PDA

View Full Version : Roland cube upgraden?



Nicks
2 mei 2010, 17:20
even rondgekeken maar ik kon niet 123 een topic hierover vinden. Hebben mensen hier wel eens een Roland Cube (30x) geupgrade? of kunnen jullie me wellicht advies geven of er nog iets aan te upgraden valt?

Ik vind namelijk het geluid erg boomy worden zodra je de versterking boven de 33% begint te zetten.

allochthomas
2 mei 2010, 17:28
Jup, het hete een peavey valveking:D

RoelSmoel
2 mei 2010, 17:43
Mijn Cube geupgrade naar een Blackstar HT5, wereld van verschil;)

Nicks
2 mei 2010, 17:50
mehehe, en iets van een speaker upgrade dan??

kidrock
2 mei 2010, 18:00
Als je het hebt over upgraden, bedoel je dan modificeren? Heb zelf geen cube, maar ik ben op het net weleens wat mods tegengekomen voor de cube (doe anders zelf ff een google search) en 1 van de makkelijkste was om de interne speaker te vervangen door een betere ( een Weber als ik het mij nog goed herinner) en dan ben je hoogst waarschijnlijk van dat "boomy" geluid af. Maar voor de rest... het is en blijft een oefenversterker en dan heb ik mijn bedenkingen om daar veel geld er tegen aan te gooien. Misschien ben je gewoon toe aan wat beters?

Mitch
2 mei 2010, 18:17
Ik zou er niet aan beginnen. Als je 'm alsnog wil verkopen haal je het geld van de upgrade er nooit meer uit. En een Cube30 ga je toch écht een keer verkopen, tenzij je 'm lekker voor thuisgebruik houdt. Daar zijn ze prima. En daar hoef je ook niet boven de 30% uit, lijkt me.

Nicks
2 mei 2010, 18:29
tja het probleem is dat ik tijdens het jammen gewoon de powersqueezer aan moet zetten om zo in de mix te blijven en niet de rest te overstemmen. Ik ben sowieso aan het sparen om gewoon mijn gitaar straks volledig met de computer aan te sturen maar ik wilde in de tussentijd een kleine modificatie hebben zodat ik tevreden kan blijven met mijn geluid.

bass blom
2 mei 2010, 18:31
heb je wel eens geprobeerd hem iets omhoog te zetten? ergens op, krukje ofzo..

guitarkid
2 mei 2010, 18:43
Geen Cube 30, wel een Cube 60. Ik vond de 30 overigens iets beter klinken op sommige momenten (en hij heeft een tuner), maar de 60 had wat extra power. Ik heb deze foto's wel eens gepost, maar kon het topic niet zo snel vinden voor een linkje, dus maar even zo:
Ik heb een Harley Benton V112 cab gekocht (kost nu iets van 66 euro of zo) en de versterker daar in gemonteerd. De kast geeft duidelijk meer en strakker laag dan de originele Roland-behuizing. Ik heb er ook een tijd een V30 in gehad met Beam Blocker, maar die zijn er weer uit. Nu zit de Roland er weer in, maar de HB-speaker is ook beslist niet slecht in verhouding tot de Roland.
En het ziet er m.i. wel mooi uit, maar ik vind die Cubes er dan ook niet uitzien voor een gitaarversterker. Ik speel er niet zo veel meer mee, maar krijg wel steeds reakties en vragen.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Cube1-1.jpg

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Cube2-1.jpg

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Cube3-1.jpg

kidrock
2 mei 2010, 18:57
Ik ben sowieso aan het sparen om gewoon mijn gitaar straks volledig met de computer aan te sturen

Sorry hoor, maar een computer is wel het laatste waar ik mijn gitaar mee wil aan sturen :nervous:

Nicks
2 mei 2010, 19:30
Sorry hoor, maar een computer is wel het laatste waar ik mijn gitaar mee wil aan sturen :nervous:

iedereen zo zijn smaak, sommigen zijn gek van vintage en ik ben gek op technologische snufjes als midi en modeling ;)


mooie mod overigens van die cube 60, zal ik ook nog even naar kijken! Maar ik zal hem eens op een kruk zetten met de volgende jam, kijken of dat helpt.

kidrock
2 mei 2010, 20:06
iedereen zo zijn smaak, sommigen zijn gek van vintage en ik ben gek op technologische snufjes als midi en modeling ;)

Niet zo zeer om smaak, maar meer om betrouwbaarheid. Ik gebruik zelf ook midi voor channel switching en om mijn fx aan te sturen. Voor mij de perfecte combi van technologie en vintage, maar ik moet er niet aan denken dat ik Windhoos ga gebruiken om de boel aan te sturen.

Nicks
2 mei 2010, 20:21
Niet zo zeer om smaak, maar meer om betrouwbaarheid. Ik gebruik zelf ook midi voor channel switching en om mijn fx aan te sturen. Voor mij de perfecte combi van technologie en vintage, maar ik moet er niet aan denken dat ik Windhoos ga gebruiken om de boel aan te sturen.
sorry gast, ik ga niet de sektarische Apple vs PC discussie met je aan, doe je maar op twiekers.

kidrock
2 mei 2010, 20:48
sorry gast, ik ga niet de sektarische Apple vs PC discussie met je aan, doe je maar op twiekers.

Wie heeft het hier over een Apple vs PC discussie?? :roll:

heinz3110
3 mei 2010, 08:25
Bij mijn 20x zitten 2 gaten naast de speaker, misschien bij de 30x ook?
Zorgt ervoor dattie iets meer "open-back" klinkt, dus wat losser dan dat jij wellicht wilt.

Speakergrill eraf halen, de 2 gaten dichtplakken/vullen met een doek/sponsjes/ plankie triplex, verzin het maar.. of plak het even dicht met gaffa, en kijk wat het dan doet. Zal wellicht iets strakker klinken.