PDA

View Full Version : Ik ben op zoek naar een nieuwe basgitaar..



Megadeth22
6 mei 2010, 11:26
Ik ga morgen langs Feedback in Rotterdam om een nieuwe basgitaar uit te zoeken. Echter ik weet niet echt waar ik moet beginnen. Ik heb een budget van 600 tot ongeveer 900 euro.

Ik speel eigenlijk twee dingen op basgitaar; funk en metal. Dus slappen en poppen en kloteherrie. Voor die laatste heeft 't beestje natuurlijk een diepe grom nodig maar voor 't slappen en poppen ook weer een aparte tone. Moet ik gaan voor een Jazz bas? (Ik las dat die veelzijdiger waren dan een P-bass).
Heeft iemand nog suggesties?


Deze had ik al gezien op Thomann:
http://www.thomann.de/nl/fender_standard_jazz_bass_mn_aw_2009.htm

Iemand daar ervaring mee? Hij ziet er iig super uit :supercool:

Wabbie
6 mei 2010, 12:07
Metal op een jazz gaat zeker lukken. Ik zou je aanraden om wat verder te kijken dan fender. In europa zijn diverse bouwers die voor rond de 1000 euro een handgebouwde leveren. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Sandberg California series of de Maruszczyk Elwood.

Ik heb zelf een Elwood L5a, dat is een wat duurdere versie( kost tegenwoordig tegen de 1300 euro geloof ik), maar de standaard Elwoods ( passief en 4 snaar) moet je voor 900 euro wel kunnen krijgen denk ik.

Megadeth22
6 mei 2010, 13:16
Metal op een jazz gaat zeker lukken. Ik zou je aanraden om wat verder te kijken dan fender. In europa zijn diverse bouwers die voor rond de 1000 euro een handgebouwde leveren. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Sandberg California series of de Maruszczyk Elwood.

Ik heb zelf een Elwood L5a, dat is een wat duurdere versie( kost tegenwoordig tegen de 1300 euro geloof ik), maar de standaard Elwoods ( passief en 4 snaar) moet je voor 900 euro wel kunnen krijgen denk ik.
Alhoewel handgebouwde supergaaf zijn (en ook beter) wil ik toch een al 'bestaande' bas kopen. ;) Handgebouwde gitaren en basgitaren komen later als ik zeker weet dat ik er veel geld voor over heb.
Zijn er toevallig nog merken waarnaar ik moet kijken bij Feedback?

Wabbie
6 mei 2010, 13:43
Je kunt een sandberg of een maruszczyk gewoon zo 'uit het rek' trekken, ze worden in kleine serie met de hand gebouwd. Ik heb mijn Elwood ook gewoon gekocht bij de lokale gitarenboer en niet bestelt bij Adrian zelf, alhoewel hij wel terug is geweest voor wat modificaties. Ik denk dat ze bij de feedback in Rotterdam zeker wel wat sandbergs hebben.

Verder kun je misschien kijken naar Dean, die maken ook wel erg leuke allround basgitaren. Misschien een Ibanez, er zijn wel een aantal wat meer allround modellen.

Megadeth22
7 mei 2010, 15:04
En ik ben weer terug! Maar met wat voor 'n bas jaaaaa :crazyhappy:
Ik post 'm zo in het aanwinsten topic.

Sandberg heb ik volgens mij niet gezien bij feedback rotterdam, sowiso het scala aan bassen was niet erg groot daar. De bas die ik heb gekocht speelde ook beter dan een Fender std. jazz bas (echt wattefak). Ze hadden ook Lakland bassen maar daar had ik geen zin in, ik was al verliefd.

Wabbie
8 mei 2010, 15:34
ha, vette keuze! Die jaguar basjes zijn inderdaad erg goed. Have fun!