PDA

View Full Version : Roland HD-1 een goede optie?



koentrend
3 mei 2010, 09:00
Vraagje: ik wil ideeen in mijn (kleine) studio uitwerken.
Is de Roland HD-1 een goed drumstel voor opnames?
Denk hierbij dat ik via de midi output ga registreren en er dan klanken van bijv. DFH aan hang.

Ben benieuwd naar jullie meningen.

JvD.
3 mei 2010, 10:44
Vraagje: ik wil ideeen in mijn (kleine) studio uitwerken.
Is de Roland HD-1 een goed drumstel voor opnames?
Denk hierbij dat ik via de midi output ga registreren en er dan klanken van bijv. DFH aan hang.

Ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik speel met de zelfde gedachte. Ik weet er ook niet veel van, wel weet ik dat je niet 'dubble bass' en 'hihat open/close' tegelijk kunt doen.

koentrend
3 mei 2010, 10:59
Ja dat weet ik al. Ik twijfel alleen of hij qua aanslaggevoeligheid goed is etc.
Het meest jammere vind ik dat er geen extra bekken aan gekoppeld kan worden.

Terminus
3 mei 2010, 14:07
Ik speel met de zelfde gedachte. Ik weet er ook niet veel van, wel weet ik dat je niet 'dubble bass' en 'hihat open/close' tegelijk kunt doen.

Kan dat wel op een echt drumstel dan :???:

JvD.
3 mei 2010, 14:14
Kan dat wel op een echt drumstel dan :???:
ja?

op de hd-1 moet je hem of instellen op dubble bass, of instellen op bas + hi-hat.

Terminus
3 mei 2010, 15:38
ja?

op de hd-1 moet je hem of instellen op dubble bass, of instellen op bas + hi-hat.

Ik begrijp nu wat je bedoelt maar het lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n vreselijk groot probleem omdat je toch maar 2 voeten hebt en ik het eerste nummer met zowel een dubbele basdrum als een gesloten hihat nog moet horen.

koentrend
4 mei 2010, 08:28
Weet iemand wat over de aanslaggevoeligheid/velocity van de pads/toms?

TIMBER
4 mei 2010, 09:53
Met de velocity is niets mis mee.. gaat als een trein in combinatie met bijvoorbeeld DFH, al heb je er wel een krachtige PC/MAC voor nodig. Alleen de opstelling is dermate compact dat het drummen op zich niet echt lekker is. Zelf zou ik het budget iets verhogen en naar een uitgebreidere kit kijken. Maar goed dat is mijn mening..;)

koentrend
4 mei 2010, 10:04
Hoi Timber,
Bedankt voor je reactie.
Zie www.koehoen.nl/schuur (ook een uitgebreid topic van mij).
Dit is mijn totale ruimte, het compacte van de kit leek me juist fijn in mijn situatie...

Heb jij de HD-1 zelf?

TIMBER
4 mei 2010, 10:13
Mijn oomzegger heeft er eentje en heb daar eenzelfde set-up gemaakt (PC/Cubase/DFH) als bij mij thuis met een Yamaha DTXPRESS. Die oude DTXPRESS heeft mede door zijn leeftijd een wat beperkte velocity maar drumt qua opstelling tich keer beter dan die compacte Roland. Maar goed nogmaals dat is ook een persoonlijke kwestie. Zou het gewoon even proberen voor je hem aanschaft. Als hij voor jou lekker drumt dan zit het voor de rest wel OK.

koentrend
4 mei 2010, 10:19
Dus de velocity bij de HD-1 is beter, maar de iets grotere opstelling (persoonlijk) bij de Yamaha DTXPRESS is weer beter?

Klinkt de Yamaha DTXPRESS ivm oudheid dan niet erg digitaal bij opnames?

TIMBER
4 mei 2010, 10:32
De velocity van de DTXPRESS is goed genoeg maar die van nieuwere drumstellen zijn gewoon net iets beter. Roland was toentertijd zo ie zo een stapje verder dan de meeste andere merken. Verder als ik stukken al te vlak vind klinken dan pas ik het handmatig in Cubase aan. Wellicht dat je beter eens op het drumforum kunt kijken voor meer gebruikerservaringen.

koentrend
4 mei 2010, 10:38
Wat is het bekendste drumforum voor zover jij weet?

TIMBER
4 mei 2010, 10:43
Gewoon www.drumforum.nl onder E-drums, en ook op het www.synthforum.nl staan indeze vaak wel nuttige zaken.

koentrend
4 mei 2010, 10:48
Thenx! ik houd jullie op de hoogte!

JvD.
27 mei 2010, 17:20
heb je al een keuze gemaakt?