PDA

View Full Version : Marshall footswitch



rudolf
6 mei 2010, 22:38
Gitaarvrinden!

Niet zo lang geleden heb ik een marshall tsl 601 gekocht met bijbehorende footswitch. Nou had de vorige eigenaar de kabels opgerold en samengebonden met wat tyrips. Veelste strak waarschijnlijk, ben ik zojuist achtergekomen. Hij switched namelijk niet meer naar het crunch kanaal. Nog wel tussen clean en lead. Als ik op crunch druk gaat het ledje op het pedaal wel branden maar springt ie op de versterker naar lead.
Handmatig werkt het allemaal nog wel dus vandaar dat ik een defect aan de versterker even uitsluit

Snappen jullie het nog? ik tot hier nog wel.

Ik denk dus aan een kabelbreuk, want als ik een beetje gek doe met de kabel dan switcht ie af en toe wel naar crunch. Het lijkt me slim om even een nieuw kabeltje te monteren. ECHTER... geen idee wat voor kabel ik zou moeten halen??

En moet er dan ook nog wat gesoldeerd worden? want daar ben ik echt een kluns in :D

nico verduin
7 mei 2010, 06:52
Gitaarvrinden!

Niet zo lang geleden heb ik een marshall tsl 601 gekocht met bijbehorende footswitch. Nou had de vorige eigenaar de kabels opgerold en samengebonden met wat tyrips. Veelste strak waarschijnlijk, ben ik zojuist achtergekomen. Hij switched namelijk niet meer naar het crunch kanaal. Nog wel tussen clean en lead. Als ik op crunch druk gaat het ledje op het pedaal wel branden maar springt ie op de versterker naar lead.
Handmatig werkt het allemaal nog wel dus vandaar dat ik een defect aan de versterker even uitsluit

Snappen jullie het nog? ik tot hier nog wel.

Ik denk dus aan een kabelbreuk, want als ik een beetje gek doe met de kabel dan switcht ie af en toe wel naar crunch. Het lijkt me slim om even een nieuw kabeltje te monteren. ECHTER... geen idee wat voor kabel ik zou moeten halen??

En moet er dan ook nog wat gesoldeerd worden? want daar ben ik echt een kluns in :DWat voor jack zit er op? Een stereo of mono?
Als het een stereo kabel is, dan kun je gewoon microfoon snoer gebruiken. Dat heeft meestal 3 aders (2 kernen + een Shield). En iemand zoeken in de buurt om het ff te doen.

snaarplukker
7 mei 2010, 10:58
Wat voor jack zit er op? Een stereo of mono?
Als het een stereo kabel is, dan kun je gewoon microfoon snoer gebruiken. Dat heeft meestal 3 aders (2 kernen + een Shield). En iemand zoeken in de buurt om het ff te doen.

Ik denk dat er een 6-polige DIN plug op zit.

nico verduin
7 mei 2010, 11:51
Ik denk dat er een 6-polige DIN plug op zit.
Dan moet er ff een speciaal snoer besteld worden.

rudolf
7 mei 2010, 13:54
Ik denk dat er een 6-polige DIN plug op zit.

Dat dus...

maar ik heb het zelf al op kunnen lossen én gesoldeerd zelfs :)

Er zat idd een breuk in de kabel. Maar ongeveer 20 cm voor het pedaal. Aangezien ik bijna 5 meter kabel had heb ik em gewoon wat ingekort en weer vast gesoldeerd. Onder het toeziend oog van vaders...Moet het toch een keer leren :D

Eind goed al goed :lp: