PDA

View Full Version : VOX AD30VT Edit 1,2 en 3



Sonny
5 mei 2010, 08:36
Hoi Allemaal,

Ik heb momenteel een VOX AD30VT, eigenlijk nog splinternieuw, mede omdat ik niet goed weet hoe ik em in moet stellen.

Zijn er wellicht mensen met enige ervaring met deze amp en kunnen jullie mij misschien vertellen hoe ik precies de Edit 1, 2 en 3 draaiknop instel?

Greetz Sonny

Erik70
5 mei 2010, 17:52
splinter nieuw.... dus dan moet er haast wel een gebruiksaanwijzing bij zitten ??

Sonny
5 mei 2010, 18:59
splinter nieuw.... dus dan moet er haast wel een gebruiksaanwijzing bij zitten ??

Jaja...er zit uiteraard een gebruiksaanwijzing bij:)

Ik snap alleen niet dat wanneer je bijvoorbeeld de Edit 1 knop naar het midden hebt gedraaid, hoe je dan vervolgens de Edit 2 knop bijvoorbeeld weer naar een kwart krijg. Moet ik dan eerst weer helemaal terugdraaien naar nul en vervolgens naar een kwart of is dit niet perse nodig?

Alvast bedankT!

Erik70
5 mei 2010, 19:15
tja, da's een goeie....geen idee.

Paragon
5 mei 2010, 19:54
Jaja...er zit uiteraard een gebruiksaanwijzing bij:)

Ik snap alleen niet dat wanneer je bijvoorbeeld de Edit 1 knop naar het midden hebt gedraaid, hoe je dan vervolgens de Edit 2 knop bijvoorbeeld weer naar een kwart krijg. Moet ik dan eerst weer helemaal terugdraaien naar nul en vervolgens naar een kwart of is dit niet perse nodig?

Alvast bedankT!

Volgens mij is dit net perse nodig, en kun je gewoon edit 1,2,3 instellen zoals je wilt, zonder het terug te draaien,

hier iets waar je miss nog wat aan hebt:
4. Editing the Effects.
The VT’s effects section may be edited. Use the Edit Knob (Edit 1); to dial in how much of the overall effect is in the mix. Hold down the TAP button while turning the Edit Knob (Edit 2), to change a particular parameter (depending on the effect selected). Hold down the Bypass button, while turning the Edit Knob (Edit 3), to change another effect parameter. You can also tap the Tap, to a tempo, to set Delay Time and Modulation speed of the effects. To hear the amp dry, you can simply press the Bypass button to bypass the effects. The glossy POP on the top of the Amp tells you what parameters the edits are affecting.

paragon

flitslicht
5 mei 2010, 20:09
Als je een 'edit' knop indrukt en de waarde verandert met de draaiknop blijft de rest zoals die is. Ga je dan een andere 'edit' mogelijkheid gebruiken dan neemt die de waarde van de draaiknop aan zodra je hem een klein beetje beweegt.

Staat dus edit1 op nul en draai je daarna edit2 op vol dan blijft edit1 op nul. Maar de knop staat op vol. Ga je dan edit1 weer veranderen dan springt ie na een heel kleine beweging van de knop naar de waarde van de knop, dus (inmiddels 'bijna') vol.

Althans zo werkt het bij mijn VT30.