PDA

View Full Version : King crimson



Razorhead
24 april 2003, 16:34
Zojuist de nieuwe cd van ze gekocht "power to believe".............HEEL GAAF. Echt een aanrader!!

vulvasonic
25 april 2003, 00:01
ALLES van King Crimson is bij voorbaat al een aanrader!

Ohzoso
2 mei 2003, 22:35
nog zo`n aanrader:video "live at the Nakano Plaza 95/96 Japan.Goed inzoomwerk v/d camera.
btw, als je d8 dat je kon zingen EN gitaarspelen tegelijk dan let maar s op Adrian Belew. Simpelweg, VOORTREFFELIJK!!! ennuhh....NO elephant talk!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-05-02 22:39 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-05-02 22:41 ]</font>

Nifter
3 mei 2003, 12:26
Ik heb het al ergens gemeld, maar Andrew Belew zit nu in de studio met Les Claypool (primus) en Danny Carey (Tool). Als dat geen ultiem projectje is...

marc_o
13 mei 2003, 13:22
hee dat heb ik ook al gemeld, ik kan niet wachten, enne, ze komen spelen op northseajazz.........

thisafternoon
11 november 2005, 01:46
Ik wilde een nieuwe post beginnen, maar het kan ook hier.


King Crimson is de ultieme band. Wat die gasten doen is fenomenaal.

Die cd van Adrian Belew is ook heel erg goed (Side One)

Mithrandir
11 november 2005, 15:36
Ik kan het niet meer dan eens met je zijn 8-) Wat is je favoriete King Crimson periode? Ik hang toch het meest naar de periode 69-74 , maar vind eigenlijk het meeste wel erg goed.

Ik ben wel benieuwd wanneer wat nieuwe wapenfeiten van K.C. mogen verwachten, zou ze ook erg graag eens live willen zien.

marc_o
11 november 2005, 16:59
Vanaf Belew vind ik ze echt super, dus 1980, daarvoor uiteraard te gekke nummers, maar er is een duidelijk verschil. De beste bandline-up vind ik het double trio vanaf Thrak!

thisafternoon
11 november 2005, 19:53
Ik ben ook een enorme Belew en Levin fan...
Dus vanaf jaren 80, maar ook nog wel Thrak. En al die Live dingen. Kan ik geen genoeg van krijgen (tot ongenoegen van vrijwel iedereen die ik ken, behalve 2 vrienden hehe)

Maar inderdaad, de eerste en Red zijn ook prachtig. Alles wel... maar net waar ik zin in heb. Soms ook wel die echt freaky dingen van ProjeKcts bijvoorbeeld... heel vaak luisteren, dan werkt het op een gegeven moment wel.

vulvasonic
12 november 2005, 00:42
Vanaf Belew vind ik ze echt super, dus 1980, daarvoor uiteraard te gekke nummers, maar er is een duidelijk verschil. De beste bandline-up vind ik het double trio vanaf Thrak!

Ik denk er precies zo over.

De trilogie (Discipline, Beat en Three of a perfect pair) is imo nog steeds de ultieme King Crimson. Het double trio gebeuren is vooral zo sterk omdat ze daar nog een flinke schep bovenop hebben kunnen doen. Zelden of nooit eerder zo'n perfect georganiseerde chaos gehoord. Schitterend!

Maar ook hun oude albums zijn goed. Starless & Bible Black heeft ook weer een heel eigen sfeer. Koop gewoon maar meteen de hele verzameling.

marc_o
12 november 2005, 21:47
Heb er een paar live DVD's van en die zijn absoluut te gek. Het is zo'n band waar je vrouw/vriendin (of beiden) niet van houden, maar dat boeit ons niet natuurlijk.

:)

vulvasonic
13 november 2005, 23:58
Heb er een paar live DVD's van en die zijn absoluut te gek. Het is zo'n band waar je vrouw/vriendin (of beiden) niet van houden, maar dat boeit ons niet natuurlijk.

:)

Ik mag graag B Boom opzetten als ik een verjaardagspartijtje heb en ik wil dat m'n gasten oprotten. Helpt meestal goed!
Mijn zus is trouwens helemaal gek van King Crimson, dus niet iedere vrouw heeft er per definitie een hekel aan. :)

Mithrandir
14 november 2005, 08:29
Ik heb zaterdag met mijn vriendin in de auto zelfs Van Der Graaf Generator (jullie bekend?) gedraaid en ze vond het nog best goed zei ze, dus volgende keer zal ik King Crimson eens opzetten. Als ze dat goed vindt ben ik helemaal de gelukkigste man op aarde :D

marc_o
16 november 2005, 12:10
Die wijven liegen toch, wacht maar tot je een tijdje samenwoont en het dan nog eens op durft te zetten, dan leer je ze wel kennen......

:evil:

guitartub
16 november 2005, 18:29
Wat een grappig topic (bedoel dus de grappige replies) van KC naar vriendinnen. Als ik mijn KC DvD opzet: binnen 5 minuten gaan ze moeilijk kijken en binnen 10 minuten zijn ze stinkend jaloers dat er mensen zijn die er een grotere chaos van maken dan zijzelf :-D :-D

Ik wacht dus lekker tot ik alleen ben om van Neal and Jack and Me te genieten 8-)

marc_o
16 november 2005, 21:22
Ooit wel eens redelijk beschonken samen met onze drummer een accapella-uitvoering gegeven van Lark's tongues in Aspic part 2 op de achterbank van de auto....heel hard....en heel lang...heel vreselijk...waarom vertel ik dit eigenlijk??
Het scheelde weinig, dat ik de rest mocht lopen....zelden iemand zo snel geirriteerd zien raken...whehehehe....(geef me dan ook geen drank, verdomme!)

vulvasonic
20 november 2005, 00:53
Ooit wel eens redelijk beschonken samen met onze drummer een accapella-uitvoering gegeven van Lark's tongues in Aspic part 2 op de achterbank van de auto....heel hard....en heel lang...heel vreselijk...waarom vertel ik dit eigenlijk??
Het scheelde weinig, dat ik de rest mocht lopen....zelden iemand zo snel geirriteerd zien raken...whehehehe....(geef me dan ook geen drank, verdomme!)

:seriousf:

Maar goed dat ik er niet bij zat. Ik had er wel een leuke partij bij gezongen.
En we hadden er met z'n tweeen best bij kunnen 'drummen'. :-D

marc_o
20 november 2005, 10:19
was vast een mooi liedje geworden :)

moonspinners
28 november 2005, 14:33
King Crimson nu 3 x live gezien. Laatste keer op het North Sea Jazz.
Leek wel fusion metal.. Heftig!! Lekker hard en errug goed!!
Kleinere bezetting, maar met Pat Mastelloto (ex-Mr Mister) wel perfect.
FF over mijn vrouw. Na dire kwart van het concert moest ze ff piesen. Ik zat op de tribune en dacht "ach, het is misschien ook wel een beetje heftig voor iemand die met veel plezier naar Lukather kan luisteren, maar b.v. Zappa niet te pruimen vindt :razz:
Maar goed, na zo'n 20 minuten vroeg ik me af waar ze bleef, en ging ik ff rondkijken. Bleek ze gewoon vooraan te staan!!!! hahaha. En dan te bedenken, dat ze naar Dr.Alban en Simply Red luisterde toen ik haar leerde kennen!!!

marc_o
28 november 2005, 14:49
Zo zie je maar: Angst is een sterke drijfveer...






Heb je haar veelvuldig en langdurig moeten slaan?