PDA

View Full Version : Warning: 80's hardrock inside



Thiez
4 mei 2010, 16:45
Ik heb al een keer een nummertje geplaatst hier en daar kreeg ik een hoop leuke/goede reacties en opmerkingen op, dus we proberen het nog maar eens.
2 nieuwe nummertjes opgenomen. De kwaliteit is niet super, gewoon repetitieruimte kwaliteit met wat microfoontjes naar de laptop.

Www.myspace.com/challengerhardrock

Solidkick
7 mei 2010, 22:16
Bump!!

Lekker, riffrock.
Goeie strot ook!

Bram+
7 mei 2010, 22:21
Klink inderdaad goed. Vleugje Kyuss ook, maar dat zal misschien perongeluk zijn. De "In de gang van het repetitiekot (?)"-bandfoto is ook een klassiekertje :D

Steven Otto
7 mei 2010, 22:26
Ik vind het lekker klinken. Lekker gitaargeluid ook.

Thiez
7 mei 2010, 22:47
haha bedankt voor de bump solid ;) gelijk een hoop reacties.

Bedankt voor de reacties allemaal!
We zijn voornamelijk geinspireerd door de 80s hardrock. Maar je moet uiteraard wel met de tijd meegaan dus een beetje meer power erin gestoken.

Idd is de bandfoto een klassiekertje maar het werkt nog altijd goed ;) lekker simpel om te maken zo een foto. kan weinig fout gaan met belichting en dergelijke.

Henri H
7 mei 2010, 23:15
GVD! Wat lekker! :rockon:

Ik voel me weer 16. :cheerup:

Lekkere gitaarsound hoor, vooral dat beginriffje van R&R Rebel klinkt super.
De zanger heeft een gouden strot. :mmmm:

Wat voor speakerkast gebruik je ook alweer? Greenbacks?

Thiez
8 mei 2010, 20:17
jup ik heb engl blackmore met marshall 1960ax kast. Heerlijke combi is het wel.

Ik wilde eerst me engl top verkopen toen ik die 2x12 V30 K&E kast eronder had. Omdat ik er niet mijn sound uit kreeg. Maar na over te gaan naar marshall 4x12 greenback en wat tweaken met de eq is het een geweldig ampje wat de komende tijd niet meer verkocht gaat worden ;)

Martijn-w
8 mei 2010, 21:39
Vette shit!

Exi
8 mei 2010, 21:40
wow, mooie muziek man!:ok:
Goed gitaarspel en ook nog eens een goede zanger!:)

JiJeWoW
9 mei 2010, 14:10
Klinkt goed !
Die zanger doet me een beetje denken aan die zanger van airbourne...
De lead gitaar staat alleen iets te zacht naar mijn smaak ;)
Maar die scream aan het einde maakt alles weer goed :rockon:

Thiez
21 december 2010, 17:00
Even een oud topic bumpen.
We hebben vorig weekend een opname dagje gehad en daar is inmiddels het een en ander aan gemixt. Aangezien je na een tijdje aan een mix gaat wennen wil ik vragen aan jullie om een mening te geven over de mix en waar we eventueel dingen kunnen verbeteren.
De 2e stem schreeuwt er zomaar achteraan dus die gaat er waarschijnlijk helemaal uit.
http://soundclick.com/share.cfm?id=10024557

jonesd
21 december 2010, 21:22
Klinkt heel lekker. Fijne song en zeer goede stem.

Qua sound zouden gitaren voor mij iets minder gain mogen hebben. Ik denk dat het dan nog wat meer ballen zou hebben.

De bas klinkt iets te wollig voor mij. Kan ook liggen dat de gitaren vooruit spelen en de bas iets achteruit. Kan het zijn dat iedereen met klik heeft ingespeeld?

Conrad Hultermans
21 december 2010, 22:18
Gaaf Thiezke,

Ga zo door menneke!
Heb je er al optredens mee staan?

Grtz,
Conrad

Thiez
22 december 2010, 17:09
Klinkt heel lekker. Fijne song en zeer goede stem.

Qua sound zouden gitaren voor mij iets minder gain mogen hebben. Ik denk dat het dan nog wat meer ballen zou hebben.

De bas klinkt iets te wollig voor mij. Kan ook liggen dat de gitaren vooruit spelen en de bas iets achteruit. Kan het zijn dat iedereen met klik heeft ingespeeld?

Ik denk idd dat de gain wat te hoog heeft gestaan bij de opnamens. Opnemen verschilt toch wel met je live sound. Live vind ik beetje meer gain wel lekker, scheurt hij wat meer.

We hebben eerst met zijn alle gespeeld en daarvan alleen de drum opgenomen. Vervolgens zijn we andere instrumenten op gaan nemen met de drumtrack als guide.

Exi
22 december 2010, 17:42
Vet man!:blast: Echt heel lekkere muziek dit.
Ik ben het ermee eens dat de bas wat wollig klinkt, maar verder klinkt het goed.

Als jullie ooit eens met de band optreden in Zuid-Holland... Let me know!;)

allonso1990
22 december 2010, 23:09
klinkt lekker hoor! heb de andere nummers ook een paar keer geluisterd, smaakt naar meer!

Thiez
23 december 2010, 19:41
Bedankt voor de complimenten. Dit is slechts een demo opnamentje.
Begin volgend jaar gaan we waarschijnlijk studiotje in om een EPtje in elkaar te sleutelen.
So stay tuned! ;)

-geert-
25 december 2010, 13:25
Klinkt lekker, leuke nummers!! Vroeg me alleen af bij 'beast on wheels' daar wringt het een beetje imo met die bas met de gitaar. Bij die hoge haaltjes op 0:28 0:31 0:34 en na de solo weer op 3:10 etc. Net of de bas daar een noot te hoog zit, of is dat expres zo? (het kan em ook aan mijn oren liggen hoor :p)

Nouja succes met de ep alvast :).

HUESSEN
25 december 2010, 22:51
Klinkt lekker Thiez:rockon: Doet mij denken aan de muziek van Tygers of Pan Tang en Chateaux.Lekkere ouderwetse hardrock dus......:blast: