PDA

View Full Version : Teletips



Vadim
4 mei 2010, 21:26
Beste gitaarnetters,

Ik zit er over te denken op mijn PRS SE Custom, die ik nu ongeveer 3 jaar heb, te verkopen. De reden hiertoe is dat ik graag is iets anders wil en dat andere wat ik wil is dus een telecaster. Probleem is echter dat ik me niet zo goed kan oriënteren in het telecasterbos. Ik ben van plan hem vooral te gebruiken voor jazz en af en toe wat funk/fusion.
Dus…
Hebben jullie nog suggesties voor tele’s die ik echt moet proberen of andere tips.
Mijn budget is, als ik mijn PRS verkoop, rond de 500 euro.

Groet

Tokaifan
5 mei 2010, 09:49
Mexicaanse Classic Player, best value for the buck IMHO. G&L zijn ook goed en over Blade hoor ik ook goede dingen. Lekker uitproberen, hele dag in de winkel zitten en goede bak koffie erbij!

munkie
5 mei 2010, 10:07
London City Comet mk1. Gezien op MP nieuw in de doos voor 175. GFS Lil Punchers erop voor meer "rock" zeg maar. GraphTec topkam en snaargeleiders. Gotoh mechanieken en Wilkinson brug met messing zadeltjes. CTS potmeters, Switchcraft schakelaar en plugingang. Kan allemaal maar hoeft niet, ik heb er in standaard vorm optredens mee gedaan, geen probleem. Alleen het hals profiel is anders, platter, dan Fender.

FruscianteFan
5 mei 2010, 11:34
Ik heb zo het vermoeden dat als je van PRS SE naar London City gaat, je aan kwaliteit zult inboeten.

JeroenP
5 mei 2010, 13:18
De meest logische optie lijkt mij een Baja (classic player is idd al genoemd, maar de naam Baja zag ik niet, dus ik zet hem erbij)

Erg gave tele, CS elementjes, lekker halsje. Erg veel gitaar voor je geld! Heb hem zelf ook:P

Vadim
6 mei 2010, 20:32
De meest logische optie lijkt mij een Baja (classic player is idd al genoemd, maar de naam Baja zag ik niet, dus ik zet hem erbij)

Erg gave tele, CS elementjes, lekker halsje. Erg veel gitaar voor je geld! Heb hem zelf ook:P

Oké dan ga ik daar zeke even naar kijken. Zijn die 2e hands trouwens een beetje goed te vinden. Ik kan ze zo snel niet vinden op MP, maar dat kan ook aan de dag liggen.

Heeft er iemand trouwens ook ervaring met een Fender Road Worn Tele?

vulvasonic
6 mei 2010, 21:04
Oké dan ga ik daar zeke even naar kijken. Zijn die 2e hands trouwens een beetje goed te vinden. Ik kan ze zo snel niet vinden op MP, maar dat kan ook aan de dag liggen.

Heeft er iemand trouwens ook ervaring met een Fender Road Worn Tele?

Ja. Eenmaal op een 50's modelletje gespeeld, rechtstreeks van de muur geplukt bij Schreeven, Nijmegen en tot mijn grote verbazing met afstand de lekkerste Tele die ik in de afgelopen 20 jaar door mijn handen heb laten gieren. En dat zijn er velen geweest!

Niet iedereen is even enthousiast over deze serie als ik, maar in de regel hoor ik hier overwegend zeer positieve geluiden over die serie. Je betaalt er echter wel bijna tweemaal zoveel voor dan die €500,- die je van plan was uit te geven.

Voor dat geld is de Baja, zéker als je een veelzijde Tele zoekt, een absolute aanrader. Fender maakt goed spul van een zeer constante kwaliteit. Dat doen ze nu al zeker 20 jaar, maar de laatste jaren lijken ze alleen maar erg goed spul te maken voor zeer lage prijzen (prijs-kwaliteit verhoudingsgewijs in ieder geval dan :D ).

jutter
6 mei 2010, 21:12
De RoadWorn is inderdaad een fijne gitaar. Even een zwart slagplaatje erop en voila.............

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/road%20worn/DSC00485.jpg

Cageman
6 mei 2010, 21:35
ik heb zelf een classic '60 tele (fender), hier zit naar mijn mening het naar mijn idee meest tele-achtige geluid in (zeer schel in brug, en zoals dat heet "twangy" in de neck). Daar heb ik hem dan ook op uitgezocht.

Voor jazz/fusion is dit echter (naar mijn idee, ben geen jazzkenner) niet erg geschikt. Voor het kopen van mn tele heb ik ook de bovengenoemde baja getest, deze klonk iets warmer en was daarom ook niet wat ik zocht. Voor jouw stijl is dat misschien wel weer bruikbaarder.
Ook is die baja goed als je van een dikke hals houdt, ik had namelijk de indruk dat die bij die wat dikker en ook ronder was.

Een roadworn had ik al xtje eerder getest, maar wel op een andere versterker. Hierbij had ik het idee dattie niet zo schel was als mn '60 tele, en niet zo warm als een baja. Ook had deze een iets voller geluid, dit zou alleen ook aan de versterker hebben kunnen liggen.

Verder had ik nog een squire tele getest met een strat pickup int midden ertussen, deze beviel me totaal niet omdat dit in geen enkel opzicht op een tele leek qua sound.

De rest van de tele's ging boven mn budget, dus daar kan ik je niks over zeggen.

Ik zou zeggen ga zelf op pad naar een muziekwinkel en test! ;)