PDA

View Full Version : Eerste nummertje van Dahl staat online



Luke-wannabe
5 mei 2010, 00:14
'I Rather Talk to You'
Wat vinden jullie ervan?



http://dahlmusic.nl/media

glennshred
5 mei 2010, 01:46
Ha die leon ook nog op jong :)

Kon de slaap niet vatten, moest nog iets chekken op men pc en denk ga nog ééns langs gitaarnet!

Knap nummer dat is wat ik er van kan zeggen, ik heb het alleen kunnen
horen via men hoofdtelefoon maar dit klinkt absoluut super!!!

Alles zit er in om 'I Rather Talk to You' een goeie song te noemen, heel volwassen en professioneel gedaan allemaal tot de vocals toe.

Al wat ik nog kan toevoegen is: 'I Rather listen to You' ;)

budje
5 mei 2010, 08:08
Klinkt errrrrrrrrrrrrg lekker zeg!

hole
5 mei 2010, 09:29
Lekker nummer!

Megadeth22
5 mei 2010, 10:11
netjes, leon :D

grayfink
5 mei 2010, 10:16
Ja, goed hoor.

Luke-wannabe
5 mei 2010, 10:30
Thanks iedereen!

Mitch
5 mei 2010, 10:48
Wat een heerlijk meeslepend refrein zeg... poeh! :lovelove: In één woord geweldig.

Voor de argeloze luisteraar is het intro en het eerste couplet mischieen een beetje een hink-stap-sprong, voor de muzikant is het natuurlijk smullen! De overall sound is echt super, complimenten!

Luke-wannabe
5 mei 2010, 10:50
Thanks Mitch!
Coupletje vind ik echt een van de sterkste punten van de plaat omdat dat qua tekst-muziek zo mooi overloopt. Maar dan hebben wij het over een ander punt misschien..
Maar thanks anyways! Leuk om dit van jou te horen!

Mitch
5 mei 2010, 10:54
In eerste instantie luister ik nooit naar tekst :D maar het gevoel.... ja hoor, grijpt je meteen bij de strot. Love it!

M.COM
5 mei 2010, 13:58
Knappe song! Ik hoor er veel Foo Fighters en Paramore in. De structuur en het arrangement is zeker origineel en goed genoeg om een buitenbeentje te zijn. Pop with a twist :). Felicitaties!

artnaz
5 mei 2010, 14:10
Supervet gemixt! :)

Van het nummer krijg ik het niet warm, maar ik vind het beter dan 90% van de Krezip nummers (om maar wat te noemen). Met andere woorden, het is klasse! :ok::rockon:

hendrix2
5 mei 2010, 14:26
Zeer vet nummer... Ik kan er blijven naar luisteren... Het gebeurt me zelden dat ik iets voor een 2de maal beluister op gitaarnet, dit nummer luister ik nu al voor de 3de keer vandaag.

Als je cd uit is, hoor ik het graag want ik wil hem :D

Henri H
5 mei 2010, 14:40
Ik heb hem alleen nog maar op de MacBook beluisterd, dus dat is niet echt representatief, maar ik vind het veelbelovend klinken.
Ik ga binnenkort ff op m'n PC met betere speakers luisteren.

Ik ben zeer benieuwd naar de CD.

Exi
5 mei 2010, 16:26
Leuk nummer! Het luistert lekker weg en heeft tegelijkertijd iets aparts.
toppie!:ok:

rijsberman
5 mei 2010, 17:27
Tof nummer!

Nu maar wachten tot 3FM ofzo het oppikt en er een hit van maakt! :cheerup:

Nou ja, wachten, stil zitten lijkt me niet de oplossing... ;)

Mithrandir
5 mei 2010, 18:25
Grappig dat Artnaz Krezip noemt, want daar moest ik meteen aan denken, de songwriting (o.a. breaks), de vocalen, de sound, heeft allemaal wat weg van Krezip. En dat geeft ook helemaal niks, het klinkt fantastisch, alles klopt gewoon.

Het is alleen absoluut mijn smaak niet, maar dat geeft niks.

-geert-
5 mei 2010, 19:10
Klinkt lekker !! Mooie stem ook heeft de zangeres, vind ook de samenzang erg tof. Coole fills in het laatste reffrein:ok:. Gaaf nummer!

Luke-wannabe
5 mei 2010, 19:28
Thanks everybody!

@ MCOM: Ja Foo Fighters en Paramore (in mindere mate) is ook wel iets waar we allemaal naar luisteren en ik vooral erg veel inspiratie vandaan haal.

@ Artnaz: Mixage ben ik ook zeeer tevreden over :)

@ Everybody: Thanks voor de toffe woorden! Cd'tje komt 27 mei uit!

humbucker
5 mei 2010, 19:43
Klinkt écht goed, ligt de rest van de nummers ook in deze stijl? Of zit er ook nog wat harder werk/akoestisch/... tussen?

Luke-wannabe
5 mei 2010, 19:56
Alle drie :D
Zit nog 1 harder nummertje bij, 1 akoestische en nog een langzamer nummer. Ook nog wat in de zelfde stijl :p

Jordii
5 mei 2010, 21:27
Leukleuk. :D

Riky
6 mei 2010, 11:30
Dik hoor! Echt wel vet!
Mooie kwaliteit, rete strak!
Ik ga zeker zorgen dat ik de cd heb als die uitkomt.

Luke-wannabe
6 mei 2010, 15:13
Thnx dude!!

rijsberman
6 mei 2010, 15:16
En BTW, Succes vanavond! :rockon: :soul: :cheerup:

Luke-wannabe
6 mei 2010, 15:18
Thanks! Ben wel een klein beetje zenuwachtig :D

Henri H
7 mei 2010, 17:39
Ik heb hem alleen nog maar op de MacBook beluisterd, dus dat is niet echt representatief, maar ik vind het veelbelovend klinken.
Ik ga binnenkort ff op m'n PC met betere speakers luisteren.
....'k Heb 'm beluisterd op m'n PC met betere speakers.
Ik word er vrolijk van :cheerup:, lekker hoor. :ok:

Ik vind het eerlijk gezegd beter dan je afstudeer-werk, wat er zeker ook mag zijn.
Dat is ook wel logisch, hett afstudeerwerk heb je (op de zang na) zelf geschreven, uitgewerkt en ingespeeld, en moet nog "rijpen" misschien.

Tho
7 mei 2010, 17:55
Hey sletje, ik vind dit echt onwijs goed man! Je weet dat het mijn muziek niet is, maar het luistert héérlijk weg, en de productie is fantastisch! En wat een stem zeg, heerlijk

Tho
7 mei 2010, 17:59
Godverdomme Leon! haha, vind het echt heel cool! Die uithaal van de zangeres in die break, totaal niet wat je verwacht, maar loepzuiver, en heerlijk dat je haar weer hoort inademen om verder te zingen. Lekker puur alles. Toppie

Divine
7 mei 2010, 18:14
Vet gedaan!

Tupelo
7 mei 2010, 18:16
Niet mijn muziek.
Maar dikke sound, goed liedje en helemaal hip !!
Redden jullie het wel mee wat mij betreft. :ok:

Gitaro
7 mei 2010, 18:41
Supervet weer :cooler:. Al op DWDD geweest :D?

Maar je weet wel dat "I rather talk to you" grammatisch incorrect is? Dat vind ik echt jammer :( (Sorry als de discussie al gevoerd is, heb het topic niet doorgelezen)

Luke-wannabe
7 mei 2010, 18:47
@ HHuisjes: Ja ik mag hopen dat dit beter is dan m'n afstudeerwerk! Hier zitten enkele duizenden euro's in. Mijn afstudeerpresentatie opnames waren budget-loos. Maar thanks anyways!

@ Thootje: Thanks bro! Leuk dat je zo enthousiast bent! Ben zelf ook ontzettend blij met de overall sound van de plaat. Súper geworden! Thanks bro dat je het cool vind!

@ Gitaro: I Rather Talk to You schijnt wel te kunnen, maar daarnaast heb je toch gewoon artistieke vrijheid? :) Er word niet "I would" of "I'd" gezongen, dus zo heet het liedje ook niet. Maar thanks anyways! Tof dat het gewaardeerd word!

TimoSomers
8 mei 2010, 13:15
Erg lekker weer Leon!!

Ik blijf je een megavette drummer vinden, groooooooooooove:soul:

Luke-wannabe
8 mei 2010, 13:40
Thanks Tiems!

Dweezman
8 mei 2010, 14:11
Ey Leon: heel, heel goed. Toegankelijk genoeg om er in NL iets mee te bereiken, en toch lekker eigen. Klasse.

Gitaro
8 mei 2010, 14:35
maar daarnaast heb je toch gewoon artistieke vrijheid? :)

Natuurlijk, maar ik ben dan de optimistische zwartkijker die zich afvraagt wat je dan precies aan die artistieke vrijheid hebt gehad op het moment dat je door een Engelstalig land tourt, shows voor 5000 man speelt :cooler: en fucking knallende sets sluit met het nummer "Ik nogal met jou praten" (vrij vertaald).

TimoSomers
8 mei 2010, 15:15
Natuurlijk, maar ik ben dan de optimistische zwartkijker die zich afvraagt wat je dan precies aan die artistieke vrijheid hebt gehad op het moment dat je door een Engelstalig land tourt, shows voor 5000 man speelt :cooler: en fucking knallende sets sluit met het nummer "Ik nogal met jou praten" (vrij vertaald).

Er wordt tegenwoordig door amerikanen en engelsen ook langgggggg niet meer perfect engels gezongen hoor.
Ik vind het lekkerder klinken dan I'd rather talk to you, dit ligt lekkerder in de mond ofzo.

(De vrije vertaling is trouwens 'ik liever met jou praten'. Rather=liever)

rijsberman
8 mei 2010, 18:08
I rather talk to you is gewoon (Amerikaans) spreektaal, doet niemand moeilijk over in Engeland.

Ik vind 't top nummers. Meer van dit!

Gitaro
8 mei 2010, 21:12
(De vrije vertaling is trouwens 'ik liever met jou praten'. Rather=liever)

Kom jij aan. "Rather"kan alleen een voorkeur uitdrukken icm "would". Op elke andere manier vertaal je rather als "nogal/ietwat/behoorlijk." "I rather" kan dus alleen bestaan in een constructie als "I rather like pie" wat neerkomt op iets als "ik hou nogal van taart."


I rather talk to you is gewoon (Amerikaans) spreektaal, doet niemand moeilijk over in Engeland.Of het echt een geaccepteerd colloquialism is laat ik maar even in het midden, maar dat laatste zou je nog verbazen. Als jij een Engels dialect weet te noemen waarin men het op deze manier verwoordt vind ik dat knap.

edit: altijd jammer, bad vibes over taalgezeik in een topic voor zo'n lekker nummertje (ja, mijn schuld), maar ik moet er gewoon op ingaan :D

TimoSomers
9 mei 2010, 14:50
Kom jij aan. "Rather"kan alleen een voorkeur uitdrukken icm "would". Op elke andere manier vertaal je rather als "nogal/ietwat/behoorlijk." "I rather" kan dus alleen bestaan in een constructie als "I rather like pie" wat neerkomt op iets als "ik hou nogal van taart."



You're rather right :D.

rijsberman
9 mei 2010, 17:50
Als jij een Engels dialect weet te noemen waarin men het op deze manier verwoordt vind ik dat knap.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ebonics

Hendriks
9 mei 2010, 18:19
Nice Leon , chapeau.

Luke-wannabe
9 mei 2010, 23:04
@ Dweez: Thanks!
@ Gitaro: Opzich zijn er genoeg teksten waarvan ik denk: 'Heuh? Dat slaat nergens op.' Ook van engelstalige artiesten. En wat je aan artistieke vrijheid hebt? Daar gaat het toch niet om? Dan kun je je om alles afvragen 'wat je er aan hebt'.
Daarbij hebben wij verschillende vrienden/kennissen die (oorspronkelijk) uit de UK komen gevraagd of het kon aangezien wij eerst ook onze twijfels hadden.
'Are we human, or are we dancer' Ik kan er naast zitten, maar volgens mij klopt dat grammaticaal ook niet.
@ Hendriks: Dank!

rudolf
10 mei 2010, 23:13
Vind er echt geen reet aan maar het klinkt wel goed.

Luke-wannabe
11 mei 2010, 00:37
Vind er echt geen reet aan maar het klinkt wel goed.
Haha die zal ik wel verdiend hebben ;)

Duhsjaak
11 mei 2010, 12:10
Hi
Naar geluisterd. Ja, een beetje laat, maar op mijn leeftijd gaat alles een beetje langzamer. Heeft ook voordelen.
Maar afgezien daarvan. Ik vind het mooi klinken, Petjes af voor de techniek. Dat kan alleen als de groep mooi klinkt bedoel ik maar.
Wat mij betreft door de test: Je mag je dus Luke noemen. Niet langer een wannabe Luke dus.
Vriendelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Luke-wannabe
11 mei 2010, 12:27
Dankje! Ik speel hier alleen geen gitaar in heh ;). Speel drums in deze band!

rijsberman
11 mei 2010, 12:48
Ik mis toch een beetje de interactie met het publiek.

jannest
11 mei 2010, 13:09
zal ut goed doen op de radio

Luke-wannabe
11 mei 2010, 13:12
Ik mis toch een beetje de interactie met het publiek.
Ik mis toch een beetje de interactie tussen mijn vuist en jouw kaak.

rijsberman
11 mei 2010, 14:26
Ja, nu reageer je toch wel een beetje uit de maat. Eehhh bovenmaats. Eehhh dat je te erg reageert. Misschien dat je het zo weer kan inhalen ehh goedmaken?

;)

:seriousf:

marc_o
11 mei 2010, 14:46
Klinkt erg goed!
Kruising tussen Krezip en K's Choise, dus dat is zeker niet slecht. Productie klinkt zeker goed. Wie weet wordt het wat, gewoon goed je best doen en netwerken.

Luke-wannabe
11 mei 2010, 23:49
@ Rijsberman: Mijn opmerking was net zo sarcastisch als de jouwe ;)
@ Marc: Thanks!

barno
12 mei 2010, 00:20
klinkt tof hoor! De taalfout kan natuurlijk niet, dus niet proberen goed te lullen ;)

Luke-wannabe
12 mei 2010, 00:24
Ja euhm..? Ik probeer niets goed te lullen. Ik blijf bij m'n punt dat grammatica in een songtekst niet zo'n big issue is.
Thanks anyways ;)

Nielsje
12 mei 2010, 01:23
Net geluisterd... wow!
Heerlijke plaat Leon! Zit echt lekker in elkaar!

Is vast goed mee te scoren :)

Luke-wannabe
12 mei 2010, 01:31
Thanks Niels :)

marc_o
12 mei 2010, 12:04
Onderschat het netwerken niet.
Ik heb, zoals je wellicht weet jarenlang met mijn neus bovenop de top van de Nederlandse muziektop gezeten, vele, vele mensen ontmoet van hoog tot laag, en nog steeds op verschillende feestjes en verjaardagen. Kwaliteit is niet zondermeer garantie voor succes, is het nooit geweest en zal het ook niet zomaar worden.
Je bent wie je kent, dus netwerken tot je er schijtziek van wordt, maar op zo'n manier dat ze je geen zeur gaan vinden, en dat is moeilijk.

Luke-wannabe
12 mei 2010, 13:26
Doen we ook zeker niet! We zijn allemaal werkzaam/studerend in de muziek en kennen daar door al een best hoop mensen die iets voor ons (kunnen) gaan doen. Maar thnx voor de tip!

hendrix2
12 mei 2010, 13:48
Dahl is ook een wetenschapper die in de jaren 80 en 90 het sexgedrag bij Bonobo's onderzocht heeft. :D
Kwam dat gisteren tegen in een boek en moest meteen aan jullie denken :)

Verder blijft het heerlijke muziek! Nogmaals: succes ermee!

Luke-wannabe
12 mei 2010, 14:46
Hahahahaha interessant ;)

Basileia
12 mei 2010, 14:59
Tsja, absoluut niet mijn smaak, maar buiten dat klinkt het erg goed en erg professioneel! Ben zeer benieuwd naar de rest.

tillens
13 mei 2010, 00:37
Zo dan voor de tweede maal geluisterd en dan nu tromgeroffel, het oordeel ;

Best lekker, zit tussen Krezip en duizend andere bands in.. en dat maakt het meteen niet opvallend maar lekker wegluisterend..
Wat me opvalt zijn op zich de vele lagen, waardoor het mij moeilijk lijkt het live overeind te laten staan, zeker de koortjes..maar, erg leuk, en keep it up..

Luke-wannabe
13 mei 2010, 01:39
27 mei ;). 't Blijft wel overeind staan hoor. Alle liedjes zijn geschreven op dat het moet werken met onze bezetting (2x gitaar, zang, bas en drums). Koortjes zal inderdaad niet zo live zijn, omdat we niet allemaal echt goed kunnen zingen.
Je moet alleen live als iets anders zien dan op plaat. Bij Dahl in ieder geval.

Luke-wannabe
13 mei 2010, 23:08
Nóg maar een nieuw nummertje, dan!
http://dahlmusic.nl/

jonesd
13 mei 2010, 23:21
Heb het net beluisterd, net zoals het vorige een prachtige productie en mix.

Toch mis ik iets , zeg maar het randje aan het clean, het is allemaal zo perfect opgenomen en gemixt dat ik een beetje de schop in de ballen ontbeer, als je begrijpt wat ik bedoel...

Desalniettemin ben ik er wel van overtuigd dat er absoluut een publiek voor bestaat en zie ik een mooie toekomst voor jullie tegemoet.

Succes!

Luke-wannabe
13 mei 2010, 23:26
Hey thanks!
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor. Het is denk ik wél heel erg een smaak ding. Ik vind deze sound erg lekker. Vrij dik, best wel gepolijst en je zou het zelfs 'overgeproduceerd' kunnen noemen. Voor deze band is dat gewoon heel erg ons ding zeg maar.

TimoSomers
14 mei 2010, 00:30
Tess zingt echt vet hierop maat!

Vind het lekker hoor, beetje gepimpte paramore (met een betere drummer :D)

Luke-wannabe
14 mei 2010, 00:57
Haha thanks dude! Maar I'm not worthy. Zac Farro is geweldig. Super creatieve drummer en echt een goeie sound. Maar thanks dude!

hendrix2
14 mei 2010, 09:49
Nóg maar een nieuw nummertje, dan!
http://dahlmusic.nl/

:ok: ik ben fan aan het worden!

Henri H
14 mei 2010, 10:38
Lekker nummertje weer!

Ik ben het wel enigszins met jonesd eens, alhoewel het "overgeproduceerde" ook gewoon als zeer goed en/of modern geproduceerd beschouwd zou kunnen worden.
De zangeres heeft ballen genoeg naar mijn mening. :rockon:

Even een vraagje: op een aantal plekken hoor je een gitaar-riffje, de ene keer helder (Strat + Stiletto?) en de andere keer wat doffer (LP + DSL?).
Is dit ook op die manier ingespeeld of is dat met het mixen gebeurd?

Luke-wannabe
14 mei 2010, 11:51
Cool, Hendrix!

Euhm, Het is sowieso allebei de Stiletto, geloof ik. We hebben die amp heel veel gebruikt op de plaat. Hij kan gewoon veel erg goed.
Maar dat is niet tijdens het mixen gebeurd. Toen we dat liedje schreven (paar maanden voor de opnames) is dat er al in gekomen.

Megadeth22
14 mei 2010, 12:59
Gaaf! Wanneer kan je de nummers downloaden / het album (EP?) kopen? Ik haat luisteren via een site, wil alles graag in mijn itunes hebben.

Luke-wannabe
14 mei 2010, 15:55
Vanaf de 27ste is -ie te koop. En hij zal ook rond die tijd via iTunes te krijgen zijn :)

Megadeth22
14 mei 2010, 18:09
Vanaf de 27ste is -ie te koop. En hij zal ook rond die tijd via iTunes te krijgen zijn :)
Cool. Nog twee weekjes wachten dan :D

Luke-wannabe
17 mei 2010, 14:12
Alle liedjes die we afgelopen zaterdag in Mijdrecht op Midpoint FM gespeeld hebben. Wel foutjes etc hier en daar, maarjaaaa...

http://www.youtube.com/watch?v=LvdOujbLkzA
http://www.youtube.com/watch?v=3e1V4FhdJO0
http://www.youtube.com/watch?v=nYhdaFMo-mU
http://www.youtube.com/watch?v=sUPO9wwKnLA
http://www.youtube.com/watch?v=5HyeC8zrmT8
http://www.youtube.com/watch?v=M8NIFiwWWeU

rudolf
17 mei 2010, 14:42
vette shit die filmpjes!

Tho
17 mei 2010, 15:20
Anus, die drumfill in het eerste filmpje op 1:10 is HÉRD!

TimoSomers
17 mei 2010, 18:48
Dish is foooooooooookking vet gedrumt.
Van de up-tempo nummertjes ben ik niet zo weg, maar dat is puur smaakgebonden.
Vind trouwens wel vet dat ik de gitarist met een Gibson een hele gave strat sound vind hebben :D.

Nellyrocks
17 mei 2010, 19:51
Heul vet leon. Ik had al gesmuld van je filmpjes.

Wat is dat nummer waar je die twee 20" rides gebruikt als hi hads. Daar ben ik echt benieuwd naar.

glennshred
17 mei 2010, 20:31
Prachtige nummertjes en mooie filmpjes van jullie waar ik erg van genoten
heb en met plezier naar heb gekeken.

Ik heb ze allemaal gehoord en van Once Upon A Past kreeg ik toch wat
tranen in de ogen, zo mooi. Die stem van jullie zangeres blijft mij boeien.

Ik heb ook met plezier gekeken hoe je bezig was op je drumstel Leon, vol
passie en met een blik van: ik ben hier voor geboren, echte klasse drummer!
Maar de gitaar heb je ook al goed onder de knie.

Een filmpje dat ik gezien heb van jou niet lang geleden (re'read my letters)
was ook knap gespeeld op de gitaar.

Ok back naar het originele topic want ik dwaal weer beetje af : de andere muzikanten zijn ook goed en samen zijn jullie een fantastische band :)
Kan er niet over zwijgen dus hahaha. :crazyhappy:

Tho
17 mei 2010, 20:36
Da wijf ken zingen, daar word je gewoon niet goed van

Henri H
17 mei 2010, 21:23
Ik ben het met bovenstaande heren eens, goede muzikanten, en een dijk van een zangeres.

Eerlijkheidshalve moet ik er bij zeggen dat ze soms ietwat te overdreven een ruige stem op wil zetten, het contrast met haar mooie zuivere stem is soms wat te groot, maar ik weet zeker dat ze daar nog in gaat groeien.

:rockon:

Tho
17 mei 2010, 21:57
Heb je eigenlijk een label Leon? Zo ja: welk label? Zo nee: Hoe betalen jullie het dan en wat is de oplage van de plaatjes?

HvV
17 mei 2010, 23:42
Gewoon goed man. Wees zuinig op die zangeres, die heeft echt wel een lekkere stem.

Luke-wannabe
18 mei 2010, 00:01
Wow gaaf dit!

@ Thomas: Thanks! Ben me hier een en daar wel een beeetje aan het uitsloven, haha.
@ Timo: Ook bedankt man! Te gek! Grappig dat je Frank een Stratsound vind hebben. Kan misschien zo overkomen hier, maar als je IRL het verschil hoort hebben ze allebei echt een verschillende sound, en is die van de LP gitarist (Frank) wel écht LP ;)
@ Niels: Dat waren 18" Maar anyway, dat is once upon a past. Die grote hihat doe ik live (nog) niet. Heb nu een best smerige 15", maar zo'n echt grote hihat is wel super vet. Komt er ooit nog eens. Voor de 18's moet je toch echt de plaat kopen ;););)
@ glennshred: Dank je! Leuk om te horen dit! Leuk dat je me goed vind drummen! Ik ben hier zelf ook wel tevreden over. Wel wat foutjes hier en daar, maar ik vind het belangrijker dat de intentie en sound goed is (zelfde als ik over de hele band spreek).
@ HHuisjes: Ja kan ik begrijpen, dat moet je liggen, die 'overdrive'.
@ Tho: Nee we zitten niet bij een label. We hebben 4 jaar lang gespaard en daarvan deze plaat opgenomen. Eerste oplage is in eerste instantie 500.
@ Hvv: Thanks! Ben ook trots op d'r!

LaurentB
19 mei 2010, 11:14
Sodeju, dat klinkt goed! Prachtig nummer...

Luke-wannabe
20 mei 2010, 15:16
Thanks! Er staat er weer een online :) Dish.

Megadeth22
20 mei 2010, 15:20
Thanks! Er staat er weer een online :) Dish.
*af en toe een perfectionist*
Bij de media player staat nu alleen "Dish" i.p.v "Dahl - Dish" zoals bij de andere nummers.

Vet nummer nevertheless :D

Luke-wannabe
20 mei 2010, 16:19
Thanks voor de tip! Ga het aanpassen!

TimoSomers
20 mei 2010, 17:33
Vind Dish zeer, zeer, zeer vet!!!
Alles klopt hieraan, vocals fantastisch, drums fantastisch, nummer fantastisch, gitaar fantastisch.
Als er meer van zulke nummertjes op de plaat staan voorspel ik veel goeds Leon!

Luke-wannabe
20 mei 2010, 19:10
Thanks Thiems :D

Luke-wannabe
21 mei 2010, 01:37
Ach, we gooien meteen maar heel de plaat online :D
http://dahl.bandcamp.com/

Megadeth22
21 mei 2010, 01:45
Heb morgen om 09.00 een eindexamen maar fuck it ik ga nu wel even luisteren hoor. Pretty People :cheerup:

rijsberman
21 mei 2010, 01:54
Is 'ie nou al ergens te koop?

Megadeth22
21 mei 2010, 02:00
Gaaf! Wanneer kan je de nummers downloaden / het album (EP?) kopen? Ik haat luisteren via een site, wil alles graag in mijn itunes hebben.


Vanaf de 27ste is -ie te koop. En hij zal ook rond die tijd via iTunes te krijgen zijn :)
:supercool:

Henri H
21 mei 2010, 09:37
'k Heb het album al 2 x geluisterd, klinkt prachtig!

Ik hoor er een hoop jaren '90 muziek in terug zoals:

- Badlands (http://en.wikipedia.org/wiki/Badlands_%28American_band%29)
- I Mother Earth (http://en.wikipedia.org/wiki/I_Mother_Earth)
- Red Hot Chili Peppers

Verder kun je stellen dat de zangeres erg lekker zingt, en om dan toch maar even in de vergelijkingen te blijven, lijkt op een kruising tussen Krezip's Jacqueline en Anouk.

Thumbs up!

Luke-wannabe
21 mei 2010, 09:48
Grappig! Chili Peppers zijn we wel door beinvloed, maar dan meer het latere 'poppy-ere' werk. Rest ken ik niet eens.
Onze invloeden zijn over het algemeen genomen Foo Fighters, Paramore, Radiohead, RHCP, Pearl Jam. Tof dat je het goed vind! Kom je volgende week donderdag? ;)

Henri H
21 mei 2010, 10:07
Ik twijfel of ik zal komen, 't is een behoorlijk stukkie rijden, en de volgende dag moet ik gewoon weer om 7 uur op.
Op mijn leeftijd is dat funest. ;)
Daarentegen, voor een avondje rocken heb ik wel een keertje wat over. :rockon:
Hoe laat is het ongeveer afgelopen denk je?

"Rat State" heeft zo'n typisch riffje/loopje dat me doet denken aan Badlands/I Mother Earth.
Ook "Once Upon a Past" heeft een beetje het sfeertje van beide bands.

De invloeden die jij noemt hoor ik ook wel, maar zijn wat subtieler aanwezig vind ik.

TimoSomers
21 mei 2010, 13:29
Whahah tering dat stuk rond 3 minuten van 'break down, down down' heb ik letterlijk ook een keer zo geschreven met exact zelfde akkoorden, zanglijn en tekst, das echt ziek.

Heb eerste nummertje pas gehoord, maar echt teringvet wederom!

Luke-wannabe
21 mei 2010, 13:46
@ Hhuisjes: Sja.. Rond een uurtje of elf? Zou wel cool zijn :D
@ Timo: Haha echt! Kun je dat laten horen? Ben echt benieuwd :p