PDA

View Full Version : advies over gitaaraankoop



Wilson
24 april 2003, 14:39
Ik zit er over te denken binnekort een mooie western te kopen, het liefst dan gelijk eentje met een pickupje of piezo elementje of zoiets dergelijks. Prijscatagorie ongeveer 300, hooguit 400 euro. Welke? watvooreen? waar? hoe? wanneer? waarom? Hoeveel?

Wat raden jullie mij aan?

JimGitaar
24 april 2003, 15:24
Je moet een gitaar kopen die het best bij jou past, die jou het lekkerste ligt.
Heel belangrijk!!!!

Voor een western met jou wensen en budget kan je gaan kijken naar:

Crafter
Cort
Sigma (martin)
Ibanez

Een paar goede gitaren wel boven je budget.

Yamaha CPX 5 459 euro
Yamaha APX 3

ieme
24 april 2003, 17:15
gewoon een die jij lekker vind klinken

Wilson
24 april 2003, 17:21
Op 2003-04-24 17:15, schreef ieme:
gewoon een die jij lekker vind klinken


nee joh! ik koop altijd gitaren die ik KUT vind klinken!

ieme
24 april 2003, 17:22
als jij dat lekker vindt! :smile:

Baker
6 mei 2003, 20:57
Doe ff niet zo lullig joh,
je zult niet weten hoeveel mensen een gitaar kopen met een bepaald merkje erop en dat dan helemaal fantastisch vinden omdat iedereen zegt dat het een goed merk is. Het is best belangrijk om te weten dat je echt goed naar een gitaar moet luisteren. Probeer ook MEERDERE gitaren uit. Niets is zo erg als er later achter komen dat een andere (goedkopere) gitaar zonder dat merkje eigelijk VEEL beter klinkt.




Op 2003-04-24 17:21, schreef Wilson:


Op 2003-04-24 17:15, schreef ieme:
gewoon een die jij lekker vind klinken


nee joh! ik koop altijd gitaren die ik KUT vind klinken!

Wilson
6 mei 2003, 22:34
ja dat noem ik dom patsergedrag. Gitaren kopen voor het merk. Nee maar dat ik zei dat ik altijd gitaren koop die kut klinken was niet serieus bedoeld (had je denkik wel door). Beetje flauw antwoord idd, maar het was een reactie op een ander flauw antwoord, namelijk dat ik er moest kopen die goed klinkt, dat vind ik toch eigenlijk bestwel voor de hand liggend. En ik heb idd heel wat gitaren daar in die winkel uitgeprobeerd want ik heb er een week stage gelopen en heb dus flink de tijd genomen alles een beetje uit te proberen. En voor het geld (150) klonk de epiphone die ik inmiddels al gekocht heb het beste (de enige goedkopere was een stagg, en die klonk kut, bovendien had de epi ook een piezo in de brug)