PDA

View Full Version : fender Mij



thomas_lc
6 mei 2010, 18:57
Hey mede forumgebruikers,
Ik Heb een fender Mij op het oog gebouwd rond 1984
Hoe goed zijn deze vergeleken MiM MI USA?

kenx
6 mei 2010, 18:58
De jappanertjes zijn naar mijn mening beter dan de mexicaantjes (mim). Sommige japanse fenders zijn zelfs beter dan een USA standard (qua bespeelbaarheid, & tone)

humbucker
6 mei 2010, 19:10
Fender USA zat begin jaren 80 in een serieuze dip. De productie is destijds een tijdje enkel in Japan doorgegaan met de stock overschotten van Amerika. De gitaren die toen in Japan gemaakt zijn doen naar het schijnt niet onder voor hun Amerikaanse zusjes. Maar je zal er toch eens op moeten spelen om dit zeker te weten. Geen enkele gitaar is hetzelfde :)

ff voor de volledigheid:

Ik heb al een redelijk aantal Fenders in m'n handen gehouden en over het algemeen zijn de USA's de betere gitaren. Natuurlijk zit er hier en daar een uitschieter. De Japanners en mexicanen zijn zeker niet slecht, maar de consistentie in de bouw is minder. Je hebt dus meer kans om een slechte te treffen. Maar als je je gitaren test, en je niet laat leiden of het nu een MIM, MIJ of MIA is. Dan kan je voor relatief weinig geld een beregoeie gitaar aanschaffen.

Ik heb hier wel over nieuwe gitaren overigens :)

barno
6 mei 2010, 19:40
japanse fenders medio 80 er jaren waren zelfs zo goed dat ze bij fender usa de broek volscheten, en vanaf 86 terug de puntjes op de i zijn gaan zetten...

jerome
6 mei 2010, 19:59
Ik zie dat er een Contempory Standard 22 voor je gereserveerd is... ;)
Ik denk overigens niet dat die van 84 is, maar ergens tussen 85 en 87
Maar het zijn geweldige fijne gitaartjes, lekkere sound, lekkere hals
Ze zijn IMHO een stuk beter dan de USA standards en naar mijn mening vaak beter dan de Strat de Luxe...
Alleen met die Schaller bruggen heb ik altijd ruzie mee gehad
Ik heb ook 2 Contemporary Standard 22's met een Kahler Spyder brug, die vind ik persoonlijk een stuk fijner
BTW, goed opletten of de fretjes in goed staat zijn!