PDA

View Full Version : Marshall combo



psychofrank
1 mei 2010, 19:35
Hallo , hier ben ik weer met een vraag . Ik heb een Marshall combo JMP met serienummer 10172 L. Na enig zoekwerk vond ik dat deze combo van 1979 zou zijn. Blijkbaar werden er toen Celstion G 12-65 speakers in gestoken .
Wat blijkt nu bij mij er zitten twee Marshall speakers in met de vermelding made by rola celestion for jim Marshall. Zijn dit dezelfde speakers ???:hippie:

Thiez
1 mei 2010, 19:50
dat zijn waarschijnlijk wel dezelfde ja. Herlabelt door marshall

the sure thing
1 mei 2010, 19:54
Kijk eens goed of er niet ergens een type-aanduiding staat. Op de ring van de conus (achterzijde, dus de kant die je ziet), of witte stempel-lettertjes/cijfertjes op de conus zelf. Het zouden ook G12-25M's kunnen zijn, aangezien het een 50W combo is?

psychofrank
1 mei 2010, 21:27
Op de rand staat ook enkel made in England
Met hem om te keren zag ik nu ook het versterkergedeelte MK 2 50 watt en de luidsprekers gaan samen met een jackplug naar de versterker , waar er ook twee inputs zijn zonder enige aanduiding. De luidsprekers zijn wel aan elkaar geschakeld , voor het serie nummer staat ook S/A. Ik vind het een geweldige versterker maar je moet wel wat gas geven om er een bijtende sound uit te halen. Ik hab ook een valvestate die ook lekker klinkt maar heeel wat lichter is , deze JMP is loodzwaar.:hippie:

the sure thing
1 mei 2010, 22:57
Op de rand staat ook enkel made in England
Met hem om te keren zag ik nu ook het versterkergedeelte MK 2 50 watt en de luidsprekers gaan samen met een jackplug naar de versterker , waar er ook twee inputs zijn zonder enige aanduiding. De luidsprekers zijn wel aan elkaar geschakeld , voor het serie nummer staat ook S/A. Ik vind het een geweldige versterker maar je moet wel wat gas geven om er een bijtende sound uit te halen. Ik hab ook een valvestate die ook lekker klinkt maar heeel wat lichter is , deze JMP is loodzwaar.:hippie:, tsja, dat gas geven (lees: hard zetten) is bekend bij Marshall buizenversterkers.

Staat er ook geen hoeveelheid Watt (W) op de speakers? Foto'tje wil ook nog eens helpen...

psychofrank
3 mei 2010, 23:13
Het is inderdaad een 50watter een foto bij sturen lukt me niet... maar het is een jmp van 79 met nieuwe EL buizen . Foto's genoeg op internet. Ik zal wel een distortion moeten gebruiken want hij is echt te clean. Ik las dat het de favoriet van Rory Gallagher was, dus echt een bluesbeest.Ik zal hem maar houden want wegdoen zou ik me misschien later berouwen. Ik speel ook op een valvestate Marshall met ingebouwde overdrives en een laney met een pak ingebouwde effecten die heel wat gemener klinken maar ja...


mvg Franky

HaroldA
3 mei 2010, 23:42
Op het metaal staan 2 codes gestempeld, 1 voor de datum en 1 voor het type. Het type begint met een T.

Zie ook:

Lief dagboek,

Vandaag weer wat onderzoek gedaan naar G12-65 speakers. De oude speaker is er in 3 smaken, maar tijdens de productie zijn er zelfs ~40 varianten van gemaakt.

T3101: 15 Ohm Bass Series speaker met 444 conus. is iets dikker en stugger en dat maakt het niet echt geschikt voor (high gain) gitaar...

T3033: 8 Ohm gitaar versie met 1777 conus.

T3054: 15 Ohm gitaar versie met 1777 conus. Deze wil ik dus hebben!

T3120: 15 Ohm gitaar versie met 1777 conus. Deze speaker heeft een Marshall sticker ipv de Celestion, maar is verder gelijk aan de T3054.

HaroldA
3 mei 2010, 23:44
Ik zal wel een distortion moeten gebruiken want hij is echt te clean.

Tip: Blues Pro of Ross Distortion. Meer dikke gain dan je ooit nodig zult hebben! :ok:

(of controleren of er wel 12AX7 preamp buisjes in zitten)

psychofrank
3 mei 2010, 23:52
Nog effe het zware beest opgetild en ja hoor, het is het laatste type
T 3120 MM 18. Ik ga hem zeker nog eens testen met effectpedalen . Volume is een kick natuurlijk maar in samenspel met de rest van de band krijg ik soms een boze blik:soinnocent:

Daarom speel ik nu meer op de Valvestate 100 omdat het volume beter te regelen is.

thx voor de tips

Franky

HaroldA
4 mei 2010, 00:04
T 3120 MM 18.

Een setje G12-65's van 18 december 1979 dus! :ok:

http://professional.celestion.com/guitar/features/drdecibel/secret_cdcodes.html

the sure thing
4 mei 2010, 09:11
.... Ik las dat het de favoriet van Rory Gallagher was, dus echt een bluesbeest.Ik zal hem maar houden want wegdoen zou ik me misschien later berouwen. Wegdoen: zeker niet. En Rory... volgens mij speelde die alleen op VOX AC30TB amps?


Een setje G12-65's van 18 december 1979 dus! :ok:
http://professional.celestion.com/guitar/features/drdecibel/secret_cdcodes.html Tsja.... een heerlijk setje speakers....

Chroxy
4 mei 2010, 11:18
misschien overbodig, maar gezien je zegt dat de versterker te clean is..?

Heb je al geprobeerd om de prevolume open te zetten (8) en de master laag te houden (1-2). Is het dan nog te clean?

psychofrank
4 mei 2010, 19:59
leuk om weten en jij weet er heel wat van!! Als ik het lees ga ik de combo nog meer waarderen. THX:strat:

en ja hij blijft echt clean behalve bij tergende volumes , geen nood ik heb nog een hele rits effecten en multi-effecten liggen

PeeVee
5 mei 2010, 00:17
Ik heb ook zo'n combo uit '79. Bij mij zitten er gewoon G12-65's in (geen Marshall sticker). Het circuit is bij deze amps vaak zoals in de JCM800. De high input heeft een extra gainstage. Prik 'm daar maar eens in, bass op 10, treble op 0, gain op 10 en master naar believen. Moet je eens opletten of dat rockt :blast:

Mr.Jay
5 mei 2010, 09:55
Wegdoen: zeker niet. En Rory... volgens mij speelde die alleen op VOX AC30TB amps?

Beginjaren Marshall, later AC30+Fender TweedBassman.

psychofrank
7 mei 2010, 22:39
Hey heb je instelling geprobeerd , heel vet zeker met mijn sg. Echt bedankt dit is de sound die ik zocht:cheerup::cheerup::cheerup:

Henri H
7 mei 2010, 23:24
Haha, ik dacht al, een cleane JMP?
Ja, op de low input, en ja, als je de preamp laag zet.
Gefeliciteerd, ik heb ook jaren zo'n amp gehad (m'n eerste buizenamp), en verlang er steeds meer naar terug.