PDA

View Full Version : Forum: Software amps



BW87
7 mei 2010, 02:25
Hey,

we hebben hier vanalles, van gitaren tot lessen en hoe je zelf dingen kan bouwen, maar ik mis er toch een onderdeel van het gitaar spelen:

Software matige amps, oftewel in het engels: Guitar Amp Modelling,

waar je bijvoorbeeld voor de meest gebruikte programma's je presets kan bespreken en het meer technische gedeelte erachter,

wat vinden jullie?

bert k
7 mei 2010, 14:48
Dat is toch wel een veel voorkomend onderwerp in Recording. Vind ik ook wel de meest geschikte plek.

Terminus
9 mei 2010, 17:51
Zo veel komt het nou ook weer niet voor. Een sticky zou hoog uit genoeg zijn. En doe dan gelijk ook een sticky met een link naar de Line 6 handleidingen.

Mitch
9 mei 2010, 18:05
Zijn we een Line6 forum dan? Puh-lease... handleidingen kan iedere aap googlen.
Op zich is het wel een idee om aparte ruimte te maken voor software-based topics, maar wat bert al opmerkt: in feite valt dit nu in Recording. En om het forum nou nog verder te versnipperen en wéér een apart subforum te maken... hmmm....
En ik haat een overvloed aan sticky's :sneaky:

Arvoitus
9 mei 2010, 20:41
Zijn we een Line6 forum dan? Puh-lease... handleidingen kan iedere aap googlen.
Op zich is het wel een idee om aparte ruimte te maken voor software-based topics, maar wat bert al opmerkt: in feite valt dit nu in Recording. En om het forum nou nog verder te versnipperen en wéér een apart subforum te maken... hmmm....
En ik haat een overvloed aan sticky's :sneaky:
Er is meer software-based dan line 6 ... denk aan guitar-rig, amplitube, revalver, studio devil en dan nog de gigantische hoeveelheid losse VST's die je kan vinden.
Combineer die met impulses van redwirez, recabinet en duizenden home-made impulses.

Misschien een subcategorie voor al het digitale. Aangezien dingen zoals axe-fx vaak samen vallen met impulses en dergelijke.

cerpintaxt
9 mei 2010, 22:18
http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/ik_ampeg1.jpg

Misschien ook iets voor dit, er is wel meer dan alleen line 6 spul. Er is wel meer software zoals dit ampeg programma. Werkt wel leuk als je voor de hobby basspeelt maar geen basamp wilt kopen, als je een beetje knappe speakers bij je pc hebt en een firepot is ook wel handig.

bert k
9 mei 2010, 22:40
Zullen we die discussie maar in Recording houden? Hier is het zeker niet op zijn plaats.

Terminus
11 mei 2010, 09:06
Met 'Sticky naar de Line 6 handleidingen' doelde ik eigenlijk op het feit dat er soms geen dag voorbij gaat zonder dat iemand problemen heeft met zijn POD Studio (is nu al een tijdje rustig)

harrie-beton
11 mei 2010, 09:36
Ik ben al meer dan 5 jaar voorstander van een modeling groep maar heb maar weinig steun hier gevonden. De reden is mij helder: de groter meerderheid heeft geen modeling als main gear. Als de Axe FX groep groter wordt kunnen we het nog een keer proberen.

bass blom
22 juni 2010, 20:06
Dit is audiomuziek die registreert dingen en ik heb een grote plaats voor u te redigeren en te registreren de beste kwaliteit van de muziek.

komt dat uit babelfish ofzo? :chicken:

Don Capo
22 juni 2010, 21:03
Nee, is een spambot, heeft een ban.