PDA

View Full Version : Dream Theater covers by me



minoin
5 mei 2010, 21:31
Vandaag mijn eerste gitaarvideo gemaakt :D

Ik speel al een dik half jaar in een Dream Theater coverband en in dit draadje zal ik het verloop en oefenproces posten :D
Ik heb ruwweg een tiental nummers in de vingers, maar nog lang niet perfect!

Den eerste; Overture 1928 http://www.youtube.com/watch?v=I5SD_gnhH_Q

J-P
5 mei 2010, 21:41
Top! Ik wou dat ik het kon. Overigens, wel 1 van hun beste nummers omdat het instrumentaal is, zodra James erbij komt live haak ik af...

Exi
6 mei 2010, 00:08
Top! Ik wou dat ik het kon. Overigens, wel 1 van hun beste nummers omdat het instrumentaal is, zodra James erbij komt live haak ik af...
Same here. Ik heb een grove hekel aan James Labrie, maar de muziek zelf en het gitaarspel van Petrucci kan ik wel waarderen.
Goed gespeeld trouwens!:ok: Met die lange vingers kom je overal op het fretboard:D

Krikkeden 1ste
6 mei 2010, 06:56
Hoedje af... :rockon:
Ik blijf luisteren, zelfs met Labrie... :blast:

J-P
6 mei 2010, 08:48
Held!!!!! Ik ben denk ik een van de weinigen die nog steeds naar "When dream and day unite..." luistert en denkt, wat is die Charlie Dominici toch een goeie zanger in vergelijking met die LaBrie. Maar muzikaal is Dream theater echt top notch en daarom petje af voor jou, Minoin!!!!:rockon:

Riky
6 mei 2010, 11:33
Goed gespeeld! Je speelt ook heel rustig en beheerst.

minoin
6 mei 2010, 13:17
Thanks guys, doet me goed te horen :D

Wat LaBrie betreft; Hele goeie zanger, maar na de poliepen in z'n strot heeft hij het moeilijk gehad. Het gekrijs op bijvoorbeeld Budokan maakt sommige nummers erg moeilijk te luisteren en dit geldt voor wel meer live opgenomen nummers. Op het album klinkt het meestal helemaal top en de afgelopen tour zong hij ook beter dan normaal.
Wat je niet moet vergeten is, dat Portnoy en Petrucci het grootste deel van de melodielijn en zang schrijft, wat niet altijd goed uitpakt voor LaBrie. Luister eens naar het solo-album van LaBrie: Elements of Persuasion ofzo, heel sterk gezongen.

Ik zal ik de loop der tijd nog wel wat meer opnemen, I'll keep you guys updated!

Divine
6 mei 2010, 13:23
Goed gedaan!

Ik vind dit ook de één van de beste nrs van DT.

Keep it up en blijf posten. :ok:

minoin
13 mei 2010, 21:38
In mijn reeks DT covers, presenteer ik u:

Deel 1 van Pull Me Under: http://www.youtube.com/watch?v=bs_Ooe-Tuj0

Ik wilde het nummer helemaal op Youtube, maar mijn computer heeft kuren en het filmpje begon in het midden raar te doen. Vandaar dat ik hem vanaf daar maar geknipt heb.

EDIT: Dat processing duurt wel lang...

TimoSomers
13 mei 2010, 22:37
Best vet!
Mis alleen (vooral bij de solo's) een beetje de feel.
Je hoort zegmaar door jouw solo heen de originele solo met veel meer harmonics en vibrato enzo.
Maar verder sowieso knap als je de partijen uberhaupt kunt spelen!

Basileia
14 mei 2010, 10:33
Jaloers! Hier een groot DT fan, maar ik kan er alleen maar van dromen dat na te kunnen spelen.

minoin
14 mei 2010, 10:46
Jaloers! Hier een groot DT fan, maar ik kan er alleen maar van dromen dat na te kunnen spelen.

Ah joh, de juiste invloeden heb je al ;)

@ Timo: Thanks voor de tip, volgens mij gebruik ik erg veel vibrato, maar het kan zijn dat het er niet helemaal uit komt. Dat krijg je ook als je ergens op ee speelt, dan heb je niet je eigen tijd om je vibrato te benadrukken.

Nou, YouTube wil mijn nieuwe filmpje niet vreten, dus die zal ik na het weekend nog een keertje overdoen.

MusicManMaestro
14 mei 2010, 13:45
Tja ,dit soort filmpjes waarbij er gewoon meegespeeld wordt met de plaat zijn eigenlijk best wel zinloos want je hoort gewoon petrucci door jouw spel heen waardoor het" onmogelijk" wordt om hier iets zinvols van te zeggen.