PDA

View Full Version : 'Vermogenverlies' Fender Super Reverb '66



frander
4 mei 2010, 19:21
Tsja, vorige week mijn potmeters verwisseld en gedacht dat alles weer klonk zoals het hoorde totdat ik zondag in de kroeg stond en het volgende zich voordeed. Ik gebruik altijd het vibratokanaal vanwege reverb ed. Tijdens het spelen gaf de versterker wat knallen en werd het geluid dunner/ieler en het volume daalde, wat later weer terug op vol vermogen en later weer wat knallen en weer zachter en ieler. Alsof er minder vermogen inzit. Gauw het normalkanaal ingeplugd en dat klonk verder goed. Gisteren thuis nog eens geprobeerd en weer hetzelfde. Ik heb dit een tijd terug ook al eens gehad...maar speel niet zo veel. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Nogmaals, de problemen doen zich alleen voor in het vibratokanaal.
Een servicebeurt is nu wel echt nodig!

Gr. Frank

Mr.Jay
4 mei 2010, 22:08
Dat laatste klinkt heel verstandig.
Maar om een 1e simpele stap te maken kun je altijd even de buisjes testen.
HEt NORMAL knl buisje (V1) schijnt goe dte zijn, haal dat eruit en zet het een voor een even in de overige posities. ( V2,3,4,5 ). V6 hoeft niet, want die werkt anders zou je NORMAL ook gek doen.
Op V3 zit wel een ander type maar is even geen probleem om uit te proberen.
Kan zijn dat V2 en/of V4 niet in orde is.
Blijft hierna het probleem, zijn het i.i.g. niet de buisjes en moet ie toch nagekeken worden.
Maar die buisjes proberen kun je makkelijk zelf.

frander
4 mei 2010, 23:43
Goeie tip! Moet de versterker steeds worden uitgezet en uit het stopcontact ivm restspanning? Niet dat ik een opflikker krijg ofzo. Wat is de juiste procedure zonder schokken? Vast bedankt voor de info!

Mr.Jay
5 mei 2010, 09:51
Goeie tip! Moet de versterker steeds worden uitgezet en uit het stopcontact ivm restspanning? Niet dat ik een opflikker krijg ofzo. Wat is de juiste procedure zonder schokken? Vast bedankt voor de info!

preampbuisjes wisselen > AMP aan laten staan maar op standby zetten, buisje eruittrekken, nw. erin en even half minuutje wachten tot dat de buisvoorverwarmd is, daarna standby omgooien en luisteren. Zo steeds...