PDA

View Full Version : sound "are you gonna go my way" van Kravitz



Joe_scumbag
1 januari 2002, 23:11
Ik heb mij laten vertellen dat Lenny nogal een effectenfreak is, nu vroeg ik mij af of iemand weet wat hij juist gebruikt (buiten marshall natuurlijk)om die - toch wel kewle - sound te krijgen in 'Are You gonna go my way"?

Sandman
2 januari 2002, 12:57
Over het algemeen kan je hier (http://www.guitargeek.com/) wel eens wat vinden. Maar ik heb al voor je gekeken, ik kon niets vinden over Lenny. Kan misschien nog wel eens handig zijn voor andere searchs.

Niels

Frusciante
2 januari 2002, 20:08
qua effecten zou ik niet echt iets kunnen herkennen maar qua versterking speelt ie inderdaad grotendeels door marshalls.
live gebruikt ie marshall dsl 100 tops. en bij sommige optredens nog wat plexi's. het geluid van are you gonna komt denk ik uit een plexi 100 watter maar tijdens optredens gebruikt ie dsl 100 s. hopefully this could help. bey

Slowhand41
2 januari 2002, 21:28
Ik zou zeggen een Fuzz maar zeker weten doe ik het niet. Wel weet ik dat het hij een liefhebber is van oude effecten. Misschien kun je eens op de volgende site luisteren waar diverse soundclips te beluisteren zijn van diverse pedalen. http://www.tonefrenzy.com/2/5gear.htm




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Slowhand41 op 2002-01-02 20:29 ]</font>

Joe_scumbag
3 januari 2002, 04:44
ah, ok, maar zo nauwkeurig moet het nu ook niet hetzelfde zijn, ik vind 'Are you..." gewoon een leuk nummer om op te jammen en er zit echt een raar efectje in zijn distortion. Kzal wel eens wa experimenteren met mijn GT-6...

Jimi Hendrix
3 januari 2002, 10:59
Als je bedoelt aan het eind: dat is een flanger.

Ibanez2001
15 januari 2002, 23:44
Het enige dat ik weet dat ie een Gibson Flying V heeft, maar goed, nu het effect nog

Joe_scumbag
21 januari 2002, 17:07
Kheb nu toch ne min of meer gelijkbare sound in elkaar gestoken op mijn GT-6 met behulp van ne vuile fuzz, EQ en marshall pre-amp.

moretel
29 januari 2002, 13:42
In het slaggedeelte tijdens de solo wordt volgens mij een phaser gebruikt.

Joe_scumbag
29 januari 2002, 14:16
Dat denk ik ook, kheb eerst is flanger geprobeerd maar dan klinkt het te vuil.