PDA

View Full Version : pinch problemen. hellup........



skabouter
24 april 2003, 19:20
hallo. ik kan sinds kort pinch harmonics. ik probeer het nu sinds een tijdje (veel te laat mee begonnen overigens) en dat gaat wel. ik heb het over octaverende pinch-harmonics, ik heb namelijk horen zeggen dat er vele soorten bestaan.

ik kan gewoon een normaal solotje helemaal pinchen, dat wil zeggen, iedere noot geoctafeerd. maar wat als ik nu dus maar enkele noten wil pinchen in die hele solo ?

dat lukt niet goed, want ik moet mijn plectrum heel kort houden, en ik pinch dus alles, of niets. hoe doen jullie en/of steve vais dit ? heel snel afwisselend je pick kort/lang vastpakken ?

hoofd
24 april 2003, 19:23
Als ik goed naar mijn hand kijk denk ik dat het ligt aan horizontaal of diagonaal aanslaan. Bij diagonaal is er een pinch, bij horizontaal is het gewoon. Denk ik.

skabouter
24 april 2003, 19:29
ten opzichte van de snaren bedoel je dus ?

plectrum in het verlengde van de snaren is pinch ? en haaks op de snaren is normaal ??

skabouter
24 april 2003, 19:32
onee andersom dus. lastig dit. hellup mensen !! wie legt het goed uit ?

Swan
24 april 2003, 19:37
je plectrum vasthouden zoals je t altijd doet, als je dan n harmonic wilt hou jeje duim n beetje schuin zodat je kan picken en ook met je duim de snaar kan raken...ofzo

skabouter
24 april 2003, 19:38
owwww. ok, kzal eens proberen. tot nu toe hield ik dus voor pinch mijn plectrum heel spastisch heel kort. maar dat hoeft dus niet....

jorrit
24 april 2003, 19:49
uhm owke dit is lastig om uit te leggen...

op zich hoef je je duim niet helemaal naar de punt te schuiven..ik heb mijn duim ongeveer een halve cm van de punt af. als ik dan wil pinchen dan draai ik mn duim naar de snaar toe ofzo...tis een heel kleine beweging maar volgens mij werkt t zo. dus gewoon je draaid je duim naar de snaar toe....

k hoop dat dit duidelijk is arjen, en blijven oefenen...anders leer ik t je wel een keer als je oooooit hier gaat optreden....:wink:

skabouter
24 april 2003, 19:53
ok, bedankt jor. ik hoop dat het lukt zo.

en ja als ik OOOOOIIIIITTTTTTT nog eens bij jou ga optreden, dan moet je het anders maar ff uitleggen.......... als het nu niet lukt.

Negative K3 fan
24 april 2003, 21:11
het is gewoon een soort iets wat je moet oefenen, het is niet dat er een geheime techniek waardoor je opeens willekeurig kunt pinch harmonicen ofzo, het vergt gewoon veel oefening.

skabouter
24 april 2003, 21:17
ik snap het. ik ga meteen aan de slag :smile:

ildotore
25 april 2003, 00:36
kijk even op gitarricks.com
en dan even zoeken op pinch harmonics.
en je een paar dagen opsluiten op je kamer.
er is echt geen reet aan als je eenmaal de vibe hebt.
zakk wylde is hier echt fucking meester in.
groeten edward

ildotore
25 april 2003, 00:38
moet natuurlijk zijn http://www.gitartricks.com
sorry mijn vingers willen sneller dan mijn brains.

Akira
25 april 2003, 08:16
uhm... http://www.gUitartricks.com ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-04-25 08:16 ]</font>

Vai Himself
25 april 2003, 08:24
ja gewoon die duim ietsje naar voren schuiven zodra die pinch moet komen, dat is in elk geval zoals ik het doe en het gaat nog snel ook!

Lacrymosa
25 april 2003, 09:22
Mensen, dit hoort bij techniek thuis, en niet bij Gitaren!!!!!!

Gitaarnet, waat blijven de nieuwe MODS????

CheerS!!

Droffie
25 april 2003, 09:31
Yep waar blijven ze. Het wordt tijd voor wat organisatie op dit forum.

Phoenix Rising
25 april 2003, 10:22
Het maakt niet uit waar je je plectrum onder je duim hebt zitten. Het doel is om vlak na, of tijdens de pick attack de snaar heel lichtjes aan te raken met je huid. Je kan het dus doen met het stukje duim voor het plectrum (bij mij niets eigenlijk, maar ik heb gitaristen gezien die em vlakbij het kootje hebben). Maar het kan ook met het stuk duim na de plectrum, dat is veel makkelijker, want dan hoef je verder niets te buigen of whatever.

Als je echt perfectionistisch bezig wilt zijn, en super helder wilt pinchen, kan je het ook met je ringvinger doen door die in je palm te krullen en tegen de snaar aan te houden op de goede plek. Dan kan je alternate pichen, met up en downstrokes dus, om maar ff zo te zeggen :grin:

Jeee
25 april 2003, 11:07
Ik ken iemand die pinch harmonics doet enkel met z'n plectrum. Hij raakt de snaar niet aan met z'n duim. Hoe doe je dat dan precies?

Negative K3 fan
25 april 2003, 13:07
eerst aanslaan en dan je plectrum nog een keer op; de snaar drukken.

Marc Oblivian
25 april 2003, 13:14
Op 2003-04-24 19:37, schreef Swan:
je plectrum vasthouden zoals je t altijd doet, als je dan n harmonic wilt hou jeje duim n beetje schuin zodat je kan picken en ook met je duim de snaar kan raken...ofzo


Zo doe ik het sowieso altijd...
Grappig is wel dat het bij heel snel soleren wel eens vanzelf/per ongeluk gebeurt.. :smile: