PDA

View Full Version : Telecaster probleempje/vraag



P-Five
6 mei 2010, 18:37
Hoi,

Ik heb nieuwe elementen in mijn Telecaster gezet: Fender Nocasters.
De elementen klinken afzonderlijk prima, lekker vol, maar in de middenstand wordt het geluid dunner, bijna alsof ze uit fase staan. Is dat normaal?
Ik heb de elementen op de standaard manier aangesloten, niet op de Nocaster manier zoals in de bijsluiter.

Bovendien heb ik een brom als ik de gitaar loslaat. Leg ik mijn hand op de brug of op de snaren dan is de brom weg. Ik heb het brugelement geaard naar de potmeters. Is aan die brom nog iets te doen? Shielden?

Alvast bedankt,
P-Five

snaarplukker
6 mei 2010, 23:47
Misschien moet je de aansluitdraden van de neckpickup omwisselen.

P-Five
7 mei 2010, 09:46
Misschien moet je de aansluitdraden van de neckpickup omwisselen.

Ja... dat heb ik gedaan... Was het probleem meteen drastisch opgelost: helemaal geen geluid meer ;-)

Dat werkt met 4-aderige aansluitdraad. Dan kun je inderdaad de draden omwisselen om de fase om te keren. Bij 2-aderig werkt dat niet... Althans bij mij niet.

P-Five
9 mei 2010, 22:51
Om maar weer antwoord te geven op mijn eigen topic:

Ten eerste kwam ik er achter dat de drie-standen schakelaar met de onderkant tegen de bodem van de control-cavity aankwam, wat enige storing veroorzaakte. Bovendien heb ik de control-cavity voorzien van koper folie. Daardoor is de storing ook stukken minder geworden. De gitaar bromt nog wel maar dat doen er wel meer. Het is nu niet meer zo dat bij het loslaten en aanraken van de snaren er hinderlijke elektrische klikjes te horen zijn...

snaarplukker
10 mei 2010, 08:58
Verder je amp aan een geaard stopkontakt?

P-Five
10 mei 2010, 09:52
Verder je amp aan een geaard stopkontakt?

Done that, been there ;-)