PDA

View Full Version : Gezocht: Equalizer



Madcow
7 mei 2010, 11:44
Heey!!

Ik heb sinds kort een nieuwe versterker, namelijk de randall rg100es Leuk dingetje maar hij klinkt alsof er een deken overheen ligt. Nou heb ik van meerdere mensen begrepen dat dit is op te lossen met een eq.

Wat is de goedkoopste/beste eq?

Vereist:

19' afmeting
onder de 100 euro
2de hands is zeker een optie.

HaroldA
7 mei 2010, 11:52
Nou heb ik van meerdere mensen begrepen dat dit is op te lossen met een eq.

Niets valt "op te lossen" met een EQ maar misschien kun je hoogstens wat camoufleren.

Een lelijk wijf volgesmeerd met make-up blijft een lelijk wijf.

ACSlater
7 mei 2010, 17:25
Niets valt "op te lossen" met een EQ maar misschien kun je hoogstens wat camoufleren.

Een lelijk wijf volgesmeerd met make-up blijft een lelijk wijf.

Ja maar door de make-up zou je haar misschien wel doen met genoeg drank op :)

@TS: waarom een 19" formaat? Als je voor een pedaal gaat kun je het beste voor een MXR eq gaan. Als je bij 19" blijft moet je denk ik je vraag in het rack-forum stellen.
Het is wel zo dat je met een eq een slechte versterker niet beter kunt maken. Misschien dat je het eerder met een ander type speaker kunt oplossen.

the sure thing
7 mei 2010, 20:13
(...) Het is wel zo dat je met een eq een slechte versterker niet beter kunt maken. Misschien dat je het eerder met een ander type speaker kunt oplossen. +1. Of een andere gitaar, of een andere speelstijl, of gewoon een andere versterker :). Je kan metr een EQ niet het "karakter" van de amp veranderen. Een mat klinkende amp is IMHO niet beter te krijgen met een EQ.

Madcow
8 mei 2010, 15:09
Nouja het klinkt een beetje te dof.