PDA

View Full Version : Ibanez Art 120



lefthandstrat
6 mei 2010, 12:07
Wie heeft ervaring met de Ibanez Art120 en wat is je mening?

Ik ben aan het kijken naar een Les Paul model (linkshandig) en dan kom je al vlug uit bij Tokai, Vintage, Epiphone (als je zoals ik geen Gibson kan betalen). Vooral Tokai en Vintage hebben mijn interesse, maar deze Ibanez mag er volgens mij ook zijn. Wie heeft een gefundeerde mening over deze Ibanez Art120? Ik speel blues(-rock), rock & roll en dergelijke. Mochten er andere suggesties zijn dan de hier genoemde merken, dan ook graag een tip. Bedankt voor het meedenken!

http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-ART120L-Black-Left

Ukeloeder
6 mei 2010, 12:22
Gordon Smith bouwt erg mooie 'LesPauls'. Graduate noemt hij ze. Meeste zijn in LH verkrijgbaar. Kosten ruim meer dan de Ibanez, maar je budget is me niet helemaal duidelijk.
Hagström maakt ook LP achtigen. Doet net wat minder pijn aan de portemonnee dan GordonSmith. Check ze bij leftyguitars.be

lefthandstrat
6 mei 2010, 12:31
Bedankt ukeloeder, dat merk ken ik niet. Gelijk even gegoogled! Inderdaad mooie gitaren!

http://www.gordonsmithguitars.com/

Mijn budget stop om en nabij de 500/600 euro. Meer kan ik er niet voor uitgeven.

Bram+
6 mei 2010, 13:06
Degelijke, goede gitaar, zeker gezien de prijsklasse. Heeft actieve elementen (gebruiken dus batterijen). Zit ergonomisch ook wat anders in elkaar dan een 'klassieke' Les Paul, maar dat zie je ook wel op de foto's.

Ukeloeder
6 mei 2010, 13:54
OK voor 500/600 euro heb je geen GordonSmith. Of je moet een flattop overwegen?
Kijk dan eens naar deze GoldTop; http://www.leftyguitars.be/prod01electric/HagstromSwede.htm
Ik zeg er direct bij dat het fretboard op Hagström gitaren niet voor iedereen is. Moet je zelf ervaren. Als een goldy niet je ding is zou je hem toch kunnen proberen - ze zijn er ook in zwart en burst. Hoeft niet in Belgie, Feedback heeft regelmatig lefty Hags. Misschien Peter Verspuij, Rotterdam is niet al te ver van Gorinchem toch?

Ukeloeder
6 mei 2010, 14:05
Wanneer je trouwens naar Tokai op zoek gaat, houd er rekening mee dat de Chinese gitaren niet van de kwaliteit zijn die de Japanse bezitten. De hoera verhalen over Tokai gitaren gaan vooral over de MiJ exemplaren. Ik bezit zelf geen MiC of MiK Tokai dus ik kan er weinig zinnigs over vertellen, wel heb ik 2 MiJ van dit merk en daarover ben ik erg enthousiast.

Ik bedenk me net dat je helemaal niet naar een dealer hoeft om een lefty Hagström te proberen, wanneer Nieuw-Vennep je niet te ver is ben je hier welkom om een SelectUltraSwede te proberen. Voor het juiste bod mag je 'm ook meenemen ;) Nee, da's vals... Hij is helemaal niet te koop.





(hoewel... :soinnocent: voor het juiste bod... :seriousf: )

rijsberman
6 mei 2010, 14:11
Die Ibanez is een prima ding, die hele serie trouwens.

Hagström heeft ook heel wat moois.

In die prijsklasse kan je ook wel een mooie Gretsch pro jet uitkiezen. Meer mojo, wat mij betreft...

Ukeloeder
6 mei 2010, 14:16
Die Ibanez is een prima ding, die hele serie trouwens.

Hagström heeft ook heel wat moois.

In die prijsklasse kan je ook wel een mooie Gretsch pro jet uitkiezen. Meer mojo, wat mij betreft...

Doe eens een hint waar je die linkshandig vindt Rijsberman. Zou ik ook wel een van lusten...

rijsberman
6 mei 2010, 14:25
Oh k*t ja, links... leer dan ook gewoon op een normale gitaar spelen, man, kan best als je links bent (moet je er wel vanaf het begin mee beginnen). Ooit wel eens een linkshandige piano of trompet gezien? ;)

lefthandstrat
6 mei 2010, 15:01
Oh k*t ja, links... leer dan ook gewoon op een normale gitaar spelen, man, kan best als je links bent (moet je er wel vanaf het begin mee beginnen). Ooit wel eens een linkshandige piano of trompet gezien? ;)


Uhhh........ik heb wel een linkse fluit in het assortiment hahaha en die ziet er toch normaal uit......maar okay.......ik lees alle reacties met enthousiasme en heb inmiddels al gekeken bij leftyguitars in België.
Die Hagström gitaren zien er prima uit. Ik ga kijken wat er op youtube te vinden is over Gorden Smith en Hagström.

lefthandstrat
6 mei 2010, 15:06
Wanneer je trouwens naar Tokai op zoek gaat, houd er rekening mee dat de Chinese gitaren niet van de kwaliteit zijn die de Japanse bezitten. De hoera verhalen over Tokai gitaren gaan vooral over de MiJ exemplaren. Ik bezit zelf geen MiC of MiK Tokai dus ik kan er weinig zinnigs over vertellen, wel heb ik 2 MiJ van dit merk en daarover ben ik erg enthousiast.

Ik bedenk me net dat je helemaal niet naar een dealer hoeft om een lefty Hagström te proberen, wanneer Nieuw-Vennep je niet te ver is ben je hier welkom om een SelectUltraSwede te proberen. Voor het juiste bod mag je 'm ook meenemen ;) Nee, da's vals... Hij is helemaal niet te koop.



(hoewel... :soinnocent: voor het juiste bod... :seriousf: )

Wat een aardig aanbod om hem bij jou uit te mogen proberen Ukeloeder! Ik kom er op terug als Hagström boven aan mijn lijstje staat. Hartelijk bedankt. En Nieuw-Vennep is zeker niet te ver.

Ukeloeder
6 mei 2010, 15:43
[...]Ooit wel eens een linkshandige piano of trompet gezien? ;)
eeeh, JA!
filmpje (http://www.lefthandedpiano.com/img/video.gif)
overigens is een piano altijd lefty in mijn optiek. De ritmiek zit links en de melodie rechts (over het algemeen dan toch).
...en ik heb mijn fluit ook links...


Evengoed jammer dat je opmerking over de Gretsch berustte op een misverstand... had er best eentje gelust...
verdomde GAS altijd!

rijsberman
6 mei 2010, 16:10
Er zijn wel lefty Gretsches. Maar dan weer niet voor de TS z'n budget. Een mooie oranje Chet Atkins Tennesee ofzo, yummie.