PDA

View Full Version : Moog Guitar geleend (+video)



Eezz
4 mei 2010, 11:05
Ik heb er een te leen op het moment. Vet ding hoor! Even wennen al die controls, maar je kunt er wel erg gave dingen mee doen. Ik heb er een filmpje mee gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=ZaLCZhU9EfI

Dit is een beetje een feedbackachtige benadering maar het leent zich ook geweldig voor subtiele dingen. Ik merk dat je wel echt de tijd moet nemen om het instrument te leren kennen. Zomaar een beetje sustainen is al snel niet bevredigend meer.

Waar ik ook aangenaam door verrast ben, is het piezo element. Ik had dat nog nooit geprobeerd maar het klinkt echt behoorlijk akoestisch. Zeker geblend met een normale pickup en die sustainer is het echt een aanvulling.

Exi
4 mei 2010, 11:22
Dat klinkt prachtig man!:mmmm:

Gothra
4 mei 2010, 11:30
Supervet man! En tering wat een bak aan effecten heb je daar liggen!

Riky
4 mei 2010, 11:40
Damn lijp zeg!!
Het design staat me niet zo aan, maar verder vind ik het een mega vet ding! Die oneindige sustain is echt tegek!! Hij lijkt precies te doen wat je wil.

Goed gespeeld ook! Tof filmpje!

oja,

Foto's:D

Pepe
4 mei 2010, 11:50
.. het doet me gelijk weer denken aan mijn ARP avatar.
Het probleem met dit soort dingen is dat het over een paar jaar enorm gedateerde muziek oplevert hoewel, aan de andere kant, ik het toch wel moedig vind van een fabrikant om te investeren in de kleine niche.

De ARP avatar werd de ondergang van ARP. Aangezien Moog ook niet bekend staat om zijn commercieel inzicht wens ik ze alle sterkte toe.

Riky
4 mei 2010, 11:53
Ding is al behoorlijke tijd op de markt en moog leeft nog.

Daarbij hoef je er niet alleen maar space muziek op te spelen. Hij is juist behoorlijk veelzijdig.

Maar het is niet droomgitaar ofzo:)

Fuhgawz
4 mei 2010, 11:58
Vette shit! :supercool:

Pepe
4 mei 2010, 12:24
Ding is al behoorlijke tijd op de markt en moog leeft nog.

:)

Nee, die is dood.

De history of guitar synthesizer, een dun boekje. Probleem is dat iedereen het te gek vindt totdat ze het prijskaartje zien. Of het is niet sexy.

Tupelo
4 mei 2010, 12:25
Kolere dit is gaaf !! :hippie:

Dweezman
4 mei 2010, 12:28
klinkt tof, mooie dikke sounds.

Jordii
4 mei 2010, 12:32
Klinkt echt gaaf. :soul:

soup
4 mei 2010, 12:44
erg cool maar wat de meeste niet weten is dat de goedkoopste moog 3500 dollar kost...

Exi
4 mei 2010, 12:47
Tja en dat wordt toch een beetje te duur voor de meesten en dat geld zou ik liever aan een 'normalere' gitaar uitgeven.

Mr. Dynamite
4 mei 2010, 12:56
Super vet! :crazyhappy:

Orbis
4 mei 2010, 13:03
Waanzinnig, man! Alleen zou ik bij een vanaf-prijs van 3500 dollar toch mijn heil elders zoeken. Ik ben ook gewoon niet muzikaal genoeg om echt gebruik te kunnen maken van de ultieme gaafheid van die gitaar :p .

TimoSomers
4 mei 2010, 13:30
Nog nooit zoveel gas gehad :dontgeti: .

Mooi gespeeld btw!

budje
4 mei 2010, 18:30
lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

sjaak1990
4 mei 2010, 21:25
Gruwelijk! Klinkt echt als natuurlijke sustain erg mooi! Ook lekker gespeeld

FruscianteFan
4 mei 2010, 22:26
.. het doet me gelijk weer denken aan mijn ARP avatar.
Het probleem met dit soort dingen is dat het over een paar jaar enorm gedateerde muziek oplevert hoewel, aan de andere kant, ik het toch wel moedig vind van een fabrikant om te investeren in de kleine niche.

De ARP avatar werd de ondergang van ARP. Aangezien Moog ook niet bekend staat om zijn commercieel inzicht wens ik ze alle sterkte toe.
Volgens mij is Moog toch een beetje de Gibson van de synth-spullen. Als je er eenmaal GAS voor hebt, komt het er wel een keer van. Ik ben ook bang dat mijn Freqbox niet mijn laatste Moog-aanschaf zal zijn.