PDA

View Full Version : Garageband om mijn gitaar te versterken.



jasperofzo
3 mei 2010, 00:52
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een elektrische gitaar te kopen, en zeker in het begin hoef ik nog niet persee een versterker ofzo erbij, maar wil ik hem dus gewoon in mijn computer doen.

Ik heb een MacBook Pro, een vrij nieuwe, met de nieuwste Garageband erop.
Kan ik mijn gitaar gewoon rechtstreeks in mijn mac pluggen? Of moet hier nog een externe geluidskaart tussen?
Dus als ik het rechtstreeks doe, kan mijn mac dat wel allemaal verwerken?

Alvast bedankt.
Jasper

Morio66
3 mei 2010, 01:00
Heb geen verstand van Macs of Garageband..
Zelf ik heb dit apparaatje:
http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=758
Was een aanbieding bij Spanjaard in Alkmaar..
Zeer tevreden over, maar werkt met Cakewalk, weet niet of het werkt met jouw software.
Heb ook een Digitech RP 350 op de pc aangesloten, werkt ook goed.
Ik vermoed echter dat je hier weinig aan hebt..

nickofzo
3 mei 2010, 01:17
je hebt wel een audio interface nodig ja
.. of een voorversterker..


vaak in combinatie..

(verder ben ik er niet in thuis.. liever gewoon over een versterker knallen;)

richwoodplayer
3 mei 2010, 01:18
ik heb zelf logic studio (9) gedownload, hierin zitten versterkers verwerkt, en kan je microfoon etc kiezen, allemaal dingen wat je geluid beinvloed, en effecten.
kabeltje grote jack -> kleine jack, inpluggen geluid van laptop uitversterken over goeie boxen en spelen maar! :rockon:

Megadeth22
3 mei 2010, 01:21
Je kan of een kabeltje kopen die naar je line-in input gaat van je Mac, en dan met de al bestaande presets in Garageband foemelen. Maar het best is een interface; ik heb beide gehad. Met het kabeltje heb je toch last van slechte kwaliteit en veel ruis met distortion, dus een interface doet wonderen. (Ik heb zo'n line 6 geval met software incluis; hemels).

jasperofzo
3 mei 2010, 18:47
Ok, dus het beste kan ik gewoon zo'n audio interface kopen?
Wat voor een kan ik dan het beste kopen? En zit daar nog verschil in in Mac/Windows?

Nog een totaal andere vraag, ik heb hier thuis een Roland PM-10 voor mijn elektrische drumstel (http://www.roland.com/products/en/PM-10/index.html), zal ik dit ook als gitaarversterker kunnen gebruiken? Klinkt het dan wel fatsoenlijk genoeg? Dan plug ik hem gewoon in de line-in.

Alvast bedankt,
Jasper

Luke-wannabe
3 mei 2010, 21:31
Je hebt helemaal niet zo'n interface nodig! Gewoon jack-naar-minijackverloopje in je line in en raggen maar!
Check de liedjes op mijn myspace www.myspace.com/leonneke Die zijn ook allemaal met de AC30 van Garageband opgenomen :) Drums zijn geen sampletjes van Garageband hoor :D

jasperofzo
4 mei 2010, 07:47
Ok bedankt voor je reactie, ik weet genoeg.


Jasper

munkie
4 mei 2010, 12:03
Niet letten op de laatste post...

WEL een USB interface kopen. Goed letten of er een Apple driver bij zit of down te loaden is via het internet. Zoeken naar ervaringen van gebruikers in forums. Ik heb een Tascam US-122L. Mijn gitaargeluid maak ik nog met een ouwe Line 6 POD maar tegenwoordig kan het ook intern in de computer met Amp Farm etc. Oh ja een gitaar is hoogohmig dus anders dan een lijnbron. Mijn Tascam is omschakelbaar. Line 6 USB zou je ook kunnen doen, weet niet of daar Apple drivers bij zijn.

richwoodplayer
4 mei 2010, 12:21
als je een kabeltje van jack naar mini jack hebt, en die plug je van je gitaar naar de audio input van je apple, dan kan je gewoon in garageband/logic studio opnemen en gitaar spelen hoor.
daar is geen interface voor nodig..

rickert
4 mei 2010, 15:02
Niet letten op de laatste post...

WEL een USB interface kopen. Goed letten of er een Apple driver bij zit of down te loaden is via het internet. Zoeken naar ervaringen van gebruikers in forums. Ik heb een Tascam US-122L. Mijn gitaargeluid maak ik nog met een ouwe Line 6 POD maar tegenwoordig kan het ook intern in de computer met Amp Farm etc. Oh ja een gitaar is hoogohmig dus anders dan een lijnbron. Mijn Tascam is omschakelbaar. Line 6 USB zou je ook kunnen doen, weet niet of daar Apple drivers bij zijn.

Heb je uberhaupt die songs geluisterd? Het is misschien handiger, zo'n interface (ik gebruik het zelf ook, een line 6 toneport ux2) maar blijkbaar niet noodzakelijk!

Wabbie
4 mei 2010, 15:09
inderdaad, je kunt gewoon rechtstreeks de amp simulaties uit garageband gebruiken. Het lijkt me een stuk goedkoper om een mini-jack naar jack kabeltje te kopen dan een gehele usb interface. Alhoewel ik wel gewoon mijn line6 UX2 gebruik op zowel mijn Macbook Pro als mijn desktop pc.

Patrick M.
4 mei 2010, 19:49
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een elektrische gitaar te kopen, en zeker in het begin hoef ik nog niet persee een versterker ofzo erbij, maar wil ik hem dus gewoon in mijn computer doen.

Ik heb een MacBook Pro, een vrij nieuwe, met de nieuwste Garageband erop.
Kan ik mijn gitaar gewoon rechtstreeks in mijn mac pluggen? Of moet hier nog een externe geluidskaart tussen?
Dus als ik het rechtstreeks doe, kan mijn mac dat wel allemaal verwerken?

Alvast bedankt.
Jasper
http://images6.thomann.de/pics/prod/115232.jpg
http://www.thomann.de/nl/the_tbone_usb1g.htm USB gitaarkabeltje, kost nog geen 15 euro, werkt prima, ook geschikt voor mac.