PDA

View Full Version : Pod X3 Buzz



iwamoto
7 mei 2010, 20:49
Waarschijnlijk geef ik het antwoord zelf al, maar wie weet hebben jullie wel een oplossing.

heb hier boven geen een geaard stopcontact, en ik kwam er vandaag achter dat de buzz die ik heb als ik over de pod x3 speel voorkomen wordt als ik simpelweg mn pod x3 aanraak (of mn gitaar).

nu vraag ik me af of het idd een kwestie is van stopcontact aarden of zijn er nog andere "trucs" om die vervelende ruis te onderdrukken ?

nog een bijkomstigheid, als ik de Pod X3 via usb inplug in mn macbookpro (aluminium) en ik raak de macbook aan verdwijnt de buzz ook.

Liquid_Metal
7 mei 2010, 21:30
Yep, da's een aardeprobleem. Makkelijkste oplossing is een verbinding maken tussen je 'rack' en de verwarming (door een draadje aan beide kanten vast te maken). Dat heb ik ook gedaan want mijn stopcontacten zijn niet geaard. Works like a charm.

iwamoto
7 mei 2010, 21:38
ik zie nu voor me hoe ik gewoon met een plakbandje een simpele draad ertussen hang met schilderstape. zou het werken ? morgen eens testen.

Liquid_Metal
7 mei 2010, 22:25
ik heb aan de kant van m'n rack het draadje aan een ringetje vastgesoldeerd, en dat ringetje draai ik vast met een schroefje (handig hè, racks?). Aan de andere kant heb ik gewoon een lang stuk gestript en dat over een bevestigingsklem van de verwarming gehangen. En blijkbaar werkt het :).

Rinze
8 mei 2010, 09:23
Aarden aan je verwarming kan maar is link. Als er iets mis gaat in het apparaat staat er 220 op je cv. Een POD heeft geen geaarde stekker, is dus ontworpen om zonder aarding te gebruiken. Het zal misschien de combi met een ander apparaat zijn, ik heb er geen last van.

Ik denk dat het aan je Mac ligt :D

iwamoto
10 mei 2010, 10:18
Aarden aan je verwarming kan maar is link. Als er iets mis gaat in het apparaat staat er 220 op je cv. Een POD heeft geen geaarde stekker, is dus ontworpen om zonder aarding te gebruiken. Het zal misschien de combi met een ander apparaat zijn, ik heb er geen last van.

Ik denk dat het aan je Mac ligt :D

Ik had gisteren voor de test de mac, sterker nog, de hele USB ontkoppelt, een eindje uit de buurt van de mac gaan staan, maar nee, buzzing bleef, naja, eerst maar aarden, dan zal het wss allemaal weer goed zijn :)