PDA

View Full Version : Prul voor mee naar Schotland



tostiapparaat
2 mei 2010, 00:15
Hallo mensen:hippie:

Nu iedereen bij scouting erachter is gekomen dat ik gitaar speel vinden ze dat natuurlijk helemaal geweldig en willen ze begeleiding op de gitaar bij het zingen bij een kampvuur (wat we eigenlijk nooit doen, nou ja)

alleen heb ik niet veel geld en ik heb sowieso niet veel zin om met een dure gitaar in schotland rond te gaan trekken.

zou een cheap westerngitaartje van de kijkshop of zo goed genoeg klinken?
ik wil niet te veel geld eraan uitgeven want ik ben er niet zeker van of de gitaar intact blijft en zo..

ja, ik weet dat gitaren van de blokker/kijkshop/mainmusic of iets dergelijks al honderden keren zijn afgeraden,
maar ik ben niet echt meer een beginner, ik speel inmiddels meer dan een jaar elektrisch (les paul) dus dat gitaartje kan niet de lol voor me verpesten of zo

(ook ontstemmen zal geen probleem zijn, ik kan op gehoor stemmen)

alvast bedankt:hippie:

TimS
2 mei 2010, 00:46
Net koninginnedag gemist =/

Zou eerder zoiets kopen dan een kijkshop gitaar:

http://www.wietsesguitars.nl/pagina392.html

tostiapparaat
2 mei 2010, 00:47
hier in de buurt was toch niks te beleven met koninginnedag

LaurentB
2 mei 2010, 10:46
Dat is nét te slechte kwaliteit, denk ik. Dus dat je kans loopt dat-ie gewoon te vals of onbespaalbaar is. Struin Marktplaats eens af, daar staan veel beginnersgitaren op. Ook niet geweldig natuurlijk, maar misschien wel net goed genoeg voor jouw doel.

Flipkoos
2 mei 2010, 16:05
was hier laatst niet ergens een topic over best een aardig Harley Benton voor 38 euro?

gieli0
2 mei 2010, 16:20
ik zelf heb een semi akoestische adonis, van 90 euro die echt heel lekker speelt en goed is afgewerkt, misschien even naar dat merk kijken.

LesPaul1612
2 mei 2010, 17:27
Heb zelf vorige week een stagg dreadnought gekocht. Voor ongeveer dezelfde doeleinden als die van jouw. Ik weet dat stagg het merk is waarvan bijna iedere gitarist spontaan diarree krijgt maar deze was de goedkoopste die ik kon vinden, dus toch maar even geprobeerd.

Kwaliteit was lang niet slecht. Het kreng blijft redelijk goed in stemming (na 4 dagen was ie een klein beetje ontstemt, terwijl ik een stevige slag heb) en klinkt ook heel aardig. Verdere afwerking stelt weinig voor, maar daar betaal je ook niet voor.

Kortom prima gitaartje voor het geld:noob:

tostiapparaat
2 mei 2010, 19:13
was hier laatst niet ergens een topic over best een aardig Harley Benton voor 38 euro?

volgens mij heb ik vandaag een hb western gitaartje gezien voor 38 euro
was ik ook al over na aan het denken

ik wil echt geen dure gitaar hiervoor aanschaffen.

de andere tips waren ook heel erg nuttig, maar meer dan +/- 60 euro vind ik te duur worden, omdat ik toch grotendeels elektrisch blijf spelen.

toch bedankt, ik ga het topic over de hb eens opzoeken

bedankt allemaal voor jullie bijdrage:hippie:

Flipkoos
2 mei 2010, 21:18
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133105

D-string
13 mei 2010, 18:08
Ik zie dit staan op de thomann.de site:

Het artikel Harley Benton HBCG45 bevindt zich niet meer in ons actuele assortiment.

Had zelf ook wel interesse in een festivalgitaar, zal dus even verder moeten zoeken.

Cue Zephyr
13 mei 2010, 22:17
Fender CD-60
Als ik ooit een beater wil wordt dat 'm!