PDA

View Full Version : hardware vervangen



gieli0
2 mei 2010, 11:27
hallo,
ik wil graag weten of er een how to is voor het vervangen van je hardware, elementen potmeters elementen ect.

ik heb niks gevonden via de search op het forum, maar nu moet ik zeggen dat het zoeken op dit forum niet altijd even handig is.

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

gr michiel

barno
2 mei 2010, 11:33
de how to voor dit soort dingen bestaat erin de oude hardware de demonteren en de nieuwe te monteren volgens de methode: omgekeerde volgorde :)

klinkt stom maar zo werkt het echt, hangt af van zoveel factoren: soort hardware, soort gitaar, hollow-full enz...

eerst ook wat inlezen over verschillende soorten bruggen enz...

gieli0
2 mei 2010, 11:39
oke das vervelend, zag op mp een vintage lp zonder elementen, dus het omgekeerd doen gaat niet.

barno
2 mei 2010, 11:54
pups in een LP: juiste maat humbuckers met standaard humbucker ring. de humbucker komt met twee schroefjes waarrond veertje in de ring, de ring met vier kleine schroefjes in de body, wijst zz uit. die schroefjes worden meegeleverd met de hbringen/pickups

snaarplukker
2 mei 2010, 13:08
pups in een LP: juiste maat humbuckers met standaard humbucker ring. de humbucker komt met twee schroefjes waarrond veertje in de ring, de ring met vier kleine schroefjes in de body, wijst zz uit. die schroefjes worden meegeleverd met de hbringen/pickups+ de juiste draadjes aan de juiste plekjes solderen.;)
Potmeters: de draaiknopje omhoog wippen (eventueel eerst een borgschroefje losdraaien), moertje losdraaien, pot door het gaatje steken en dan weer in omgekeerde volgorde werken.