PDA

View Full Version : Engl Screamer 50



Dom
4 mei 2010, 16:35
Ik heb een Engl en nu zit ik met het volgende probleem. De clean doet het (volgens mij) niet. Ik heb net mijn gitaar naar de winkel gebracht voor een onderhoudsbeurt die ik nog tegoed had, dus ik kan het niet testen met mijn gewone elektrische gitaar. Ik heb echter net een klankgatelement gekocht voor mijn akoestische gitaar en als ik die dus gebruik, doet alleen de overdrive het.

Wat zou dit kunnen zijn? Anders slaap ik namelijk niet tot ik zeker weet wat het is ;p

Liquid_Metal
4 mei 2010, 16:39
Even heel flauw, maar staat het volume van je clean kanaal aan?

Dom
4 mei 2010, 16:45
Euhm laat maar zitten. t volume stond wel aan en ik weet ook niet wat er nou was, maar hij doet t opeens weer. Ik vraag me wel af hoe dat zo opeens kwam dan.

Anyway, misschien kan iemand deze vraag beantwoorden: waarom ruist mijn versterker soms niet en soms wel, en soms heel erg, afhankelijk van de plaats waar ik hem neerzet?

j3r03n
4 mei 2010, 16:58
Dat zou kunnen liggen aan de geaardheid (:seriousf:) van je stopcontact.

Fuhgawz
4 mei 2010, 17:02
Dat zou kunnen liggen aan de geaardheid (:seriousf:) van je stopcontact.

Ghehehe... :P

Maar ja, dit is correct. Op een goed geaard stopcontact zou hij zonder ruis moeten werken. Sluit je hem aan op een ongeaard stopcontact dan kan er ruis optreden.

caliban
5 mei 2010, 15:46
Geaardheid :seriousf:

remmiedepemmie
5 mei 2010, 15:55
Electrische apparatuur zoals TL-buizen en spaarlampen kunnen toch ook van invloed zijn?

cluseau
5 mei 2010, 17:00
Ruis.....? http://home.casema.nl/jajop/cluseau/dash1.gif

Jorikjet
6 mei 2010, 09:44
slechte kabels of niet afgescherme kabels, single coil pickups kunnen allemaal een hummmm opvangen...