PDA

View Full Version : HNGD Gibson Marauder uit 1978



geert1976
1 mei 2010, 20:42
De hele week keek ze mij al vragend vanaf de foto aan:

Een mooi Gibson Marauder uit 1978, stond gewoon op MP, met de originele koffer erbij.

De hele week piekeren en peinzen, wat te doen, maar nadat ik gisteren mijn Washburn heel erg goed kon verkopen, toch maar gebeld en afgereisd naar Friesland.

Eenmaal aangekomen werd ik hartelijk ontvangen en deelde de eigenaar mij mede dat ik erg veel geluk had gehad, want hij wilde eigenlijk de advertentie verwijderen, omdat die eigenlijk alle onzin mails etc. via MP zat was.

Hij heeft de gitaar 20 jaar in bezit gehad en gekocht toen hij student was op het Conservatorium, maar de gitaar werd al jaren niet meer gebruikt en dat vond hij toch eigenlijk zonde.

De Gibson ziet er nog erg mooi uit, bijna mint condition.
Het betreft de uitvoering met maple hals en toets en zoals ik het kan zien, een elzen body (edit: zo op de foto lijkt het wel birdseye maple) en varitone switch.

Er is een Koch voorversterkertje ingebouwd en asl je die aanstuurt, krijg je als het ware een tubescreamer effect.

Ik heb de Marauder gekocht, omdat ik een mooie Marauder wilde hebben, dus mijn huidige Marauder gaat eruit.

Ik begrijp niet dat deze Marauder nog niet verkocht was, want het is een erg mooie en goede Gibby, in een hele goede staat, voor een eigenlijk erg lage prijs, zeker omdat de originele koffer er ook nog bij zit.

genoeg geluld, hier de foto's:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/016-11.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/017-11.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/018-10.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/019-9.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/020-8.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/021-7.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/022-5.jpg

Hendriks
1 mei 2010, 20:47
Gefeliciteerd Geert , ik hoop dat je er gelukkig mee word.



Ik zelf vind het maar een vreemd ding , zal best goed spelen en klinken , maar ik vind hem niet mooi.

marc_o
1 mei 2010, 20:48
Echt een leuk ding, gevalletje " Mooi van lelijkheid' !

Midwolda
1 mei 2010, 21:01
Originaliteit en gaafheid tellen hier zwaarder dan de mening van andere gitaristen.
Eigenlijk zou iedereen eens zo'n Marauder blind moeten bespelen... je bent direct verkocht!
Het is gewoon een heel erg lekker ding! :ok:
Mooi hoor, die birdseye body, ik ben walnut gewend he...

Dat puntje van de slagplaat is er bij mij ook van af gebroken.
Ik heb dat visueel opgelost met zwart plakband er achter, in de juiste vorm geknipt.
Er is in de USA wel een bedrijf wat ze nog levert, geloof ik, pickguards-r-us ofzoiets.

geert1976
1 mei 2010, 21:06
Originaliteit en gaafheid tellen hier zwaarder dan de mening van andere gitaristen.
Eigenlijk zou iedereen eens zo'n Marauder blind moeten bespelen... je bent direct verkocht!
Het is gewoon een heel erg lekker ding! :ok:
Mooi hoor, die birdseye body, ik ben walnut gewend he...

Dat puntje van de slagplaat is er bij mij ook van af gebroken.
Ik heb dat visueel opgelost met zwart plakband er achter, in de juiste vorm geknipt.
Er is in de USA wel een bedrijf wat ze nog levert, geloof ik, pickguards-r-us ofzoiets.

Ja er is een klein hoekje uit, ik vijl hem denk ik weer rond, of ik maak er een stukje aan

Hendriks
1 mei 2010, 21:13
pickguardheaven levert ze. Ik heb er eens eentje geleent voor een optreden (20 jaar geleden) , speelde niet echt slecht , maar vond het vlees noch vis , pickups waren ook niet mijn smaak , maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.

vulvasonic
1 mei 2010, 23:43
Ik heb er wel iets mee. Zelf heb ik nooit op een gespeeld, maar ik ken een aantal gitaristen die er helemaal wild van zijn en ze als hun eerste instrument gebruiken. En bij het horen van de combinatie 'Koch' en 'voorversterker' word ik op voorhand gelukkig.

Ik gok dat je hier een hele mooie gitaar aan hebt. Gefeliciteerd! :cheerup:

rijsberman
2 mei 2010, 00:00
Gefeliciteerd Geert , ik hoop dat je er gelukkig mee word.



Ik zelf vind het maar een vreemd ding , zal best goed spelen en klinken , maar ik vind hem niet mooi.

Ah joh, volgende week staat 'ie weer op marktplaats.

Maar 't is een tof ding, dat is zeker! :ok:

RS-Rik
2 mei 2010, 00:23
Pas je sig aan!!!!


hee lelijkerd, je blijft wel scoren met je HNGD's

geert1976
2 mei 2010, 02:02
Ah joh, volgende week staat 'ie weer op marktplaats.

Maar 't is een tof ding, dat is zeker! :ok:

Dat dacht ik dus niet, ik was al tijden op zoek naar een gave Marauder.

Gibsons gaan in principe niet de deur uit, alleen als ik twee dezelfde heb, dan houd ik degene die ik het beste vind.

geert1976
2 mei 2010, 02:07
Pas je sig aan!!!!


hee lelijkerd, je blijft wel scoren met je HNGD's

Hoe weet je nou dat ik lelijk ben:)

Mja deze is erg erg mooi, maar wel lang getwijfeld of ik het moest doen.

Deze Marauder is erg fijn, ik vind hem fijner dan het exemplaar dat ik al heb.

De oude Marauder had ik op MP gezet, maar ik twijfel nu weer om die ook maar te houden:makeup:

Mijn sig voor je aangepast Rik......

geert1976
2 mei 2010, 02:33
Ik heb er wel iets mee. Zelf heb ik nooit op een gespeeld, maar ik ken een aantal gitaristen die er helemaal wild van zijn en ze als hun eerste instrument gebruiken. En bij het horen van de combinatie 'Koch' en 'voorversterker' word ik op voorhand gelukkig.

Ik gok dat je hier een hele mooie gitaar aan hebt. Gefeliciteerd! :cheerup:

Ben jij een beetje bekend met deze voorversterkertjes, share the info please:cheerup:

Ik heb een instructieboekje van de voorversterker erbij gekregen, morgen maar eens lezen denk ik:ok:

rijsberman
2 mei 2010, 02:34
Dat dacht ik dus niet, ik was al tijden op zoek naar een gave Marauder.

Gibsons gaan in principe niet de deur uit, alleen als ik twee dezelfde heb, dan houd ik degene die ik het beste vind.

Oh, nou, dan hoop ik ook dat je er gelukkig mee wordt! :ok:

(en het is nog steeds een gasopwekkend gave gitaar :rockon: )

geert1976
2 mei 2010, 02:36
Ik ben er erg gelukkig mee, zeker omdat die zo mooi is.

Ze worden niet vaak aangeboden, zeker niet in deze staat.

De koffer is wel een raar ding, bijna Gibson onwaardig, doet erg goedkoop aan.

vulvasonic
2 mei 2010, 02:47
Ben jij een beetje bekend met deze voorversterkertjes, share the info please:cheerup:

Ik heb een instructieboekje van de voorversterker erbij gekregen, morgen maar eens lezen denk ik:ok:

Nee hoor, maar sinds ik een Koch Pedaltone heb, kan meneer Koch bij mij niet meer kapot. :D

Maar Geert, waarom ben je nog wakker op een tijd als dit?
Moet je niet hoognodig gaan slapen? ;)

nickofzo
2 mei 2010, 04:19
toch wel die mauarader

nickofzo
2 mei 2010, 04:20
Nee hoor, maar sinds ik een Koch Pedaltone heb, kan meneer Koch bij mij niet meer kapot. :D

Maar Geert, waarom ben je nog wakker op een tijd als dit?
Moet je niet hoognodig gaan slapen? ;)

t kan altijd later...

macwilliams
2 mei 2010, 07:00
Ik ben er erg gelukkig mee, zeker omdat die zo mooi is.

Ze worden niet vaak aangeboden, zeker niet in deze staat.

De koffer is wel een raar ding, bijna Gibson onwaardig, doet erg goedkoop aan.
Heel erg gefeliciteerd met je laatste aanwinst man. :ok:
vind hem erg mooi en die koffer wen je wel aan. Het is de originele koffer die erbij hoort?

Midwolda
2 mei 2010, 09:08
Da's de originele koffer die toen geleverd werd met de Marauder, S-1 en The Paul's.
Ik weet niet of die koffer toen ook met de high-end Gibsons meegeleverd werd?
Die koffer noemden ze een Protector Case, er is ook een type II, met body-contour enzo.
Ik vind ze ook lelijk en onhandig, maar ze beschermen wel vreselijk goed (en waar gaat het nou om?).

bass blom
2 mei 2010, 09:23
gefeli met 1 van de lelijkste gibsons.
in mijn ogen :D

HUESSEN
2 mei 2010, 09:35
Hé Geert ,hoe is het met die Flying V met gebroken kop van jou vriend??:zz:

geert1976
2 mei 2010, 10:50
Hé Geert ,hoe is het met die Flying V met gebroken kop van jou vriend??:zz:

Goed, hij wordt in ieder geval wit.

Ik heb er even op gespeeld en die gitaar is waanzinnig goed, het was trouwens een Flying V Standard.

Hij twijfelt nog wel of de Kahler trem er wel of niet op blijft.

De breuk was in tegenstelling tot het schilderwerk, wel heel netjes en goed gerepareerd.:ok:

HUESSEN
2 mei 2010, 11:24
Ben benieuwd wat het word.Heb de foto's toen op marktplaats gezien.Post je foto's als de V klaar is?:satisfie:

Tupelo
2 mei 2010, 15:25
Ik neem met een gerust hart aan dat ze fijn rijdt en zonder weerstand plooibaar is, maar ook wat mij betreft; gefeliciteerd met één van de meest lelijke gitaren allertijden. :ok:

Jasper.
2 mei 2010, 15:35
Sorry, maar ik vind die oude van jou veel mooier qua kleur e.d.

Maar in ieder geval, Gefeliciteerd!

Mitch
2 mei 2010, 16:53
Ik vind het niet zo raar dat gitaren als deze lang blijven staan. Kwaliteit of niet, goede staat of niet, het moet wel heel erg je ding zijn...
Maar als je er naar op zoek was: gefeliciteerd!

Hendriks
2 mei 2010, 17:27
Waren deze modellen niet bedoeld om marktaandeel bij Fender weg te halen?
Geschroefde hals , contoured body, maple toets , pickups op een slagplaat , dit deed Fender natuurlijk ook al o.a. met humbuckers op een tele en de Starcaster (ES335) .
Kan nooit een groot succes zijn geweest want zoveel zijn er vast niet van verkocht .
Misschien een gitaar voor een twijfelaar (Fender of toch een Gibson) .

guitarkid
2 mei 2010, 18:33
gefeli met 1 van de lelijkste gibsons.
in mijn ogen :D

Hee Bass.

Ik ben het de laatste tijd echt steeds 100% met je eens...!
Ik vond die dingen echt hopeloos, zelfs toen ik als jong jochie kwijlend naar verder elke Fender of Gibson stond te kijken. Wij noemden dit model de "Hondo II" van Gibson. Sorry, 't was niet anders...;)
(Maar Geert, ik wil overigens best geloven dat het een goede gitaar is ! Ik wist er toen ook niet zo heel veel van, maar had natuurlijk wel overal een mening over, zoals het hoort op die leeftijd....)

Gr. C.

geert1976
2 mei 2010, 18:56
Qua productie aantallen zou ik niet weten hoeveel er van deze Gibby's er zijn gemaakt.

Dit waren in feite budget Gibby's en wellicht wel bedacht en gemaakt als antwoord op de Tele.

Tja over smaak valt de te twisten, maar deze gitaren zijn erg veelzijdig en ze zijn bovendien erg goed.

Dit is een erg ondergewaardeerde Gibby, wellicht door zijn looks.

guitarkid
2 mei 2010, 18:59
Dit is een erg ondergewaardeerde Gibby, wellicht door zijn looks.

Ik denk dat je daar een punt hebt. Dat en de toenmalige relatief lage prijs misschien...?

Gr. C.

Tupelo
2 mei 2010, 19:02
Zelfde ontwikkeling als met The Pauls.
Enkele jaren geleden ging een The Paul voor € 600, was een heel erg redelijke prijs, Marauders waren zelfs goedkoper, zag ze voor € 450 & € 500.
En nu lijken mensen hun zinnen erop gezet te hebben en er meer voor te willen geven.
Begrijp die hele ontwikkeling niet. :dontgeti:

Overigens geloof ik graag dat het een fijne gitaar is hoor, maar 't smoelt gewoon niet voor me.
Laatste keer dat het me opviel dat ik er eentje on stage zag was bij Deus enkele jaren geleden op Pinkpop.

bass blom
2 mei 2010, 19:29
de ripper, grabber, G3.. bassen die volgens mij uit hetzelfde hout komen vind ik wel weer wel aantrekkelijk.

Midwolda
2 mei 2010, 19:52
In totaal zijn er ruim 7000 geproduceerd en verkocht.
Meer goeie info op http://www.vintageguitars.org.uk/marauder_2.php

barno
2 mei 2010, 20:02
Op zich hadden ze er best iets moois van kunnen maken imo: beter nadenken over de slagplaat, die geeft een "teveel aan informatie" gevoel.
De witte dots slaan nergens op en de plaats van de hbucker lijkt me vreemd, was ook beter geweest als de pups qua vormgeving wat op mekaar waren afgesteld.
Liefst had ik hem dan ook nog gezien in een vet kleurtje maar dan zaten ze waarschijnlijk te veel in vaarwater van nonkel Leo

Midwolda
2 mei 2010, 20:14
De Marauder, de S-1 en de The Paul werden toendertijd (mid-seventies) in de markt gezet als "student-guitars",
oftewel "the poor man's Gibson" voor wie zich geen "echte" Les Paul kon veroorloven.
Natuurlijk ook bedoeld om marktaandeel van Fender af te snoepen...
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de elementen van de Marauder en van de S-1
van de hand van Bill Lawrence zijn, die toen gek was op epoxy en alles in liet gieten.
Het zijn (en blijven) gewoon lekkere eigenwijze allrounders, met een eigen niche-markt
en een vaste schare liefhebbers die het ongecompliceerde en pure weten te waarderen.
De Gibsons die niet op Gibsons lijken... maar het stiekem toch echt wel zijn.

geert1976
2 mei 2010, 21:27
De Marauder, de S-1 en de The Paul werden toendertijd (mid-seventies) in de markt gezet als "student-guitars",
oftewel "the poor man's Gibson" voor wie zich geen "echte" Les Paul kon veroorloven.
Natuurlijk ook bedoeld om marktaandeel van Fender af te snoepen...
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de elementen van de Marauder en van de S-1
van de hand van Bill Lawrence zijn, die toen gek was op epoxy en alles in liet gieten.
Het zijn (en blijven) gewoon lekkere eigenwijze allrounders, met een eigen niche-markt
en een vaste schare liefhebbers die het ongecompliceerde en pure weten te waarderen.
De Gibsons die niet op Gibsons lijken... maar het stiekem toch echt wel zijn.

De pick-ups zijn inderdaad van Bill Lawrence en ik vind ze rete goed, lekker helder en open geluid en goed bruikbaar voor veel stijlen muziek, erg goed voor Jazz en Blues en allerhande Rock genre's.

Eigenlijk is de Marauder een gitaar met dezelfde veelzijdigheid als de Tele (dit willen de Tele liefhebbers misschien niet horen).
De looks en status geilheid hebben dit model helaas de das om gedaan.
Zoals Midwolda al zegt indien je een blinddoek om krijgt en je zonder te weten op een Marauder speelt, sta je versteld van deze gitaar.

Ik heb besloten om mijn oude Marauder ook te houden, in plaats daarvan gaat mijn Master Recording eruit, daar speel ik toch nooit op.

Hier een foto van de twee broers die bij elkaar blijven:ok:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-92.jpg

DaveItUp
2 mei 2010, 22:55
Marauders: Ik vind ze tof. Gefeliciteerd!

Tupelo
2 mei 2010, 23:55
Zoals Midwolda al zegt indien je een blinddoek om krijgt en je zonder te weten op een Marauder speelt, sta je versteld van deze gitaar.Als een battiboy je zuigt en jij hebt een blinddoek om dan geloof je misschien ook dat je de hoofdprijs getroffen hebt; dat is de doelstelling niet.. :ok:

HaroldA
3 mei 2010, 00:13
Hier een foto van de twee broers die bij elkaar blijven:ok:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-92.jpg

Ik zou de halsjes verwisselen. Volgens mij staat een donkere headstock beter op een donkere body...

Nu je eindelijk 2 Fender-achtige budget knutselgitaren hebt zou ik er ook gebruik van maken ook!* ;)


*) Dit is een flauwe grap/sneer naar Fender, niet naar jouw merauders! :lovelove:

SRV2000
3 mei 2010, 13:59
het is al weer een tijdje geleden maar toen zag ik de blues leggende: Joe Bonamassa op zo`n Marauder spelen, en ik moet toe geven dat ik wel gecharmeerd ben van de sound, en ook zijn uiterlijk vind ik best wel cool.
Kortom lijkt me een fijn gitaartje !!!:ok:
Al moet ik wel wenen aan die headstock..... dan heb ik toch liever de lespaul`s die zien der wat robuuster uit na mijn mening.
Maar het geluid......daar gaat het immers om

zeppo
4 mei 2010, 20:46
Ik vind 'm mooi hoor, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik in een heel ver verleden op een Marauder speelde ...

zeppo
4 mei 2010, 20:52
De Marauder, de S-1 en de The Paul werden toendertijd (mid-seventies) in de markt gezet als "student-guitars",
oftewel "the poor man's Gibson" voor wie zich geen "echte" Les Paul kon veroorloven.
Natuurlijk ook bedoeld om marktaandeel van Fender af te snoepen...
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de elementen van de Marauder en van de S-1
van de hand van Bill Lawrence zijn, die toen gek was op epoxy en alles in liet gieten.
Het zijn (en blijven) gewoon lekkere eigenwijze allrounders, met een eigen niche-markt
en een vaste schare liefhebbers die het ongecompliceerde en pure weten te waarderen.
De Gibsons die niet op Gibsons lijken... maar het stiekem toch echt wel zijn.

klopt niet helemaal voor zover mijn informatie correct is: Gibsons waren in die tijd zo goed als onbetaalbaar geworden, dure dollar, en toen werden die Jappen ook nog eens heel erg goed en kregen de gitaristen dat ook in de gaten (vooral Ibanez en Yamaha)
Het was dus vooral een antwoord op het zeer grote, en overwegend beduidend goedkopere aanbod.

RS-Rik
5 mei 2010, 00:19
Hoe weet je nou dat ik lelijk ben:)

Mja deze is erg erg mooi, maar wel lang getwijfeld of ik het moest doen.

Deze Marauder is erg fijn, ik vind hem fijner dan het exemplaar dat ik al heb.

De oude Marauder had ik op MP gezet, maar ik twijfel nu weer om die ook maar te houden:makeup:

Mijn sig voor je aangepast Rik......

Omdat we elkaar hebben gesproken op de meeting ;) Ik was die mafkees in die lange zwarte jas.

geert1976
5 mei 2010, 00:33
ah, dat verklaart een hoop:ok:

Ik heb vanavond de Marauder aan de tand gevoeld en even met de voorversterker gerommeld, dat werkt perfect overigens.

Zodra je de voorversterker aanzet, krijg je een lekker geluid en dat varieert van een randje tot een scheurgeluid (versterking is in drie intensiteiten in te stellen)

De Gibby speelt lekker en ik ben er erg blij mee en ik begin hem steeds mooier te vinden:cheerup:

Pepe
5 mei 2010, 02:39
Die Marauder, ik was er niet gek op maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat een Marauder met een Dimarzio SD over een kleine transistor de beste leadsound gaf die ik ooit had. Het staat op een plaat je en af en toe draai ik dat nog om dat geluid weer even te horen. Sentiment, lang geleden.
Een andere notoire Marauder gebruiker was Pete Shelley en ik geloof dat Gibson er wel eens een ad aan bestede en dat lijkt me al een doodsteek op zichzelf.

De basbroertjes van de S1 en Marauder, de ripper en grabber (het lijkt potdorie wel een schelmenroman) deden het veel beter, je kwam ze overal tegen.

geert1976
22 mei 2010, 13:11
De afgelopen dagen flink geklust aan deze jongen.

En jawel weer een nieuw testje: een Duesenberg Les Trem gemonteerd.
Smoelt beter dan de Schaller Trem die ik had en deze functioneerd ook nog eens heel behoorlijk en makkelijk te monteren (niet boren, hakken en zagen)

Verder de slagplaat opnieuw gemodelleerd waar er eerst een stukje af was gebroken, het ziet er nu wat beter uit.

Verder had ik nog de originele tuners liggen van mijn ander Marauders.
Ik heb de tuners van deze Marauder er ook afgehaald en volledig gedemonteerd, tezamen met het setje wat ik al had en gecombineerd totdat ik een setje van 6 overhield die A: allemaal een rechte steel hadden en B:even lang waren.
De tuners zijn makkelijk te demonteren en ik heb ze opnieuw gevet voordat ik 6 goede tuners had gemaakt.

Hier wat foto's:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-94.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-96.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-85.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-83.jpg

j3r03n
22 mei 2010, 13:29
Mooi man! :ok:

Midwolda
22 mei 2010, 13:37
Dat ziet er wederom zeer fraai uit, collega Marauder freak... topwerk! :ok:
(Ik kan er niks aan doen, word hier gewoon blij van, heb een zwak voor die planken.)
Prachtige trem vind ik dat, past er vreselijk goed bij.
Ik ga maar eens even zoeken waar te bestellen voor hoe veel en zo.
Maar zit die veer nou gewoon met een viltje op de lak van de body?
Ben je niet bang voor slijtplekken of krassen?
En hoe heb je de slagplaat gerepareerd? Moet ik ook nog doen...
En die tuners: heb je nu nog een linkse en een rechtse met lange steel over?
Ruilen we gewoon nog een keer... ;)

geert1976
22 mei 2010, 13:46
Dat ziet er wederom zeer fraai uit, collega Marauder freak... topwerk! :ok:
(Ik kan er niks aan doen, word hier gewoon blij van, heb een zwak voor die planken.)
Prachtige trem vind ik dat, past er vreselijk goed bij.
Ik ga maar eens even zoeken waar te bestellen voor hoe veel en zo.
Maar zit die veer nou gewoon met een viltje op de lak van de body?
Ben je niet bang voor slijtplekken of krassen?
En hoe heb je de slagplaat gerepareerd? Moet ik ook nog doen...
En die tuners: heb je nu nog een linkse en een rechtse met lange steel over?
Ruilen we gewoon nog een keer... ;)

Ik heb de slagplaat bijgevijld, kost niet zo heel veel moeite, omdat de kunststof vrij zacht is, gewoon een kwestie van geduld:ok:

De veer rust op een schotel, waar een vilt op zit, zodat de body niet beschadigd.

indien je er eentje wilt:

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_91_172&products_id=2276

Ik heb van de mechanieken alle onderdelen bewaard, dus ik kan voor je kijken.
Ik heb ze volledig gedemonteerd, gaat makkelijk trouwens, kwestie van het koperen plaatje loswippen en dan komt het spulletje los:ok:

levi
22 mei 2010, 13:56
congratzzzz:lp:

Midwolda
22 mei 2010, 13:58
Ik heb van de mechanieken alle onderdelen bewaard, dus ik kan voor je kijken.
Ik heb ze volledig gedemonteerd, gaat makkelijk trouwens, kwestie van het koperen plaatje loswippen en dan komt het spulletje los:ok:
Yeah I know, mijn lange steeltje zit nu op jouw andere Marauder, weet je nog? :seriousf:
Mijnes heeft nu vier lange en twee korte. Wel symmetrisch, mais c'est pas comme il faut.
Kun je dat oorspronkelijke slagplaatschroefgaatje niet nog een beetje verder wegwerken?

geert1976
22 mei 2010, 14:16
Yeah I know, mijn lange steeltje zit nu op jouw andere Marauder, weet je nog? :seriousf:
Mijnes heeft nu vier lange en twee korte. Wel symmetrisch, mais c'est pas comme il faut.
Kun je dat oorspronkelijke slagplaatschroefgaatje niet nog een beetje verder wegwerken?

Ik zal eens kijken of ik nog twee lange steeltjes heb die ook nog redelijk recht zijn:ok:

Het gaatje wat er nog zit is nu opgevuld, moet het alleen nog even goed op kleur maken:ok:

Bolder
22 mei 2010, 17:33
De eerste mooie (niet vieze, donkere, overbelichtte, vlekkerige) foto's die ik van je zie!

Het is een lekker gitaartje zo!

GMS007
22 mei 2010, 18:11
Hoe bevalt die tremolo eigenlijk? Meer een subtiele vibrato of kun je er ook duikvluchten mee maken?

Ziet er interessant uit :)

geert1976
23 mei 2010, 00:15
Hoe bevalt die tremolo eigenlijk? Meer een subtiele vibrato of kun je er ook duikvluchten mee maken?

Ziet er interessant uit :)

je kunt er iets mee diven, maar een bomber is het natuurlijk niet.

De trem functioneerd wel boven verwachting goed, mooi stabiel en met goed gevoel te bedienen.
Verder makkelijk te monteren, zonder iets aan de gitaar te moeten wijzigen en bovenal hij staat eigenlijk nog mooi ook:ok:

Duhsjaak
23 mei 2010, 08:05
Hi
Leuk gitaartje. Over looks kun je hele forum volkalken, maar wat ik van de klank weet, vind ik het helemaal niet zo'n beroerd gitaartje. Behoorlijk goed dus. En die rare headstock waar altijd kritiek op is, maakt wel dat de snaren redelijk recht door je topkam lopen.
Persoonlijk vind ik dat ie er heel aardig uitziet. En speelt ook lekker want niet zo achterlijk zwaar. Misschien is het alleen een goede geachte die stickers er af te halen. Nu ziet ie er bijna uit als het ouwe honk van de scouting ploeg.
Er is een plaat te koop, waardoor je een Bigsby kunt monteren op gitaren met een stoptail dingest, zonder dat je er gaten in hoeft te boren.
Helaas ben ik de naam kwijt. Als je dat zou willen weten moet ik wel effe zoeken. Reken op een week of drie bijvoorbeeld.
Gefeliciteerd, zou ik dat nog bijna vergeten. En dubbel, omdat je lekker een niet zo errug Middle of the Road gitaarje heb gekocht. Leve de verschillen.
Vriendelijke groet
Gus a.k.a. Duhsjaak

GMS007
23 mei 2010, 08:24
je kunt er iets mee diven, maar een bomber is het natuurlijk niet.

De trem functioneerd wel boven verwachting goed, mooi stabiel en met goed gevoel te bedienen.
Verder makkelijk te monteren, zonder iets aan de gitaar te moeten wijzigen en bovenal hij staat eigenlijk nog mooi ook:ok:

Mooi! Laatste vraag, kan je de gashendel ook nog naar een andere positie zetten (zoals met een strat tremolo) of staat hij in een vaste positie. Is namelijk niet heel duidelijk te zien op de foto's.

geert1976
23 mei 2010, 11:09
Hi
Leuk gitaartje. Over looks kun je hele forum volkalken, maar wat ik van de klank weet, vind ik het helemaal niet zo'n beroerd gitaartje. Behoorlijk goed dus. En die rare headstock waar altijd kritiek op is, maakt wel dat de snaren redelijk recht door je topkam lopen.
Persoonlijk vind ik dat ie er heel aardig uitziet. En speelt ook lekker want niet zo achterlijk zwaar. Misschien is het alleen een goede geachte die stickers er af te halen. Nu ziet ie er bijna uit als het ouwe honk van de scouting ploeg.
Er is een plaat te koop, waardoor je een Bigsby kunt monteren op gitaren met een stoptail dingest, zonder dat je er gaten in hoeft te boren.
Helaas ben ik de naam kwijt. Als je dat zou willen weten moet ik wel effe zoeken. Reken op een week of drie bijvoorbeeld.
Gefeliciteerd, zou ik dat nog bijna vergeten. En dubbel, omdat je lekker een niet zo errug Middle of the Road gitaarje heb gekocht. Leve de verschillen.
Vriendelijke groet
Gus a.k.a. Duhsjaak

Je bedoelt een vibramate icm een Bigsby:ok:
Ik heb al één Gibson hiermee uitgerust.

Dit leek mij een mooi systeem, dus wilde ik het proberen.

Welke stickers je bodoelt weet ik niet, er zit op mijn gitaar één sticker, bij de aan- en uitschakelaar voor de voorversterker:???: