PDA

View Full Version : invador-P90



ben79
24 april 2003, 15:11
ik heb een seymour duncan invader in men gitaar zitten, nu was de vraag kun je deze combineren met een P90?
Wat kost een p90 eigenlijk bij jullie?

Wilson
24 april 2003, 16:04
huh bij ons?? hoe bedoel je? we zijn geen gitaarwinkel hoor. Bovendien, watvoor p90 wil je?

ben79
24 april 2003, 16:20
:smile: ik bedoel in nederland
zijn er verschillende p90's?
wat is het verschil hiertussen?
ben op zoek naar één voor die mooie clean

Negative K3 fan
24 april 2003, 17:44
er zijn heel veel verschillende merken en typen p90s. Je hebt bijvoorbeeld normale p90s in de soapbar variant die je bevestigt met schroeven door het element heen. Je hebt normale in de dogear variant met schoeven aan de zijkant. Verder heb je nog dede zogenaamde stacked p90, dat zijn een soort dubbelspoels p90s die je hum cancellen. Dan heb je nog p90s in humbucker formaat, p90s in single coil formaat. En zijn er nog verschillende typen/merken p90 die verschillen met output, klankkleur enzo. Natuurlijk zijn er ook nog allerlei combinaties ertussen mogelijk.

merken die p90s maken: rio grande, gibson, seymour duncan, lindy fralin, verder weet ik niet of dimarzio en bv bill lawrencec ook p90s maken, check hun websites zou ik zeggen..

Zelf heb ik een seymour duncan custom(=extra hoge output) soapbar/p90 in de brug van mn basswood strat en dat bevalt me wel.