PDA

View Full Version : London City Bulldog



jappejongen
3 mei 2010, 23:30
Hallo,

binnenkort ga ik de London City Bulldog half stack testen.
Ik heb een nieuwe versterker nodig met een groter vermogen omdat ik in m'n bandjes niet goed over de drum geraak.

Waarom ik zo geïnteresseerd ben in de LC Bulldog is omdat ik graag een lampenbak zou willen en omdat m'n budget aan de kleine kant is.

Ik heb al veel goeds over hem gehoord, maar ik zou toch graag willen weten wat jullie er van vinden.

Met een van de twee groepen speel ik nogal oude, rauwe bluesrock. Ik heb ook graag een scherpe klank.

In de andere groep is de clean nogal belangrijk. Het is een covergroep met veel oude, 'akoestische' nummers.

Btw, ik speel op een Gibson Les Paul Studio

Groetjes!
Jasper:strat:

tillens
4 mei 2010, 01:18
Hallo,

binnenkort ga ik de London City Bulldog half stack testen.
Ik heb een nieuwe versterker nodig met een groter vermogen omdat ik in m'n bandjes niet goed over de drum geraak.

Waarom ik zo geïnteresseerd ben in de LC Bulldog is omdat ik graag een lampenbak zou willen en omdat m'n budget aan de kleine kant is.

Ik heb al veel goeds over hem gehoord, maar ik zou toch graag willen weten wat jullie er van vinden.

Met een van de twee groepen speel ik nogal oude, rauwe bluesrock. Ik heb ook graag een scherpe klank.

In de andere groep is de clean nogal belangrijk. Het is een covergroep met veel oude, 'akoestische' nummers.


Groetjes!
Jasper:strat:

Hoe groot is je budget? Want wat jij beschrijft vind ik niet terug in die amp. Ik heb em tijd terug getest, donker gevoiced, voor rawwwwwwwwk, maar niet in mijn oren voor blues... en zeker het clean is niet erg om naar huis te schrijven..

jappejongen
4 mei 2010, 07:40
Oei.
Laten we zeggen dat men budget 600 euro is...

deefke666
4 mei 2010, 07:59
ik zou misschien eens uitkijken naar een tweedehands hotrod deluxe dan,
die gaan nieuw voor een 800 euro's dus zeker te vinden in jouw budget

grtz d

mrweird
4 mei 2010, 15:05
Met een van de twee groepen speel ik nogal oude, rauwe bluesrock. Ik heb ook graag een scherpe klank.


Gaat prima lukken naar mijn mening met een LC bulldog, het is tenslotte qua ontwerp een gejatte Marshall DSL



In de andere groep is de clean nogal belangrijk. Het is een covergroep met veel oude, 'akoestische' nummers.


Dat wordt een grotere uitdaging, clean zijn ze niet denderend.. Met een dikke humbucker gitaar zelfs amper clean te krijgen..

jappejongen
4 mei 2010, 17:22
ik zou misschien eens uitkijken naar een tweedehands hotrod deluxe dan,
die gaan nieuw voor een 800 euro's dus zeker te vinden in jouw budget

grtz d

Wel, ik dacht eigenlijk juist hetzelfde.
Maar toen ik gisteren in de studio op de fender hot rod deluxe speelde van iemand anders om eens te horen hoe hij klonk, is hij verschrikkelijk tegen gevallen bij mij eigenlijk... dus Fender HR Deluxe is geen optie.

jappejongen
4 mei 2010, 17:22
Gaat prima lukken naar mijn mening met een LC bulldog, het is tenslotte qua ontwerp een gejatte Marshall DSL



Dat wordt een grotere uitdaging, clean zijn ze niet denderend.. Met een dikke humbucker gitaar zelfs amper clean te krijgen..

haha, yes! toch al iets positief :rockon:

arcane
4 mei 2010, 18:14
Ik heb er een, naja eentje van Fame, maar het is dezelfde amp, maar dan met een andere frontje zeg maar.

Prima ding, uitermate geschikte voor het stevige werk, en ik vind de crunch persoonlijk heerlijk voor blues.
Clean is idd wel wat lastiger, zeker met humbuckers. De amp heeft 2 inputs, als je de low input kiest blijft het geluid uiteraard wat cleaner.

Ik heb de bulldog ook eens getest met het bijbehorende speakercabinet. Die viel mij wel enorm tegen. Dus ik zou ook zeker testen met andere cabs.

jappejongen
4 mei 2010, 18:15
Ik heb er een, naja eentje van Fame, maar het is dezelfde amp, maar dan met een andere frontje zeg maar.

Prima ding, uitermate geschikte voor het stevige werk, en ik vind de crunch persoonlijk heerlijk voor blues.
Clean is idd wel wat lastiger, zeker met humbuckers. De amp heeft 2 inputs, als je de low input kiest blijft het geluid uiteraard wat cleaner.

Ik heb de bulldog ook eens getest met het bijbehorende speakercabinet. Die viel mij wel enorm tegen. Dus ik zou ook zeker testen met andere cabs.

dus je vergelijkt hem met een fame amp? :s
ik ken die versterkers niet, maar ik heb er nog niet veel goeds over gehoord

kenx
4 mei 2010, 18:34
dus je vergelijkt hem met een fame amp? :s
ik ken die versterkers niet, maar ik heb er nog niet veel goeds over gehoord

Jasper,

tuurlijk vergelijken met een Fame amp, fame maakt namelijk nog steeds de LC bulldog, maar dan zoals door arcane gezegd, met een andere uitstraling. Beide amps zijn identiek... Trouwens fame is gewoon het merk van musicstore, en is op zich niets mis mee, maar ja voor dat budget een halfstack... Zoals eerder gezegd vind je in die prijsklassen geen deftige halfstack die aan al uw vereisten voldoen...

crapton
4 mei 2010, 22:31
Yep, de LC Bulldog is volgens mij de Fame VSH2-100 en dat is weer Smarvo, zie hier (http://www.smarvo.com.tw/musical_instrument_amplifiers/tube_guitar_amp/vsh/tube_guitar_amp_vsh.html). Muscistore lijkt die niet meer te hebben (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26@QueryTerm%3D fame%26CategoryUUIDLevelX%3Dn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5 qL%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5 qL%3DZKrVqHzpbA8AAAEZY6RFop5P%26CategoryUUIDLevelX %252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5qL%252FZKrVqHzpbA8AAAEZ Y6RFop5P%3DCr_DDuSIoAAAAAEeJb9v68qf), dat wordt dan de CS120H die volgens mij alleen qua layout wat anders is - of de voicing anders is weet ik natuurlijk niet maar ik verwacht van niet.

Zijn al verschillende (iha positive) reviews van geweest.

Ik heb zelf zo'n Fame CS60C combootje en ben er voor het geld wel over te spreken (zoek even naar die thread en je vindt veel info). Clean is krijgt idd snel een randje, vind ik persoonlijk wel mooi. Zit voldoende 'chime', helderheid in. De hi-gain is lekker stevig met twee voicings, waarbij het green channel wat op Marshall zou kunnen lijken. De Randall VH50 oid is ook eenzelfde amp.

Je zou zo'n head kunnen nemen samen met een 2x12" Harley Benton of Fame cab met Vintage 30's, heb je voor ca. 600 € een compleet nieuwe set staan waar je de drummer de sokken mee uit zijn schoenen speelt.

Alternatief dat ik je ook kan aanraden is de Bugera 6262, die klinkt echt goed als ie heel blijft. Gaat ook ontzettend hard. En kost minder dan 500 €. Of een 2e handsje, zoekt en gij zult vinden.

Bij MS heb je 3 jaar garantie en 30 dagen omruil. Kan je je geen buil aan vallen.

jappejongen
4 mei 2010, 22:33
Yep, de LC Bulldog is volgens mij de Fame VSH2-100 en dat is weer Smarvo, zie hier (http://www.smarvo.com.tw/musical_instrument_amplifiers/tube_guitar_amp/vsh/tube_guitar_amp_vsh.html). Muscistore lijkt die niet meer te hebben (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26@QueryTerm%3D fame%26CategoryUUIDLevelX%3Dn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5 qL%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5 qL%3DZKrVqHzpbA8AAAEZY6RFop5P%26CategoryUUIDLevelX %252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5qL%252FZKrVqHzpbA8AAAEZ Y6RFop5P%3DCr_DDuSIoAAAAAEeJb9v68qf), dat wordt dan de CS120H die volgens mij alleen qua layout wat anders is - of de voicing anders is weet ik natuurlijk niet maar ik verwacht van niet.

Zijn al verschillende (iha positive) reviews van geweest.

Ik heb zelf zo'n Fame CS60C combootje en ben er voor het geld wel over te spreken (zoek even naar die thread en je vindt veel info). Clean is krijgt idd snel een randje, vind ik persoonlijk wel mooi. Zit voldoende 'chime', helderheid in. De hi-gain is lekker stevig met twee voicings, waarbij het green channel wat op Marshall zou kunnen lijken. De Randall VH50 oid is ook eenzelfde amp.

Je zou zo'n head kunnen nemen samen met een 2x12" Harley Benton of Fame cab met Vintage 30's, heb je voor ca. 600 € een compleet nieuwe set staan waar je de drummer de sokken mee uit zijn schoenen speelt.

Alternatief dat ik je ook kan aanraden is de Bugera 6262, die klinkt echt goed als ie heel blijft. Gaat ook ontzettend hard. En kost minder dan 500 €. Of een 2e handsje, zoekt en gij zult vinden.

Bij MS heb je 3 jaar garantie en 30 dagen omruil. Kan je je geen buil aan vallen.

ja, ik ben van plan de london city 4x12 cabinet er bij te kopen. Goed idee?

kenx
4 mei 2010, 22:59
ja, ik ben van plan de london city 4x12 cabinet er bij te kopen. Goed idee?


Ik heb de bulldog ook eens getest met het bijbehorende speakercabinet. Die viel mij wel enorm tegen. Dus ik zou ook zeker testen met andere cabs.

Duidelijk niet goed gelezen jasper ;)

jappejongen
4 mei 2010, 23:01
Duidelijk niet goed gelezen jasper ;)

jawel jawel kenny,
ma ik had graag ook is gehoord van hem wat hij er van vond he ;)

Ga nooit op 1 mening af!

mrweird
5 mei 2010, 00:18
Ik heb dus ook die VSH2-100 van Fame (naar aanleiding van het bejubel topic van Arcane..) en ik gebruik er een Behringer 4x12 bij (Idem bij Arcane geloof ik?)

Ja ik weet het, den merkengeile lezers en geluidspuristen zullen 't niets vinden maar voor 't geld vind ik mijn combi best goed klinken, ik heb 'm toevallig twee weken 1 op 1 kunnen vergelijken met een TSL met 1960 cab

http://www.mrweird.demon.nl/temp/7.jpg
Bijna 1 op 1, er zat enkel een drumstel tussen, maar mijn combi doet t heel best!

minoin
5 mei 2010, 11:20
Ik ben een toonpurist en ik ga 100% voor mijn Boogies, maar ik heb de Bulldog gehad en ik vond het een top ding. Ook het clean vond ik helemaal zo slecht niet, je moet de boel goed tweaken en er een mooi effect in hangen, dan kan het erg goed klinken.
Het cabinet zou ik zelf ook niet graag gebruiken, zoek gewoon een Marshall 4x12 met G12T75's erin ofzo. Dat is tegenwoordig ook voor minder dan 300 euro te krijgen. Dan heb je een zeer capabele set waar je hele vette tones uit kan halen.
Maar denk eraan, stop er tijd in om te tweaken en de beste sounds eruit te halen. Je maakt het grootste "verschil" met de rest door goed te luisteren!

jappejongen
8 mei 2010, 10:10
Hallo iedereen,

ik ben gisteren de LC Bulldog gaan testen en ik hem gekocht.
De clean is zeker niet slecht en de overdrive is heerlijk vettig.

Het enige wat ik daarjuist bemerkte was dat hij als ik niet speelde,
een licht 'ruisig, ploppende geluid' vertoonde af en toe.
Na een kwartier spelen was dat dan wel weg, maar toch, hoe komt dit?

Verder nog tips om veilig om te springen met een lampenversterker?
Ik ben transistors gewoon... :)

Groetjes!

kenx
8 mei 2010, 12:02
Hallo iedereen,

ik ben gisteren de LC Bulldog gaan testen en ik hem gekocht.
De clean is zeker niet slecht en de overdrive is heerlijk vettig.

Het enige wat ik daarjuist bemerkte was dat hij als ik niet speelde,
een licht 'ruisig, ploppende geluid' vertoonde af en toe.
Na een kwartier spelen was dat dan wel weg, maar toch, hoe komt dit?

Verder nog tips om veilig om te springen met een lampenversterker?
Ik ben transistors gewoon... :)

Groetjes!

Nooit meteen na het spelen verplaatsen. Eerst eventjes laten afkoelen, anders kunnen de buizen stuk gaan. Als ze warm zijn, zijn ze veel kwetsbaarder.