idee waar ik eens naar zou kunnen kijken? Een schakelbare fxloop zou geweldig zijn. Dan kan ik er standaard een delay in hangen voor mn solo's.

Nocki

ps. Mn vaste rack met CAE3+, VHT2502 en Bogneg 4x12 straight enzo blijft gewoon. Daar wil ik niet aan rommelen want dat blijft gewoon een fantastische set.

Misery Signals
8 mei 2010, 15:48
Heb je nou alles nog niet gehad om te weten wat er goed is?
Ik zeg Bogner, Sowieso.
Die Roadster vind ik maar niets. Boogie leadsound vind in een Rectifier en wat er voor de rest in een Roadster zit, vind je beter in andere amps.

MS

marc_o
8 mei 2010, 15:57
Nocki.........Bogner, maar dan wel een XTC.
Als jij eenmaal het plexiknopje hebt omgezet, mag je eender welke boogie erbij halen om ook maar in de buurt te komen.
Je mag de mijne best eens proberen, maar wees gewaarschuwd.


Loop is schakelbaar, uiteraard geen reverb, heeft ie niet nodig.

Nocki
9 mei 2010, 14:42
hihi... Klinkt goed.

Als ik er dezelfde klik mee heb als met de CAE komt dat dik in orde :)

Ik zal eerst mn rackje eens opruimten en dan rustig gaan kijken.
Bedankt!

marc_o
9 mei 2010, 16:20
Haha, tot je de prijs hoort....ik heb de meest exclusieve versie namelijk.


Classic met class A (wordt niet meer gemaakt)

Mitch
9 mei 2010, 17:12
Classic met class A (wordt niet meer gemaakt)
Daar zal toch wel een reden voor zijn dan? :D

Mijn hemel zeg, Nocki die een topic opent over Mesa/Boogie, oude tijden herleven! Ik weet niet wat voor budget je precies in gedachten hebt, maar anders zit je al gauw in de Mesa/Engl/Koch/Bogner hoek gezien je wensenlijst.

marc_o
9 mei 2010, 17:15
Daar zal toch wel een reden voor zijn dan? :D

Mijn hemel zeg, Nocki die een topic opent over Mesa/Boogie, oude tijden herleven! Ik weet niet wat voor budget je precies in gedachten hebt, maar anders zit je al gauw in de Mesa/Engl/Koch/Bogner hoek gezien je wensenlijst.


Guttegut, komt spuit 11 met z'n ChinaVox waar je eerst zooi moet uitslopen eer ie wil klinken met een pedaaltje. :seriousf::seriousf::seriousf:

Mitch
9 mei 2010, 17:50
Wees nou blij dat ik af en toe een condensator overhoud, die stuur ik namelijk op naar Bogner :crazyhappy:

Nocki
9 mei 2010, 17:56
Hihi... eindelijk ontspoort het topic dan :)

Oude tijden herleven idd. Ik heb enorm veel lol gehad met mn mark Iv.
Als ik deze cabs toen had gehad had ik waarschijnlijk veel blijer geweest met mn sound dan ik toen was.
Aangezien ik mn rack neit meer nodig heb en dus weer wat geld over ga hebben denk ik weer aan een Mark IV omdat dat gewoon helemaal mijn amp was. Maar een roadsterr zou ook zo weer kunnen.

Voor dat ik een stap doe toch hier meer eens luisteren of er nog meer dingen waren bijgekomen voor me... :)

marc_o
9 mei 2010, 18:09
Wees nou blij dat ik af en toe een condensator overhoud, die stuur ik namelijk op naar Bogner :crazyhappy:


Daar vreet de magazijnbediende ze op, schijt ze uit, en van die stront maken ze een nieuwe Vox:mmmm:

AART
9 mei 2010, 18:19
Ik speelde net weer voor het eerst in een week of twee op mijn boogie en damn, ik weet gelijk dat ik dat ding nooit inruil voor zo'n Bogner of Engl ding. :lovelove:

Orpheo
9 mei 2010, 18:32
ik vind de xtc echt zo zwak en slap. ik vind de mk4 lead veel strakker, vetter, directer, dynamischer en gearticuleerder dan de xtc. oh, en meer gain :P

@nocki: ik zou gaan voor de mk4, OF de mk5 (ontloopt elkaar niet bijzonder veel op het derde kanaal,maar wel ENORM qua features). voor mijn 'marshall' tones heb ik simpelweg een echte marshall, en voor de 'moderne' marshall tones heb ik een rivera M100. voor ALLES in een, heb ik een engl special edition EL34 edition.

Ik vind de bogner te weinig bieden voor 't geld in tone en features. het zijn een paar leuke tones,maar zeker niet geschikt voor metal, totaal niet. ik vind het clean 'stoffig', niet soepel, niet sprankelend. soort van log trekpaard, terwijl de engl een enorme souplesse heeft, beetje als een Grand prix dressuurpaard.

Nee, ik ben dik tevreden over wat ik heb, en bogner hoeft er van mij niet meer bij; cabs of heads, both the same ;)

marc_o
9 mei 2010, 18:54
AART en Orph: Jullie hebben geen idee waarover jullie het hebben qua XTC classic (let wel, dat is niet de gangbare XTC), wat zonde!

Geeft niks, op een volgende meeting zal ik je laten horen hoe ie kan klinken, daar kom je in een winkel niet achter zo 1,2,3...te weinig gain?....op mijn ritmekanaal zit zowat net zoveel als op een Savage 120 lead.

AART
9 mei 2010, 19:17
AART en Orph: Jullie hebben geen idee waarover jullie het hebben qua XTC classic (let wel, dat is niet de gangbare XTC), wat zonde!

Geeft niks, op een volgende meeting zal ik je laten horen hoe ie kan klinken, daar kom je in een winkel niet achter zo 1,2,3...te weinig gain?....op mijn ritmekanaal zit zowat net zoveel als op een Savage 120 lead.

Ik heb meerdere keren een XTC gehoord en het is een leuke bak, maar voor mij weet ik zeker dat die XTC niet in de buurt komt bij de strakke, droge, agressieve punchy high gain crunch van de Mark IV.

Maar misschien is het wat voor Nocki ;)

marc_o
9 mei 2010, 19:49
Ik heb meerdere keren een XTC gehoord en het is een leuke bak, maar voor mij weet ik zeker dat die XTC niet in de buurt komt bij de strakke, droge, agressieve punchy high gain crunch van de Mark IV.

Maar misschien is het wat voor Nocki ;)

Gij snoodaard....of moet ik zeggen snoodAART?

Ik kan je niet overtuigen, dat zul je op een meeting moeten doen. Toegegeven, zodra je de toggleswitches niet doorhebt, kan ik me prima voorstellen dat je er niet uitkrijgt wat je zoekt. Droog zit er wel in, maar is even zoeken....en dan nog hoeft het inderdaad je smaak niet te zijn.

Laat ik het zo zeggen, persoonlijk vind ik het een GROTE stap voorwaarts vanaf de 2 Rivera's die ik had.....

Orpheo
9 mei 2010, 20:27
@marc: ik heb de classic wel degelijk gehoord en bespeeld, en toch, ik vind 'm softer, 'trager', slomer, lomper (in een negatieve wijze) dan een mark of een rivera of een engl SE. ik heb eigenlijk altijd respect gehad voor jou op 't gebied van tone,en daarom snap ik totaal niet waarom je de xtc classic zo tof vindt.

marc_o
9 mei 2010, 21:29
@marc: ik heb de classic wel degelijk gehoord en bespeeld, en toch, ik vind 'm softer, 'trager', slomer, lomper (in een negatieve wijze) dan een mark of een rivera of een engl SE. ik heb eigenlijk altijd respect gehad voor jou op 't gebied van tone,en daarom snap ik totaal niet waarom je de xtc classic zo tof vindt.


Wat ik zo mooi vind aan de Bogner is het middengebied, een hele mooie ronde grom die mij aanspreekt.
Het is een soort supermarshall, maar dan met frequenties in de EQ die meer naar mijn smaak zijn. Attack, snaardefinitie in complexe akkoorden, boost op ieder kanaal die geen volume toevoegt maar net die extra grom, het cleane kanaal van sparkle tot AC/DC. Het standje Plexi waarvan de vullingen uit mijn tanden donderen...ik weet niet, het is de mooiste versterkertop die ik ooit heb gehoord. Knalt door de mix als een dolle, ook mooi op huiskamerniveau....het gaat maar door. Ik ben blij met de versterker-reis die ik gemaakt heb over de jaren waarin ik veel geleerd heb over wat ik mooi vind....als ie niet zo vertieft duur was, kocht ik er nog eentje....alhoewel ik ook onder de indruk ben van de CAE PT 100, Matchless Independence, de V-Ampire Blue Rumble II en uiteraard een Fender Bassman 410.

Maar om terug te komen op Nocki....hij heeft een spel wat zeker niet met AART en jou te vergelijken is. Ik denk dat hij juist deze sound wel kan waarderen....en zo niet.....kan hij binnen een paar weken de 2e handsmarkt weer blij maken met iets moois :seriousf:

AART
9 mei 2010, 21:34
Maar om terug te komen op Nocki....hij heeft een spel wat zeker niet met AART en jou te vergelijken is. Ik denk dat hij juist deze sound wel kan waarderen....en zo niet.....kan hij binnen een paar weken de 2e handsmarkt weer blij maken met iets moois :seriousf:


Hehe, das zeker waar:cheerup:

marc_o
9 mei 2010, 21:40
Volgens mij luistert nocki toch niet mee, dus als ik jullie was prees ik die markV helemaal de hemel in en dan wacht je gewoon een week of 3 en dan.....jeweettoch?...scheelt al gauw een bom duiten..

AART
9 mei 2010, 21:42
Volgens mij luistert nocki toch niet mee, dus als ik jullie was prees ik die markV helemaal de hemel in en dan wacht je gewoon een week of 3 en dan.....jeweettoch?...scheelt al gauw een bom duiten..

Nee, Orph moet zijn Mark IV kwijt en heeft me 10% belooft, snap dat dan!:sssh:

marc_o
9 mei 2010, 21:43
Ah okay, nee eh...ik eh ...heb aan een half woord genoeg hoor!

Nocki
9 mei 2010, 21:58
hihi... Ik zat zeker wel mee te luisteren.

Ik had Marc al door toen die zij dat ie best een 2e wilde als ze niet zo duur waren. Vervolgens praar ie dus zn mond voorbij en beschuldigd Aart en Orpheo van hetzelfde :)

Ik vind het een leuk topic worden! :)

marc_o
9 mei 2010, 22:02
hihi... Ik zat zeker wel mee te luisteren.

Ik had Marc al door toen die zij dat ie best een 2e wilde als ze niet zo duur waren. Vervolgens praar ie dus zn mond voorbij en beschuldigd Aart en Orpheo van hetzelfde :)

Ik vind het een leuk topic worden! :)

Zeg.....bemoei je er niet mee!

;)

Orpheo
9 mei 2010, 22:38
Wat ik zo mooi vind aan de Bogner is het middengebied, een hele mooie ronde grom die mij aanspreekt.
Het is een soort supermarshall, maar dan met frequenties in de EQ die meer naar mijn smaak zijn. Attack, snaardefinitie in complexe akkoorden, boost op ieder kanaal die geen volume toevoegt maar net die extra grom, het cleane kanaal van sparkle tot AC/DC. Het standje Plexi waarvan de vullingen uit mijn tanden donderen...ik weet niet, het is de mooiste versterkertop die ik ooit heb gehoord. Knalt door de mix als een dolle, ook mooi op huiskamerniveau....het gaat maar door. Ik ben blij met de versterker-reis die ik gemaakt heb over de jaren waarin ik veel geleerd heb over wat ik mooi vind....als ie niet zo vertieft duur was, kocht ik er nog eentje....alhoewel ik ook onder de indruk ben van de CAE PT 100, Matchless Independence, de V-Ampire Blue Rumble II en uiteraard een Fender Bassman 410.

Maar om terug te komen op Nocki....hij heeft een spel wat zeker niet met AART en jou te vergelijken is. Ik denk dat hij juist deze sound wel kan waarderen....en zo niet.....kan hij binnen een paar weken de 2e handsmarkt weer blij maken met iets moois :seriousf:

Ik snap precies wat jij bedoelt met 'supermarshall'. Ik heb een door CMW gemodde marshall, en ik zie die amp als hoe een marshall had moeten klinken, en mijn rivera is mijn 'supermarshall'. het mid dat jij zo tof vindt, vind ik juist veel te modderig, mushy.

ik denk dat dat te maken heeft met speelstijl en gitaren. ik heb van mijzelf al een heel agressief geluid, scherp, veel attack, en ik moet een amp hebben die dat ook lekker weergeeft. de warmere amp, daar kan ik heel snel al te weinig mee. snap je wat ik bedoel? :P

grappig ook dat jij bepaalde amps noemt, precies die amps, waar ik niet blij van word... ik vind die matchless en de fender te warm, wollig, fuzzy. De CAE vind ik weer wel te gek klinken, maar niet bij mij. die amp ligt me gewoon niet :P

marc_o
9 mei 2010, 22:50
Ik snap precies wat jij bedoelt met 'supermarshall'. Ik heb een door CMW gemodde marshall, en ik zie die amp als hoe een marshall had moeten klinken, en mijn rivera is mijn 'supermarshall'. het mid dat jij zo tof vindt, vind ik juist veel te modderig, mushy.

ik denk dat dat te maken heeft met speelstijl en gitaren. ik heb van mijzelf al een heel agressief geluid, scherp, veel attack, en ik moet een amp hebben die dat ook lekker weergeeft. de warmere amp, daar kan ik heel snel al te weinig mee. snap je wat ik bedoel? :P

grappig ook dat jij bepaalde amps noemt, precies die amps, waar ik niet blij van word... ik vind die matchless en de fender te warm, wollig, fuzzy. De CAE vind ik weer wel te gek klinken, maar niet bij mij. die amp ligt me gewoon niet :P

Ah, vandaar, dan snap ik het zeker...eindelijk, we snappen elkanders smaak! hahaha, bel de krant!
Overigens ben ik gek op high-gain, en helemaal als ik het uit een versterker trek die meer kan....maar zo is mijn speelstijl ook, meer classic-rock en metal vanuit de classic tone....ehm, meer TOOL dan Rammstein. Meer Van Halen en Gary Moore dan moderne schredders.
Daarom vond ik destijds mijn overstap van 10 jaar Engl naar Rivera een grote vooruit.

srv-man
9 mei 2010, 23:06
Ben het met Marc eens, de XTC Classic is echt te gek. Heb zelf de gewone gehad en die vond ik ook goed, maar de Classic is een stuk dynamischer. Naast de genoemde kwaliteiten is het XTC geluid heel verfijnd en sophisticated en de Classic is zonder meer de beste van het stel.

Om Nocki's GAS nog wat aan te wakkeren: hier staat er 1 voor een schappelijke prijs (incl A/AB switch).
http://www.guitarguitar.co.uk/electric_amps_detail.asp?stock=06020317503529

Orpheo
10 mei 2010, 11:12
Ah, vandaar, dan snap ik het zeker...eindelijk, we snappen elkanders smaak! hahaha, bel de krant!
Overigens ben ik gek op high-gain, en helemaal als ik het uit een versterker trek die meer kan....maar zo is mijn speelstijl ook, meer classic-rock en metal vanuit de classic tone....ehm, meer TOOL dan Rammstein. Meer Van Halen en Gary Moore dan moderne schredders.
Daarom vond ik destijds mijn overstap van 10 jaar Engl naar Rivera een grote vooruit.
ah, tool en van halen... 2 bands waar ik de tone niet van kan uitstaan ;) ik ben meer van the darkness, slash (sommige songs!), alter bridge, dio, hardcore superstar, MSG, megadeth, paul gilbert, winger... die gasten hebben net wat meer bite, meer scherpte dan de artiesten die jij noemde (behalve dan gary moore).

marc_o
10 mei 2010, 11:16
ah, tool en van halen... 2 bands waar ik de tone niet van kan uitstaan ;) ik ben meer van the darkness, slash (sommige songs!), alter bridge, dio, hardcore superstar, MSG, megadeth, paul gilbert, winger... die gasten hebben net wat meer bite, meer scherpte dan de artiesten die jij noemde (behalve dan gary moore).


Gilbert en Slash vind ik ook prachtig overigens, die kunnen er denk ik precies tussen, dat is de overlap, het grijze gebied...haha.

Evengoed hoop ik op een leuke meeting ergens dit jaar en mag je van mij een tijd knoppen draaien en dan zullen we wel zien.
Ik moet overigens zeggen dat ik aan de sound gewend ben die uit m'n Rivera 212 komt, en die ik beter en strakker vind dan de Bogner cabs.

Orpheo
10 mei 2010, 11:53
Gilbert en Slash vind ik ook prachtig overigens, die kunnen er denk ik precies tussen, dat is de overlap, het grijze gebied...haha.

Evengoed hoop ik op een leuke meeting ergens dit jaar en mag je van mij een tijd knoppen draaien en dan zullen we wel zien.
Ik moet overigens zeggen dat ik aan de sound gewend ben die uit m'n Rivera 212 komt, en die ik beter en strakker vind dan de Bogner cabs.
ja, lijkt me tof :) ik weet alleen niet welke amp ik mee zal nemen ;) idem dito met gitaren :D ik heb gewoon zoveel leuk speelgoed ;) wellicht moet ik maar een polletje maken ervoor ghehe