PDA

View Full Version : Tijdschriften



Yoshida
2 mei 2010, 19:01
Als hier al een topic voor is schiet me dan maar lek, heb weinig trek om te zoeken :p

Kent iemand misschien een goed gitaartijdschrift? Bij voorkeur maandelijks, maximaal €10 per uitgave, en evt met poster. Voorkeursubjects gitaar- en bandreviews, tourschema's en dergelijke.

Voorbaat dank!

Outline
3 mei 2010, 02:42
Kijk hier maar even: http://gitaar.startpagina.nl/

En vergeet de Gitarist en die kwelling van een blad van Nicky Moeken niet!

Yoshida
3 mei 2010, 09:00
copy/paste

Guitar Magazines
Acoustic Guitar
Akustik Gitarre
Flatpick
Fingerstyle Guitar
Gitarre & Bass
Guitar Digest
Guitar One
Guitar Lovers
Guitar Notes (tip)
Guitar Sessions
Guitar World
Guitarist
Jazz Guitar
Just Jazz Guitar
New Millennium
Total Guitar
TC Guitar
Vintage Guitar
Virtual Guitar Magazine


hm zou ik een avondje moeten akkeren en zien wat ze te bieden hebben...
Iemand aanbevelingen welke bladen zeker een tweede blik waardig zijn of absoluut geen eerste? Ik heb de bladen cursief gemaakt die mij door de titel alleen al niet zouden boeien.

Rembull1980
3 mei 2010, 10:59
Total Guitar is erg goed in mijn mening en bijna overal te krijgen. Daarintegen heb ik ook weinig ervaringen met de andere bladen ;)

marco v
3 mei 2010, 20:43
Gitarre & Bass, betaalbaar, informatief, leuk.
Het enige magazine dat ik de moeite vind om te kopen.

Yoshida
4 mei 2010, 12:36
Gitarre & Bass, betaalbaar, informatief, leuk.
Het enige magazine dat ik de moeite vind om te kopen.

Ik spreek ueberhaupt weinig Duits :s moet Nederlands of Engels.
Ploeg er vanavond wel ff door :p

marco v
4 mei 2010, 13:33
Total guitar is een goed blad, maar ligt boven je budget,
anders op naar de tijdschriftenhandel en ga gewoon lekker neuzen.
Ik ben nog geen goed Nederlandstalig tijdschrift tegengekomen, maar ja, daar is de keuze zeer beperkt.

BamBuFan1
4 mei 2010, 16:19
Gitarre & Bass, betaalbaar, informatief, leuk.
Het enige magazine dat ik de moeite vind om te kopen.

+1. Als het feit dat het een Duitsch blad is geen probleem is (lijkt me niet voor een Almelonees) dan biedt dit blad naar mijn idee veruit de meeste bang for the buck.

Yoshida
4 mei 2010, 18:18
Zoals ik al zei is Duits bij lange na niet mijn sterkste taal.
Ter indicatie, Duits was een van mijn slechtere vakken waar ik normaal een 6 voor stond.
Engels is mijn beste vak ooit, met hoofdzakelijk negens (zowel schriftelijk als mondeling). Daarnaast ben ik dagelijks op internationale fora actief waar Engels de voertaal is.

Kortom Duits blijft een beperking terwijk Engels net zo vertrouwd aanvoelt als Nederlands. Gek he? ;)

Als een Total Guitar subscription niet alleen maar met credit card gekocht kon worden zou het de moeite waard zijn. Later vanavond buig ik me over de andere bladen voor een studie in hun online versie en abonnementskosten.