PDA

View Full Version : Speciale plectrum gezocht



Detremain
3 mei 2010, 09:01
Op een website heb ik een plectrum gevonden die 'pickboy' genoemd word. Deze wil ik heel graag uitproberen. Maar om een hele serie te kopen wil ik eerst weten of dit wat is. En om een enkele te bestellen moet ik meer verzendkosten dan de plectrum zelf betalen.
Welke winkel heeft deze te koop?
Zie de link (http://www.mainmusic.nl/nl/product/4971/46/gitaar/gitaaraccessoires/plectra/pickboy/gitaar_plectrum_exotic_series.html)

Yoshida
3 mei 2010, 10:00
Sexy :p

Die site sou ik inderdaad links laten liggen, Mainmusic vind ik persoonlijk absoluut niet de beste in gitaaronderdelen.
Misschien kan een andere webwinkel, bijv Fox Humana of Guitarsupplies, deze voor je bestellen? Om het de moeite waard te maken kan je misschien iets anders bestellen, zoals n slide, of strap, nieuw pakje snaren...

Misschien n Buy It Together actie opzetten anders? Ik ben een fan!

Detremain
3 mei 2010, 18:23
Ik heb op beide sites gekeken, maar hoe gek het ook klinkt: daar vind ik geen plectrums of plectra(meervoud) terug. Wel jammer. We blijven zoeken. Bedankt in ieder geval dat je meedacht.

bass blom
3 mei 2010, 19:22
scoor een stuk bot bij de slager en maak hem zelf :D

roel-snip
3 mei 2010, 19:24
Da Capo in Nietap heeft dat in de winkel liggen , als je ze even een telefoontje geeft , is er wel wat te regelen zonder dat dat in de kosten gaat lopen.

SEAL
3 mei 2010, 20:09
ik heb anders nog wel wat losse vingerkootjes liggen

(da's pas metal)

aaronstonebeat
4 mei 2010, 14:59
scoor een stuk bot bij de slager en maak hem zelf :D

+++ !

Ik maak ze wel zelf uit been. Speelt lekker en gaat behoorlijk lang mee.
Ook uit schil van kokosnoot trouwens.

bass blom
4 mei 2010, 15:11
een vriend van mij, pianostemmer heeft er ook een hoop gemaakt van ivoor, pianotoetsen :D

sinds ik de 'oude oom' heb merk ik dat het materiaal van een plectrum enorme klankverschillen kan geven.
op een les paul merk je het minder.

Yoshida
4 mei 2010, 15:32
Dito. Strummen met je nagels of een Grover Alman plectrum? Wereld van verschil! Geen ervaring met been of cellulose.

bass blom
4 mei 2010, 16:21
eig heeft ze voor 3,50/stuk
of een setje 4 verschillenden, interessant..

http://www.eig.nl/index.html?id=20120

beruk
4 mei 2010, 16:35
Been werkt voor mij alleen op dikke flatwoundsnaren en bijbehorende jazzert. Met mijn strat veuls te veul fretbuzz, subtiel aanslaan met zo'n plectrum is niet makkelijk.

Yoshida
4 mei 2010, 18:27
GASwaardig! Die kunnen rekenen op een bestelling van mij, thnx :)

bass blom
4 mei 2010, 18:53
ja ik ga denk ik ook zo'n setje kopen

bass blom
14 mei 2010, 12:13
setje binnen.
gaaf, wat je niet ziet op de foto's..
aan de andere kant zit een sleufje waar je wijsvinger in past.

bass blom
14 mei 2010, 12:37
je hoort behoorlijk verschil tussen de 4 soorten materiaal
de bone is het volst/warmst.
de ebben is voor mij het lekkerst, lekker fel :p

Yoshida
14 mei 2010, 12:42
Uitstekende plectrums, escuse moi, plectri! Heb ze ook nét binnen, mijn voorkeur gaat uit naar hoorn.
Ik moet ze alleen iets langer (verder naar boven) vasthouden dan ik ben gewend.

bass blom
14 mei 2010, 12:45
en die wijsvinger gleuf is ff wennen maar wel lekker.
alleen dat maakt ze ongeschikt voor linkshandigen?

vooral op akoestiche gitaar hoor je het verschil enorm.
bone heeft heel weinig hoge tinkeltjes.

PS, plectra dan :D

Yoshida
19 mei 2010, 19:37
en die wijsvinger gleuf is ff wennen maar wel lekker.
alleen dat maakt ze ongeschikt voor linkshandigen?

Signatuur! :D

iWishmaster
19 mei 2010, 21:00
eig heeft ze voor 3,50/stuk
of een setje 4 verschillenden, interessant..

http://www.eig.nl/index.html?id=20120

Ik wil dit toch nog even afraden: EIG heeft zelden ook op voorraad liggen wat ze op internet aanbieden. Daarbij is het verreweg de slechtste gitaarwinkel waar ik ooit geweest ben. Onbetrouwbare, arrogante en opdringerige eigenaar / personeel. Ookal wil je het nog zo graag: koop daar niks!

bass blom
20 mei 2010, 00:00
Ik wil dit toch nog even afraden: EIG heeft zelden ook op voorraad liggen wat ze op internet aanbieden. Daarbij is het verreweg de slechtste gitaarwinkel waar ik ooit geweest ben. Onbetrouwbare, arrogante en opdringerige eigenaar / personeel. Ookal wil je het nog zo graag: koop daar niks!

:sssh: ik had het setje binnen een dag of 4 of 5 in huis.

aaronstonebeat
20 mei 2010, 00:10
Ik raad zelf maken aan; uit een veelheid aan materialen en diktes. Been, harde houtsoorten (kokosschil blijkt bijv. heel geschikt), kunststoffen, sommige metalen (mn de niet-magnetische zoals aluminium).

Van die uithollingen zoals op dikke dunlops vind ik zelf ook prettig maar niet perse noodzakelijk voor een goed plectrum. Vooral de klank, de stijfheid, en de slijtvastheid (hoelang blijft de punt scherp?).

NB
Ik ben verslaafd aan dikke, harde plectrums; daar kom je niet meer vanaf ;)

bass blom
20 mei 2010, 00:21
ik ben totally in love met de ebben versie.
ongeveer 10 uur mee gespeeld nu, voelt heel natuurlijk.
en dat maak ik niet voor 3,50 zelf :dontgeti:

aaronstonebeat
20 mei 2010, 00:34
Maar het zelf maken van een plectrum is een zeer bevredigend werk :hippie:

Tegen 3,50 kan ik ook niet op, hoe coulant ik ook ben. Echter, zodra je enigszins bedreven bent in het grof op maat zagen van een plakje materiaal, is het een fluitje van een cent om de juiste rondingen en afschuiningen aan te brengen; tegen een slijpsteen of desnoods handmatig tegen de een of andere schuurplank die je zelf hebt gemaakt.

Als ik mijn zelfgeslepen benen of kokoshouten plectrum zo snel niet kan vinden, grijp ik in arren moede nog wel eens naar een big stubby; maar ik ben tegenwoordig altijd blij als ik de plek waar ik mijn zelfgemaakte plectrums heb gelegd of gestoken weer terugvind.
Zelfs flink afgesleten klinken die beter.

bass blom
20 mei 2010, 01:14
het viel me op mijn nieuwe heel oude oostenrijkert op dat het materiaal van het plectrum enorm veel verschil in toon geeft.

bone vind ik het wolligst van de vier. veel mid, weinig hoog.

ebben rulez :cheerup: grom en tinkeltjes.

en de 10 uur spelen is nog niet te zien, vergeleken met de rosewood en horn.

ik heb er wel vaker mee geexperimenteerd.
vroeger ook een paar jaar net een vergulde stuiver gespeeld :D

en alu.. techpick maar die vind ik te nadrukkelijk fel en gemeen en die speelt lastig.

deze dingen zijn als een grote stubby en dan met extra die gleuf.

aaronstonebeat
20 mei 2010, 01:20
Ik heb ook nog wat ebben liggen om iets van te maken. Ben wel benieuwd :cheerup:

bass blom
20 mei 2010, 13:35
http://www.hetgelegevaar.nl/pickboy%20ebben%20voor%20en%20achter..jpg

Ukeloeder
20 mei 2010, 14:03
en die wijsvinger gleuf is ff wennen maar wel lekker.
alleen dat maakt ze ongeschikt voor linkshandigen?

[...]


http://www.hetgelegevaar.nl/pickboy%20ebben%20voor%20en%20achter..jpg

Zo te zien zijn die picks idd niet geschikt voor lefties. :seriousf: wat de fok, moet ik straks gewoon special order plectrums hebben?

Keevinkos
21 mei 2010, 08:18
het spijt me heel erg voor het kapen van dit topic en dit wordt misschien een heel domme vraag::makeup: maar heeft er iemand voor mij een of twee witte moto (dat parelachtige) fender medium plectrums, en kan die voor mij in een envelopje versturen? Ik wil namelijk een ketting kopen en er daar eentje aanhangen. De muziekwinkel hier heeft ze niet, en anders moet ik er op internet meteen 10 pf 12 kopen + nog verzendkosten...

tja ik weet het beetje domme vraag, maar wie is er zo lief?:makeup:

Emielio
3 juni 2010, 18:13
Ik heb zelf een pickboy bone, ebony en horn plectrum :D Zoals hier al gezegd werd, die horn en bone enzo slijten wel erg snel :( Maargoed, de ebony gaat prima. Ik ga ook eens experimenteren met ze zelf maken van andere materialen, anders blijf ik ze kopen xD