PDA

View Full Version : Eigen nummer band.



-geert-
5 mei 2010, 18:25
Ik ben bezig met een eigen nummer voor onze band. Heb vorige week wat opgenomen met de drummer in de oefenruimte. Dat was met een el cheapo pc-microfoontje, (dus best brakkige kwaliteit:)), en heb daar later thuis nog een lead guitar bij bedacht en nog een basstrack. Er moeten alleen nog vocalen bij, en dan verandert waarschijnlijk de 2e gitaarpartij nog wel ff. Het is dus geen hoogstaande kwaliteitsopname, maar je krijgt wel een beetje een idee van het nummer, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden tot zover!

Hij heet nu nog ff The Rag - Ragout en staat op myspace (http://www.myspace.com/theragmusic)

Grtz

hielos
6 mei 2010, 02:27
Klinkt interessant! Lead gitaar lijkt alleen een klein beetje vals tegenover de rest van de opname kan dat kloppen? (ben beetje lam nu dus ik kan het verkeerd hebben hehe:sssh:). Het einde klinkt een beetje abrubt... Verder gaaf idee hoor. Goed idee!

-geert-
8 mei 2010, 14:07
Bedankt voor het luisteren! Thanks.. kan hoor klein beetje vals.. heb de lead later thuis opgenomen. Zitten zowiezo nog een paar dissonantjes in. Het einde is misschien wel wat abrupt inderdaad.. op een gegeven moment gaan we over op 3/4 maat, en misschien dat dan de fadeout te snel volgt, bedoel je dat?

Fenderfan
28 mei 2010, 20:06
Het lijkt mij dat degene die die gitaar riff speelt zijn akkoorden teveel vals knijpt. Te gespannen gespeeld imo. Je hoort dat goed met dat schuifwerk in 1.33 min
Evt. tempowisseling en overgangsriffs en een duidelijk afgemeten structuur zou de volgende stap zijn. Dit klinkt meer als een jamsessie waarbij de drummer de koers aangeeft.

The Rezz
28 mei 2010, 22:44
Het zit wel redelijk goed en klinkt ook goed op bepaalde momenten ma de lead gitaar z'n geluid wel wa boosten met een volume pedaaltje ofzo. Mooie 'clean' sound.

-geert-
2 juni 2010, 18:00
Bedankt voor de reacties :ok:

@ The Rezz: Thanks! En klopt van de lead gitaar, vooral ook int begin moest ie effe dikker.

@ Fenderfan: Ik denk dat jij het over Dawn hebt??.. kan kloppen dat hij als een jam klinkt, want die is ook ontstaan tijdens een jam :D. Normaal zit daar ook nog een bass en lead gitaar bij, dit ben ik alleen met de drummer. Er zit ook niet echt een structuur in, ik zie zelf de eerste 3 minuten als intro/opbouw, naar het zang stuk toe, en daarna herhaalt de riff van de intro zich nog een keer. Maar dat is idd meer een jam-nummer.

Ragout heeft wel weer een vrij normale structuur, met de zang erbij zal dat ook nog wel duidelijker worden..
intro
reffrein(dat slaggitaarstuk)
couplet(cleane stuk)
pre-reffrein(noem ik het maar ff :D
reffrein
couplet
pre-reffrein
reffrein
Brug (distortion stuk)
outtro