PDA

View Full Version : Fender Deluxe Lonestar Stratocaster



Flow
3 mei 2010, 18:13
Hallo,

Ik ben van plan om de Fender Deluxe Lonestar Stratocaster te kopen, maar op internet zijn er weinig recenties te vinden.
Ook aan de informatie ontbreekt het.

Nou heb ik een paar vragen, namelijk:

-Waar word de Fender Deluxe Lonestar Stratocaster gemaakt (USA of Mexico)?

- Het is een humbucker, maar hij zou ook clear kunnen klinken door de humbucker uit te zetten klopt dit?
(bron: http://www.youtube.com/watch?v=j0H0eQ0fm2U)

- En als laatst is het een goede gitaar voor de prijs klasse 600 t/m 800 euro?

gitaarfreakz
3 mei 2010, 18:49
Ik heb deze gitaar in sunburst en ben er blij mee.
het is een mex gitaartje met een mooie sound van de humbucker in de bridge positie (Seymour Duncan). De snaren liggen redelijk ver van de hals, ik weet niet wat jij lekker vind? Zelf zou ik eggen porbeer de gitaar uit. Ik heb de mijne gekocht bij musicstore voor 495 euro (is nu in prijs gestegen)in 2007-8. Hij klinkt ook prachtig clear en clean.

wat wil je allemaal weten?

Nitefly7
3 mei 2010, 19:47
-Waar word de Fender Deluxe Lonestar Stratocaster gemaakt (USA of Mexico)?

- Het is een humbucker, maar hij zou ook clear kunnen klinken door de humbucker uit te zetten klopt dit?
(bron: http://www.youtube.com/watch?v=j0H0eQ0fm2U)

- En als laatst is het een goede gitaar voor de prijs klasse 600 t/m 800 euro?

het is een mexicaan uit de 'Deluxe' serie (niet te verwarren met de American Deluxe serie)..

Een humbucker zegt niks over distortion/overdrive of 'clean' (jij hebt het over 'clear', maar ik denk dat je clean bedoelt).. Als je bedoelt te vragen of de humbucker clean ook goed klinkt, dan moet je weten dat de meeste jazz-gitaristen vaak een humbucker (in de halspositie) gebruiken...
Het is wel zo dat de humbucker in de brugpositie van een strat, vaak geplaatst wordt om het 'makkelijker' te maken om een solo een extra 'duw' te geven door je versterker eerder over z'n nek te laten gaan (of te maskeren dat de brug-singlecoil niet altijd even lekker is voor veel mensen..)..

in die prijsklasse is het een prima gitaar, hoewel ik je sterk zou aanraden om ook bij een merk als Godin te kijken, die bijna hetzelfde bieden, met vaak betere constructie (made in USA !) en vaak erg mooie modellen..
ook G&L zou een interessante optie voor je kunnen zijn, en dan vooral de (Indonesische) Tribute serie...