PDA

View Full Version : Zeven snaren topic



Wolfje85
4 mei 2010, 09:14
Ik zat op internet te kijken en zag een :

- Epiphone Korina Flying V
- Ibanez RG 7321

Beide voor rond de 400 euro.

Waarom zou je een zeven snaren gitaar willen? Wat is het voordeel, en welke gitaar zou dan beter zijn?

Terminus
4 mei 2010, 10:23
Je hebt een extra lage B snaar. 7 strings worden vooral gebruikt voor heavy metal omdat de lage B snaar een erg zwaar geluid geeft en je gewoon alle nummers die in standaard stemming zijn ook kan spelen. Je kan ze ook voor andere genres gebruiken, maar dat komt niet vaak voor.

Kampenaar
4 mei 2010, 10:24
Een 7 snaar is een gitaar waar je lagere tonen uit kunt halen dankzij de lage B-snaar. Je hoeft de gitaar niet te downtunen, maar uiterraard is het leuker waneer het wel gebeurt ;). De B-snaar klinkt wat basachtiger dan de E snaar. Bovendien is de hals iets breder wat ik fijner vindt spelen. De grote risico met goedkopere 7 snarige gitaren is dat de elementen snel modderig kunnen klinken, maar dat is een kwestie van uitproberen.

Ik speel op een Schecter Omen 7 trouwens.

Mr Orange
4 mei 2010, 10:34
ik heb een esp ltd m207
goede gitaar maar vergeet de tremelo , heb je niet zo veel aan.
ik heb er metal en popmuziek op gespeeld , tis gewoon erg cool en geeft je gewoon meer mogelijkheden zeker als je met een piano speelt

superken_nl
4 mei 2010, 11:07
Ik zat op internet te kijken en zag een :

- Epiphone Korina Flying V
- Ibanez RG 7321

Beide voor rond de 400 euro.

Waarom zou je een zeven snaren gitaar willen? Wat is het voordeel, en welke gitaar zou dan beter zijn?

De RG is sowieso beter.

Maar ik denk dat je het verkeerde uitgangspunt hebt: Als je niet weet waarom je een 7-snaar zou willen, waarom zoek je er dan naar? Als je op die manier je gear bij elkaar zoekt heb je een héééééle lang weg te gaan, waarbij de kosten en mogelijkheden eindeloos zijn.........

Edit: ik zag net je andere topic waar je nog meer gitaren noemde,

als je nog niet zo lang gitaar speelt schelen al die gitaren elkaar niet veel. Ik zou voor degene gaan die je het fijnst in de hand ligt, of degene met de mooiste looks.

Daarnaast is het mischien beter als je niet 3 topics opent met dezelfde soort vraag ;)

Wiellem
4 mei 2010, 12:04
Inderdaad zoals de persoon hierboven zegt, niet doen als je niet weet wat ermee te gaan doen ;)

AlexvMaldegem
7 mei 2010, 23:36
ik heb nog nooit een 7snaar gespeeld, dus kan ik er weinig over zeggen, maar als je arm bent kun je ook in standard D of drop C tunen.

Rens van Herpt
7 mei 2010, 23:46
Als je bezig bent, gooi er dan een setje .013 of een 7-snarig setje met de hoge e eraf op, stem hem in standaard B of drop A en knallen maar. Kost 10 euro's, maar kun je wel lekker laag knallen. Is het wel raadzaam pickups te hebben met genoeg hoog. Ik speel ook in standaard B met aktieve SD AHB-2, en ik heb veel te veel laag erin zitten. Hoge noten springen er niet goed uit, maar het is nog acceptabel.

Gothra
8 mei 2010, 11:49
ik heb nog nooit een 7snaar gespeeld, dus kan ik er weinig over zeggen, maar als je arm bent kun je ook in standard D of drop C tunen.

dat hoeft niet alleen als je arm bent, daarbij gaat een 7 snaar nog lager...

Steven Otto
8 mei 2010, 12:10
En een 7-snaar resoneert/klinkt anders dan een omlaag gestemde 6-snaar.

Ivis
2 juli 2010, 11:22
Ik heb gisteren op ebay een schecter hellraiser c7 gewonnen voor 411 dollar.
de emg's zijn eruit gehaald en in de plaats daarvan een dimarzio Crunch Lab bij de brug en een Liquifire bij de neck,. kan niet wachten tot ie er is,. ben benieuwd :cheerup:

almarvk
2 juli 2010, 11:24
Vergeet je niet dat er nog wat importbelasting overheen komt?

Ivis
2 juli 2010, 11:26
Vergeet je niet dat er nog wat importbelasting overheen komt?
daar heb ik een afspraak met em over gemaakt,. hij is iets minder waard op papier...

iwamoto
2 juli 2010, 11:26
Ik heb bij mijn 7 snaar (Ibanez S7320) de laagste naar een A getuned, om hem te stemmen moet ik dan met sommige stem apparaten overstappen op de bas stem stand.

Wiellem
2 juli 2010, 11:47
Ik heb gisteren op ebay een schecter hellraiser c7 gewonnen voor 411 dollar.
de emg's zijn eruit gehaald en in de plaats daarvan een dimarzio Crunch Lab bij de brug en een Liquifire bij de neck,. kan niet wachten tot ie er is,. ben benieuwd :cheerup:

Goede keus en erg mooie prijs :)

Heb mijn 7 snaar nu omhooggestemd naar drop B met een extra F# :cooler:

Dick Wolkendeck
2 juli 2010, 12:03
Hi, deze oudere jongere was er al vroeg bij:

George van Eps.


http://www.youtube.com/watch?v=zqAcoZ1Vcy8