PDA

View Full Version : treble booster en vox ac30 vs fender bj en treble booster



guitarfreakrobert
5 mei 2010, 01:32
Hey mensen,

ik heb nu een paar maanden de vox ac30 h2, en dat samen met een bsm treblebooster is gewoon geniaal. Volume bijna dicht mooi helder clean volume open super mooie distortion en natuurlijk alles ertussen.

ook heb ik een blues junior, maar hierbij gaat dit verhaalte mooi niet op. De treble booster klinkt schel, en met de volume knop gaat ie alleen maar harder en zachter.
is hier een verklaring voor? ik bedoel zijn zelfde soort buizen, de zit een celestion heritage in

als iemand een verklaring heeft graag

thanks Robert

Pepe
5 mei 2010, 02:23
Vrij simpel, de booster boost een piek in midhoog die de Fender ook heeft en dat is teveel van het goede. Een tele en een Vox AC is een classic combinatie. Niet subtiel maar een klasse sound nontheless.

Andersom vult de TS een gap in een fender sound maar een Vox heeft die frequentie al ruim voldoende van zich zelf.

Trebleboosters en TS'en zijn beperkt inzetbaar maar tussen de juiste gitaar en amp valt het allemaal op zijn plek

Dat helder worden met terugdraaien, dat moet in principe altijd opgaan maar germaniums zijn rare dingen, onvoorspelbaar. Ze werken ook totaal niet na een andere overdrive, alleen er voor en dan nog moet je uitkijken wat ie aanstuurt.

Mitch
5 mei 2010, 10:53
Juist, het zijn totaal andere versterkers. Als argeloze consument kijk je misschien alleen naar speakers en eindbuizen, maar het totale circuit en de opbouw van een amp zijn misschien nog wel meer bepalnd voor de sound.
En dát is op zijn beurt weer bepalend voor de samenwerking met bijvoorbeeld pedalen maar ook het tot zijn recht laten komen van bepaalde gitaren. Dat is ook wat het zo'n ingewikkelde en lange leerweg maakt: het draait uiteindelijk combinaties. Welke gitaar past goed bij welke versterker en welke pedalen werken daar prettig tussen en welke speakers halen daar dan weer het mooiste in naar boven?

guitarfreakrobert
5 mei 2010, 11:32
Tja,
moet ook zeggen voordat ik de vox leerde kennen was voor mij de junior een super amp.
Maar nu ik een paar maanden met de vox aan het zeulen ben is het wel duidelijk,This it it!!!

maar ik sjouw mij een breuk, en mensen soms is het bijna en beetje te veel.

Ik doe blues sessies, en sommige sessies zijn op fluister niveo begrijp me goed volume is geen probleem omdat ik een minni mass kan gebruiken.

Maar zie het voor je: ik kom aan met een vette vox, en de rest komt aan kakken met 5 watjes of zoiets.cafeetje van ongeveer 80 mensen
Meestal is dan met de geluidsman de toon al gezet zonder dat ik hem aan zet


iemand ruilen met een ac15??????????????????????
ach ja thanks voor the info................................

Greetzzz Robert

Mitch
5 mei 2010, 11:57
En hoeveel zachter gaat die AC15 zijn denk je? :dontgeti:
Oké, het sjouwt makkelijker, maar verder... in mijn ervaring gaat de 15 pas lekker klinken als -ie verder open staat, de 30 kan redelijk afgeknepen worden en nog steeds vet klinken. Op basis van een fronzende geluidsman moet je niet van amp veranderen zeg, kom nou. Als jij je volume netjes beheerst, wat is dan het probleem? Zijn vooroordeel?

guitarfreakrobert
5 mei 2010, 12:08
hey dude......

Bergijp me goed, die ac30 gaat noooooit meer weg. Doelde op de blues junior

ja het zit hem meer in het sjouwen denk ik nou ja..............
klinkt ook gek nu ik aan typen ben bedenk ik mij nu.
ach ja vox i love it!!!!het gewicht damm...................


greetzzz

Mitch
5 mei 2010, 12:16
Oh op die manier :D Sorry, je vorige post zette me op het verkeerde been.
Een AC15 en een AC30 is een ideaal koppel, ghehehe... same here.
Ze klinken enigszins vergelijkbaar, al zijn er wel wat verschillen. Naast een klein klankverschil zijn er ook wel verschillen in feel en reactie op pedalen/gitaren. Als ik ze op dezelfde kast zet zijn de verschillen kleiner. Als je nu een H2 hebt met Alnico Blues zou ik zeker kijken naar een AC15 met een blue, anders wordt het verschil te groot.

guitarfreakrobert
5 mei 2010, 12:32
Een AC15 en een AC30 is een ideaal koppel, ghehehe... same here.
Ze klinken enigszins vergelijkbaar, al zijn er wel wat verschillen. Naast een klein klankverschil zijn er ook wel verschillen in feel en reactie op pedalen/gitaren. Als ik ze op dezelfde kast zet zijn de verschillen kleiner. Als je nu een H2 hebt met Alnico Blues zou ik zeker kijken naar een AC15 met een blue, anders wordt het verschil te groot.

Shit ik wist het..........klote gas

of sjouwen........... gas .........of sjouwen ............
shit man

ps.Hij staat op gitaar markt voor de gene die wil ruilen

Pepe
5 mei 2010, 12:55
Een AC30 is wat dat betreft vergelijkbaar met een Twin, eenmaal op een podium vergeet je alle ellende van de weg er naar toe.

Ik zelf vind de 15 redelijk onverslaanbaar in het clean/semi clean gedeelte, als ie echt helemaal open moet dan gaat het neuzige spiky toontje teveel de bovenhand voeren. De 30 zou mijn keus zijn in een band met vrachtauto en roadies en grote podia, de 15 als ik af en toe in een cafeetje moet komen opdraven.

Maar zoals Mitch zegt, die mooie blauwe jongen van Celestion maakt het verschil tussen prachtig en fantastisch.

guitarfreakrobert
5 mei 2010, 13:18
Een AC30 is wat dat betreft vergelijkbaar met een Twin, eenmaal op een podium vergeet je alle ellende van de weg er naar toe.

Ik zelf vind de 15 redelijk onverslaanbaar in het clean/semi clean gedeelte, als ie echt helemaal open moet dan gaat het neuzige spiky toontje teveel de bovenhand voeren. De 30 zou mijn keus zijn in een band met vrachtauto en roadies en grote podia, de 15 als ik af en toe in een cafeetje moet komen opdraven.

Maar zoals Mitch zegt, die mooie blauwe jongen van Celestion maakt het verschil tussen prachtig en fantastisch.

als die er staat is het ook zalig maar voordat die er staat pffff.
Ik vind de ac30 ook erg goed op kleine podia,
vrachtauto hmmm ik heb kleine auto maar hij zakt er niet van door de veren ik daar in tegen soms wel ghehehe
ja ja vox yeahhhhhh

Mitch
5 mei 2010, 13:26
Ik heb de head versie en daar vergis ik me iedere keer weer in qua gewicht :D Ik benijd je niet met je H2... ik zit me al wel te verkneukelen op vanavond. Tweede keer buitenpodium in een week tijd, en o o o wat ben ik dáááár blij met de AC30HH :mmmm:

guitarfreakrobert
5 mei 2010, 13:37
Ik heb de head versie en daar vergis ik me iedere keer weer in qua gewicht :D Ik benijd je niet met je H2... ik zit me al wel te verkneukelen op vanavond. Tweede keer buitenpodium in een week tijd, en o o o wat ben ik dáááár blij met de AC30HH :mmmm:

hahaha ja dat bedoel ik, ach ja de sound is de mooiste die er is.
ja buiten is die helemaal de bomb ach hij is altijd een knaller vanavond hebben we een radio interview dus tot vrijdag hoef ik niet te sjouwen

have fun later on dude.....................:gitarist: