PDA

View Full Version : Musikhaus besuchen



Weeble
4 mei 2010, 11:50
Welke muziekhandels (met gróót gitaarafdeling) in Duitsland zijn de moeite waard om te bezoeken?
Is bijv. Musik Produktiv in Ibbenbüren een mooie zaak, of hebben ze alleen een uitgebreide webshop?
Als er iemand een grote zaak weet die het liefst een beetje in de buurt van Nederland weet, gaarne!

Fuhgawz
4 mei 2010, 11:59
Musicstore is wel de moeite waard: http://www.musicstore.de

Exi
4 mei 2010, 12:22
inderdaad, veel groter zou je ze niet tegenkomen in Europa.:)

hezz
4 mei 2010, 12:53
Ik heb de Musicstore persoonlijk altijd maar ruk gevonden, but maybe that's just me. Ik zou wel graag eens naar het Thomann warenhuis (http://www.thomann.de/nl/compinfo_tour_11.html) willen gaan.

Weeble
4 mei 2010, 13:42
Ik heb de Musicstore persoonlijk altijd maar ruk gevonden, but maybe that's just me. Ik zou wel graag eens naar het Thomann warenhuis (http://www.thomann.de/nl/compinfo_tour_11.html) willen gaan.


En heb je het dan over Musicstore de webshop of de winkel zelf?
Voor mij gaat het om de bezoek en de beleving, plus dat mijn auto een beetje hard kan op de autobahn:seriousf:
Btw Thomann in Burgebrach lijkt me wel leuk, maar is bij elkaar een rit van 11 uur....

Wiellem
4 mei 2010, 13:46
Ik heb de Musicstore persoonlijk altijd maar ruk gevonden, but maybe that's just me. Ik zou wel graag eens naar het Thomann warenhuis (http://www.thomann.de/nl/compinfo_tour_11.html) willen gaan.

Mee eensch, laatst geweest met grote verwachtingen maar wat hebben ze daar een ruk assortiment en drukte.

Vind Musik-Produktiv een stuk fijnere/betere zaak :ok:

hezz
4 mei 2010, 14:34
En heb je het dan over Musicstore de webshop of de winkel zelf?
Voor mij gaat het om de bezoek en de beleving, plus dat mijn auto een beetje hard kan op de autobahn:seriousf:
Btw Thomann in Burgebrach lijkt me wel leuk, maar is bij elkaar een rit van 11 uur....

De winkel zelf, over de webshop lees ik alleen van anderen dat ze wat mindere ervaringen hebben gehad. Thomann is inderdaad iets waar je een weekendje voor zou moeten nemen, mini-tripje met gitaarvrienden ofzo.

Maar als ik deze filmpjes bekijk is het de reis dik waard: LINK1 (http://www.youtube.com/watch?v=psAoODkFEnY) en LINK2 (http://www.youtube.com/watch?v=-e-PGb1aOa8) zien er toch wel stukken beter verzorgd uit dan Musicstore.

Weeble
4 mei 2010, 15:08
Inderdaad, ziet er erg groots uit.
Toch is de reis niet echt te doen voor mij.
Ik zal overwegen naar Ibbenburen te gaan, misschien neem ik wel wat foto's:soinnocent:

Wabbie
4 mei 2010, 15:12
Musik Produktiv is volgens mij niet eens zo heel veel kleiner qua gitaren dan Musicstore, en heel wat dichterbij. Ze hebben bij de Musicstore wel een fors groter assortiment versterkers en basgitaren vond ik.

hole
4 mei 2010, 15:30
Whatever you do, don't mention the war!

http://www.ali-und-floz.de/dontmention2.jpg:makeup:

Wiellem
4 mei 2010, 15:39
Whatever you do, don't mention the war!

http://www.ali-und-floz.de/dontmention2.jpg:makeup:

haha epische aflevering :seriousf::cheerup:

Weeble
4 mei 2010, 15:47
Tja ik wilde morgen gaan, denk niet dat ze bevrijdingsdag vieren:sssh:

hole
4 mei 2010, 15:51
Haha

Paar jaar (lees: meer dan 10) waren we met een vriendengroep naar Phantasialand op 5 mei, een grote drukte verwachtend.....Viel achteraf nogal mee ja.. :seriousf:

arcane
4 mei 2010, 18:18
musicstore is overigens van plan te gaan verhuizen, dus ik neem aan dat ze er dan wel op vooruitgaan.

Gothra
4 mei 2010, 18:55
musicstore is overigens van plan te gaan verhuizen, dus ik neem aan dat ze er dan wel op vooruitgaan.

dat ligt eraan waar ze heen verhuizen..

enig idee?

arcane
4 mei 2010, 19:21
dat ligt eraan waar ze heen verhuizen..

enig idee?

Ik meende gehoord te hebben naar een industrieterrein. Aan de ene kant dus wel makkelijker als je met de auto komt, helaas weer minder als je met de trein gaat.

Gothra
4 mei 2010, 19:23
Ah maar niet naar een andere stad ofzo?

arcane
4 mei 2010, 19:37
http://news.musicstore.de/music-store-neubau-in-koln-deutz-der-erste-spatenstich

guitarkid
4 mei 2010, 20:27
Mee eensch, laatst geweest met grote verwachtingen maar wat hebben ze daar een ruk assortiment en drukte.

Vind Musik-Produktiv een stuk fijnere/betere zaak :ok:



Als ik het goed begrijp dan is de collectie in Ibbenbüren interessanter dan in Köln? Dat verbaast me wat, eigenlijk. Ik was zeker van plan toch eens naar Music Store te gaan, maar 't is een enorme rit vanuit Zuidbroek en ik denk dat ik het toch maar houd bij bestellingen via het internet. Ze zijn daarmee wel mijn hoofd-leverancier (m.n. voor mijn studio-apparatuur) en tot volle tevredenheid.
Ik ben ook een (redelijk) vaste klant bij M Prod. sinds 1981 of zo, maar vind wel dat de (gitaar-)collectie behoorlijk terug is gelopen, zeker na de brand. In het verleden vond je eigenlijk alles wel in de winkel, maar tegenwoordig kom ik er nog twee tot drie keer per jaar, maar bel wel even van te voren of datgene wat ik zoek/wil proberen er ook inderdaad is. Ik vind het wel een sympathieke winkel met over het algemeen hulpvaardig personeel, hoewel dat op de gitaar-afdeling de laatste tijd wat minder is.....
Als je er nog nooit geweest bent: gewoon eens gaan ! Hoe dan ook leuk.
En ook zeker je evt. drummer meenemen. Hun drum-afdeling is wel interessant!

Gr. C.

Knbr
4 mei 2010, 23:46
Persoonlijk vind ik Musik Produktiv een mooiere/leukere winkel om heen te gaan, ik had zelf bij musik store meer een groot handel achtig iets gevoel (ik kan het niet goed beschrijven)

Overigens a.s. zaterdag is bij Musik Produktiv de MP Vlooienmarkt, misschien ook wel leuk om heen te gaan. Zelf ben ik namelijk ook van plan om te gaan.
Linkje vlooienmarkt: http://www.musik-produktiv.nl/mpred/termine.aspx#floh2

guitarkid
5 mei 2010, 00:05
Overigens a.s. zaterdag is bij Musik Produktiv de MP Vlooienmarkt, misschien ook wel leuk om heen te gaan. Zelf ben ik namelijk ook van plan om te gaan.


En als Knbr gaat wordt het dus leuk...! ;)

Maar serieus, goede tip. 't Is er alleen altijd zo absurd druk dan en daar houd ik weer niet van. Maar voor wie wel gaat: veel plezier en hopelijk goede zaken!

Gr. C.

Olorin
5 mei 2010, 08:10
Ben afgelopen weekend bij MS geweest. Viel me dus absoluut vies tegen. Losse winkels, veel beschadigde waren, rommelig/onoverzichtelijk. (persoonlijke mening)

Verwacht ook niet dat aanwezig is wat op de website staat want dat is dus zo wie zo niet het geval.
Ik was op zoek naar A een telecaster (allemaal beschadigd en/of slecht afgewerkt) B een elektro akoestische (ook vele beschadigd) en stuk voor stuk ver van een normale stemming. C een setje PU's Blues Buckers (gevraagd maar waren niet aanwezig) D 2 gitaarkoffers zonder logo (staan wel op internet maar er was daar 0,0 van aanwezig)

Ik hoop voor de MS dat ze met de nieuwbouw hard gaan veranderen want hier ga ik dus nooit meer naar toe.

Nogmaals = persoonlijke mening, voor mij een weggegooide dag

jimihattricks
5 mei 2010, 10:24
ik dacht ook een veeel groter assortiment aan te treffen toen ik vorig jaar musicstore bezocht..

Heb geen gitaren getest, ik was toevallig in Keulen voor een concert en heb toen meteen daar een Crate/Blackheart 1Watter opgepikt

Positief vond ik dat de service toen heel goed was.
Het was verschrikkelijk druk, maar de jongen die toen achter de toonbank stond nam voor iedere klant de tijd, ik heb de amp over twee speakerkasten getest

Maar qua sfeer, nee. Te weinig plaats, teveel 'koopjes', te druk, inrichting deed me sterk denken aan de lokale computerzaak (grijze vloerbedekking, cheap-ass vitrines en kerstverlichting). Daarnaast stond er ook nog eens 1 of andere TokioHotelTiener door een Marshall in ieders oor te blazen met steeds dezelfde, valse riff. Nee, ik kreeg hetzelfde beklemmende gevoel dat ik ook altijd bij de Aldi krijg - dan betaal ik liever iets meer en loop door een sfeervolle Albert Heijn, waar de koffie gratis is en de blokjes kaas op de toonbank staan.. was blij toen ik weer buiten stond

lodi
5 mei 2010, 14:47
ik dacht ook een veeel groter assortiment aan te treffen toen ik vorig jaar musicstore bezocht..

Heb geen gitaren getest, ik was toevallig in Keulen voor een concert en heb toen meteen daar een Crate/Blackheart 1Watter opgepikt

Positief vond ik dat de service toen heel goed was.
Het was verschrikkelijk druk, maar de jongen die toen achter de toonbank stond nam voor iedere klant de tijd, ik heb de amp over twee speakerkasten getest

Maar qua sfeer, nee. Te weinig plaats, teveel 'koopjes', te druk, inrichting deed me sterk denken aan de lokale computerzaak (grijze vloerbedekking, cheap-ass vitrines en kerstverlichting). Daarnaast stond er ook nog eens 1 of andere TokioHotelTiener door een Marshall in ieders oor te blazen met steeds dezelfde, valse riff. Nee, ik kreeg hetzelfde beklemmende gevoel dat ik ook altijd bij de Aldi krijg - dan betaal ik liever iets meer en loop door een sfeervolle Albert Heijn, waar de koffie gratis is en de blokjes kaas op de toonbank staan.. was blij toen ik weer buiten stond
Leuk dat er hier ook mensen zijn die van n' beetje stijl kunnen genieten voor n' paar tientjes meer, ze zijn zeldzaam.

Weeble
5 mei 2010, 18:22
Vandaag bij Musik Produktiv geweest. Drukte viel wel mee, voor de Duitsers een gewone werkdag, vandaar dat er vandaag meer nederlanders waren.
Vond het wel apart dat er Line 6 Pod's hingen zodat iedereen zijn of haar gitaar kon testen zonder dat een ander er last van had (gewone testruimtes waren er ook, maar dan kan wel iedereen meegenieten).
Ambiance had het wel. Niets gekocht, wilde een vrije dag goed besteden door een kleine roadtrip te maken (en weten hoe hard mijn 205'je kan rijden :D)

wietse
5 mei 2010, 18:29
Vandaag bij Musik Produktiv geweest. Drukte viel wel mee, voor de Duitsers een gewone werkdag, vandaar dat er vandaag meer nederlanders waren.
Vond het wel apart dat er Line 6 Pod's hingen zodat iedereen zijn of haar gitaar kon testen zonder dat een ander er last van had (gewone testruimtes waren er ook, maar dan kan wel iedereen meegenieten).
Ambiance had het wel. Niets gekocht, wilde een vrije dag goed besteden door een kleine roadtrip te maken (en weten hoe hard mijn 205'je kan rijden :D)

je had er beter komende zaterdag heen kunnen gaan, dan is er ook nog een grote muziekinstrumentenflohmarkt op het parkeerterrein daar.
doen ze 2 keer per jaar.

Fuhgawz
5 mei 2010, 18:43
Wat vreemd die negatieve verhalen over MusicStore. Toen ik er een aantal jaren geleden was vond ik het aanbod indrukwekkend, de winkel mooi aangekleed en het personeel zeer vriendelijk. Zou die winkel soms helemaal getrasht zijn in die vijf jaar tijd? ;)

Weeble
6 mei 2010, 09:21
je had er beter komende zaterdag heen kunnen gaan, dan is er ook nog een grote muziekinstrumentenflohmarkt op het parkeerterrein daar.
doen ze 2 keer per jaar.

Nee, hun hadden beter deze muziekinstrumentenflohmarkt afgelopen woensdag kunnen houden, zaterdag kan ik niet ;)

Doen Nederlandse zaken als Feedback of Rockpalace dit ook? Lijkt me ook wel een bezoekje waard

wietse
6 mei 2010, 12:35
Nee, hun hadden beter deze muziekinstrumentenflohmarkt afgelopen woensdag kunnen houden, zaterdag kan ik niet ;)

Doen Nederlandse zaken als Feedback of Rockpalace dit ook? Lijkt me ook wel een bezoekje waard
helaas niet, the groovefactory wilde ooit zoiets doen alleen nooit van gekomen.
bij nederlandmuziek zou een mooi lokatie zijn, mooi centraal.