PDA

View Full Version : fender squire frankenstein??



joke
2 mei 2010, 15:01
ik heb een fender squire die erg fijn speeld maar waarop ik steeds minder speel omdat ik de les paul heb ontdekt en nu die hals veel fijner vind spelen .
ik heb een burny en een epiphone.
nu heb ik de stock pups uit de epi laten halen en nu speel ik met de gedachte om de squire zo te laten uit hakken van binnen dat de brug epiphone pup (chrome bekapt) in de brug positie van de squire past.
misschien zelfs nog een lipstick element in de neckpositie?
hoe ooh hoe zou dat klinken ???
iemand dit al eens gedaan en zoja staat dit op you tube ofzo?
ik zou het graag eens horen...
bijvoorbaat dank ,groeten allemaal ,
eric

Philippe
2 mei 2010, 15:13
Shit, dacht even dat fender een EVH Squier Frankenstein uit ging brengen :seriousf:

FruscianteFan
2 mei 2010, 15:44
De kans is erg groot dat je Squier al een uitsparing heeft voor een humbucker. Ik heb zelf de humbucker uit mijn Jackson in mijn Squier Strat gezet, hoefde alleen maar de slagplaat uit te snijden en te zorgen dat de schroeven op de goede plek kwamen.

Een lipstick zal best kunnen, moet je alleen wel erop letten dat je er een koopt die gemaakt is om in een Strat te gaan.

joke
2 mei 2010, 17:28
zijn er onder de gitaristen die dit al eens hebben geprobeerd een epi stock hunbucker in een strat en hoe klonk dat dan , zijn er you tube of anderszins geluidsfragmenten?

guitarkid
2 mei 2010, 18:28
Ik denk dat er op zich wel genoeg info te vinden is over Strats met een humbucker (misschien niet direct een stock-Epi) in de brug-positie. 't Is voor mij ook de enige plek voor een hb-er op een Strat.
Gewoon kijken of je ook zonder hakken (zoals FruscianteFan) het kunt uitproberen....

Sucses, C.