PDA

View Full Version : Dream Theater covers by me



minoin
5 mei 2010, 21:31
Vandaag mijn eerste gitaarvideo gemaakt :D

Ik speel al een dik half jaar in een Dream Theater coverband en in dit draadje zal ik het verloop en oefenproces posten :D
Ik heb ruwweg een tiental nummers in de vingers, maar nog lang niet perfect!

Den eerste; Overture 1928 http://www.youtube.com/watch?v=I5SD_gnhH_Q

J-P
5 mei 2010, 21:41
Top! Ik wou dat ik het kon. Overigens, wel 1 van hun beste nummers omdat het instrumentaal is, zodra James erbij komt live haak ik af...

Exi
6 mei 2010, 00:08
Top! Ik wou dat ik het kon. Overigens, wel 1 van hun beste nummers omdat het instrumentaal is, zodra James erbij komt live haak ik af...
Same here. Ik heb een grove hekel aan James Labrie, maar de muziek zelf en het gitaarspel van Petrucci kan ik wel waarderen.
Goed gespeeld trouwens!:ok: Met die lange vingers kom je overal op het fretboard:D

Krikkeden 1ste
6 mei 2010, 06:56
Hoedje af... :rockon:
Ik blijf luisteren, zelfs met Labrie... :blast:

J-P
6 mei 2010, 08:48
Held!!!!! Ik ben denk ik een van de weinigen die nog steeds naar "When dream and day unite..." luistert en denkt, wat is die Charlie Dominici toch een goeie zanger in vergelijking met die LaBrie. Maar muzikaal is Dream theater echt top notch en daarom petje af voor jou, Minoin!!!!:rockon:

Riky
6 mei 2010, 11:33
Goed gespeeld! Je speelt ook heel rustig en beheerst.

minoin
6 mei 2010, 13:17
Thanks guys, doet me goed te horen :D

Wat LaBrie betreft; Hele goeie zanger, maar na de poliepen in z'n strot heeft hij het moeilijk gehad. Het gekrijs op bijvoorbeeld Budokan maakt sommige nummers erg moeilijk te luisteren en dit geldt voor wel meer live opgenomen nummers. Op het album klinkt het meestal helemaal top en de afgelopen tour zong hij ook beter dan normaal.