PDA

View Full Version : nieuwwaarde PRS Paul Reed Smith SC245 McCarty Burst met 10-top



rupke
3 mei 2010, 10:18
Goedemorgen,

Ik ben sinds een aantal weken op zoek naar een PRS. Nu heb ik afgelopen weekend bij Maxguitar in Nijmegen een erg vette PRS in mijn handen gehad. Helaas is het enige wat ik weet dat het een SC type was verder stond er niets op het kaartje en de verkoper wist het ook niet precies. hij klonk erg strak (strakker dan het traditionele PRS type) de SC is ook wat zwaarder van gewicht en had een vaste brug. Nu zul je misschien zeggen waarom heb je hem niet genomen, dat had te maken met de prijs die ze vroegen voor een gebruikt exemplaar. Dus ik dacht ik ga op internet zoeken naar een gebruikte.

Nu zag ik deze voorbij komen http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=125102

Heeft iemand ervaring met dit type en kan iemand mij vertellen wat de nieuwwaarde is van deze PRS.

Groetjes Rupke

Orpheo
3 mei 2010, 11:35
Goedemorgen,

Ik ben sinds een aantal weken op zoek naar een PRS. Nu heb ik afgelopen weekend bij Maxguitar in Nijmegen een erg vette PRS in mijn handen gehad. Helaas is het enige wat ik weet dat het een SC type was verder stond er niets op het kaartje en de verkoper wist het ook niet precies. hij klonk erg strak (strakker dan het traditionele PRS type) de SC is ook wat zwaarder van gewicht en had een vaste brug. Nu zul je misschien zeggen waarom heb je hem niet genomen, dat had te maken met de prijs die ze vroegen voor een gebruikt exemplaar. Dus ik dacht ik ga op internet zoeken naar een gebruikte.

Nu zag ik deze voorbij komen http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=125102

Heeft iemand ervaring met dit type en kan iemand mij vertellen wat de nieuwwaarde is van deze PRS.

Groetjes Rupke

die prijs is zeer netjes. ik zou er wellicht 100 a 200E vanaf proberen te lullen, omdat 't geen bird-inleg is. of 't een 10 top is, weet ik niet zo. staat op de headstock, dus dat is zo te verifieren.

ik zou zelf kijken op ebay naar n mooie singlecut.

rupke
3 mei 2010, 18:03
Hoi Orpheo,

Bedankt voor je reactie en tip over ebay (helaas geen kunnen vinden)

Groetjes Rupke.

PS als het een 10 top is staat er dan een code achter op de headstok of zo?

Hoogie
3 mei 2010, 18:12
PS als het een 10 top is staat er dan een code achter op de headstok of zo?

Nee, Dat zijn de mooiste topjes.

Orpheo
3 mei 2010, 18:44
Nee, Dat zijn de mooiste topjes.
Fout. Er staat bij n 10 top n 10 gekwast op n hoekje van t headstock.

JeroenP
3 mei 2010, 20:21
De "10" is ook soms ingetanst linksboven in de headstock (achterkant). Dit gebeurde bij de pre-factory PRS gitaren met 10-top.
Overigens zijn er sommige "10-tops" die het in mijn ogen niet verdienen, en sommige "normale" (6-9th grade) die het juist wel verdienen. Dus je kan het nagaan, maar ik zou er niet al te veel waarde aan hechten. Als hij mooi is en jou aanspreekt moet je hem gewoon kopen.

rupke
4 mei 2010, 08:37
Hoi allemaal,

Ik heb nog een foto van de eigenaar opgevraagd van de headstock omdat hij ook aangaf dat deze een kleine beschadiging had en inderdaad op de achterkant van de headstock staat rechtsboven het getal 10. Dat is ook precies de plek waar de beschadiging zit. Er is een hoekje afgebroken met transport wat de eigenaar er zelf weer opgeplakt heeft. De gitaar ziet er erg mooi uit, maar ik twijfel nu wel of ik het moet gaan doen. Aangezien een beschadiging altijd lastig is als je hem weer gaat inruilen later en weer wil verkopen (wat je natuurlijk nooit moet uitsluiten, maar dat kennen jullie wel, toch? :-)). Oftewel het is niet goed voor de waardevastheid. Ik weet ook niet wat de gitaar dan waard is nu. Ik heb er 1 zien staan in uitmuntende staat voor 1950 (geen 10 top overigens) en deze verkoper vraagt ook 1950.

Ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik een goede deal sluit zodat ik later er niet te veel op ga verliezen.

Laturs Rupke.

Orpheo
4 mei 2010, 10:26
je moet gaan voor looks, tone, bespeelbaarheid. niet voor waarde vast.

http://cgi.ebay.com/2000-PAUL-REED-SMITH-PRS-SINGLECUT-FLAME-TOP-BIRDS-/360258628318?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item53e1166ade#ht_3911wt_941

en dat is er een van guitarbrat! die man is absoluut betrouwbaar! ik heb bij hem ooit een PRS gekocht, zeer goed te doen.

http://cgi.ebay.com/PRS-Singlecut-2000-10-Top-Excellent-Flame-Top-Birds-/200466470209?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item2eacbb9541#ht_720wt_1167

PGR
4 mei 2010, 22:04
je moet gaan voor looks, tone, bespeelbaarheid. niet voor waarde vast.

http://cgi.ebay.com/2000-PAUL-REED-SMITH-PRS-SINGLECUT-FLAME-TOP-BIRDS-/360258628318?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item53e1166ade#ht_3911wt_941

en dat is er een van guitarbrat! die man is absoluut betrouwbaar! ik heb bij hem ooit een PRS gekocht, zeer goed te doen.

http://cgi.ebay.com/PRS-Singlecut-2000-10-Top-Excellent-Flame-Top-Birds-/200466470209?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item2eacbb9541#ht_720wt_1167

Kan het toch niet laten even te reageren. Ik ben het met Orpheo eens. Kom hem eens uitproberen, dan weet je vanzelf of hij bevalt. Ik heb een Koch combo om uit te proberen.

Daarnaast zijn de PRS'en die Orpheo hierboven noemt, niet hetzelfde als de SC245. Ze hebben andere pickups bijvoorbeeld. Daarnaast hebben de singlecuts een 25 inch mensuur en de SC245 heeft 24,50 inch mensuur. Dat maakt best wel wat uit. Hij voelt wat meer als een Les Paul.

Daarnaast is 1950 dollar plus 200 dollar verzendkosten, plus 19% BTW, plus 4% invoerrechten plus 20 euro kosten voor aangifte ook al ruim boven de 2000 euro.

Ow ja, de koffie staat klaar... ;)

Orpheo
4 mei 2010, 22:47
@pgr. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb 245 helemaal over t hoofd gezien.

@rupke: daarvoor mijn excuus :)

Maar 2000 dollar, + 200 verzendkosten, is ongeveer 2000€...

Jiboom
6 mei 2010, 02:25
Ik vind de vraagprijs gewoon in orde. Momenteel staat de dollar behoorlijk hoog, dus met importeren ben je niet heel gunstig uit. En deze gitaar kun je van tevoren uitproberen, wat wel zo fijn is....

Wat betreft waardevastheid: PRS liefhebbers houden meestal niet zo van afgeragte gitaren ("relics"), dus beschadigingen kosten wel iets. Maar een klein plekje op de achterkant van de kop zal waarschijnlijk geen punt zijn voor velen (niet voor mij in ieder geval). Verder is de kleur van deze SC245 (McCarty Burst) een vrij populaire, dus dat valt ook mee.

Ter info: ik heb zelf ook een SC245 in McCarty Burst (met birds en 10-top) die ik uit de VS heb gehaald (2e hands). De dollar stond toen veel lager. Omgerekend heb ik ruim €2200 betaald.

rupke
6 mei 2010, 10:29
Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu een goed beeld van de waarde van de gitaar e.d. Het is nu aan mij om te bepalen of ik de kleine beschadiging voor lief ga nemen of dat ik nog even verder kijk.

Greetz Rupke