PDA

View Full Version : The Kooks



Tim..
6 mei 2010, 16:07
Volgens mij is er nog geen topic over The Kooks, dus hierbij.

Wat vinden jullie nou van The Kooks? Ik heb nu voor de zoveelste keer Konk opstaan, maar dat blijft toch een lekkere CD. Ook Inside In/ Inside Out draai ik nog regelmatig, en eigenlijk zijn het 2 van de weinige Cd's die ik aan één stuk door kan luisteren zonder halverwege naar iets anders te switchen.:)

Ook live vond ik ze erg goed, pas 1 keer naar een concert van ze geweest. Dat was in de melkweg, op de releasedatum van Konk. Op Lowlands ben ik er zeker bij dus ik ben benieuwd:D

Fender75
6 mei 2010, 16:19
Ik vind het helemaal niks...sorry:makeup:

Herman
6 mei 2010, 17:04
Ik vind het wel een leuke band, we spelen Eddies Gun met de band. Ik geloof wel dat ik de eerste cd beter vind dan Konk, maar het is imo gewoon relaxte poprock, indierock achtige muziek, en dat gaat er prima in bij mij! Ook live op Lowlands 2 jaar terug vond ik het erg goed te pruimen!

duncan1995
16 mei 2010, 00:36
Ik vind het een heerlijk album, maar de stijl spreek mij voorderest niet echt aan haha

D-string
19 mei 2010, 10:17
The Kooks is een band die binnen de overlap van de muzieksmaak van mijn vriendin en van mij ligt. Het zijn dan ook cd's die we samen kunnen luisteren.

Daarnaast ben ik laatst bezig geweest met "One last time" (http://www.youtube.com/watch?v=7VibHOZOOfk). Een leuk nummer om te spelen, maar de tekst is niet iets waarmee ik bij mijn vrienden aan kan komen. Al moet ik zeggen dat het zo overduidelijk fout is dat ik het wel weer kan waarderen. (Denk dan aan, "A-b-c-d-e-f and -g. Oh that reminds me of when we were free" en "ooooooeeehoooeeehoooee oooeeehoooehooee").

Voor de mensen die dit nummer ook willen spelen heb ik nog wel een tip, bedenk vooraf of je dit met of zonder capo wil spelen. Ik speel hem nu zelf zonder, maar daarvoor moet je wel een aantal barré akkoorden ombouwen omdat je halverwege nog een vinger bij moet zetten (die je niet meer over hebt bij het zetten van een normaal barré akkoord).

TimoSomers
26 mei 2010, 22:12
Vind The Kooks echt een gave band.
Het is eigenlijk helemaal m'n genre niet, maar echt geniale songs hebben ze.
Naive vind ik echt een van de beste nummers ooit geschreven.