PDA

View Full Version : Marshall TSL 100 of DSL100



Trecion
1 mei 2010, 17:45
hey,

ik heb al een tijdje GAS voor een marshall DSL, maar deze zijn nooit tweedehands te koop in de buurt. Nu kwam ik op marktplaats een Marshall TSL 100 tegen voor €650. €895 voor de Head met een Mesa Boogie 2x12 Roadster.


Momenteel heb ik een Line 6 Flextone 2 Halfstack metmatching 4x12. Ik speel verschillende muziekstijlen van Paramore tot Bullet for my Valentine. Niet zwaarder wel softer.

Nu is mijn vraag; in hoeverre lijkt de TSL op de DSL en is de 2x12 van mesa boogie beter dan de huidige line 6 4x12.


dit zijn de specs van de mesa boogie cab: http://www.mesaboogie.com/Product_Info/ Guitar%20Cabinets/RoadsterCabs/Roadster2x12-LG.htm




Alvast bedankt voor jullie reacties.

tillens
1 mei 2010, 17:50
Ik zelf vond de TSL serie erg tof, maar dan wel de 60 watter. Als ik moest kiezen tussen een TSL en een DSL zou ik voor de DSL. Die klinkt over het algemeen in mijn oren vetter..
gr peter

Trecion
1 mei 2010, 18:12
Wat was er dan zo anders aan de 100 watter?

kenx
1 mei 2010, 18:23
Wat was er dan zo anders aan de 100 watter?

Moet je harder zetten om een lekkerdere sound te verkrijgen, een 60 watter breekt sneller op.

Psychomantis
1 mei 2010, 18:43
Moet je harder zetten om een lekkerdere sound te verkrijgen, een 60 watter breekt sneller op.
60 watt moet je nog steeds loeihard zetten om een vette sound te krijgen. verschil tussen 60 en 100 watt is trouwens minder dan 3 db

marc_o
1 mei 2010, 18:59
Ongeacht je keuze ga je er sowieso op vooruit als je het afzet tegenover een Line6.....of het precies jouw smaak is, kun alleen jij bepalen.
DSL is wat spartaanser en de TSL wordt onterecht afgekraakt door velen die amper weten hoe ze een versterker moeten aanzetten, maar wel op het almachtige internet hebben gelezen dat een TSL het nou net niet is.

Die mesa-cab is zondermeer erg goed.

tillens
1 mei 2010, 23:06
Ongeacht je keuze ga je er sowieso op vooruit als je het afzet tegenover een Line6.....of het precies jouw smaak is, kun alleen jij bepalen.
DSL is wat spartaanser en de TSL wordt onterecht afgekraakt door velen die amper weten hoe ze een versterker moeten aanzetten, maar wel op het almachtige internet hebben gelezen dat een TSL het nou net niet is.

Die mesa-cab is zondermeer erg goed.

Right on! De TSL en DSL zijn wat mij betreft gewoon bere toffe amps, echt plug and play. Je moet gewoon echt king zijn wil je zoon amp ruk kunnen laten klinken!

E-J
2 mei 2010, 01:25
Right on! De TSL en DSL zijn wat mij betreft gewoon bere toffe amps, echt plug and play. Je moet gewoon echt king zijn wil je zoon amp ruk kunnen laten klinken!

Daarom ook zo sneu dat de meeste gitaristen enkel thuis spelen en die dingen horen gewoon flink opengegooid te worden om heeerlijk te klinken. Tja met het volume op 0,5 klinkt elke buizenversterker niet op zijn best...

Prijs van de TSL met Mesa 2x12 lijkt me een goede deal toch??

kenx
2 mei 2010, 01:40
60 watt moet je nog steeds loeihard zetten om een vette sound te krijgen. verschil tussen 60 en 100 watt is trouwens minder dan 3 db

Bij sommige amps is dat verschil gigantisch, dus je regel gaat niet op voor elke buizenversterker die je tegenkomt. Als het volgens jou zo goed als hetzelfde is, hadden ze eenmaal geen verschillende watt-amps gemaakt zoals 60-100:soinnocent:

Trecion
2 mei 2010, 08:59
bedankt voor jullie reacties, zodra deze week de band groen licht krijgt dan ga ik een afspraak maken. als ie er dan nog is :P

bass blom
2 mei 2010, 09:03
oei, mijn TSL60 gaat dus veel te goedkoop weg vandaag :chicken:

Trecion
2 mei 2010, 09:19
haha, voor hoeveel gaat ie dan weg? ik zie de DSL regelmatig voor 650 en de TSL meestal rond de 800.

bass blom
2 mei 2010, 09:22
zie mijn sig :dontgeti:

marc_o
2 mei 2010, 10:33
Dat is niet erg duur inderdaad!

caliban
2 mei 2010, 10:43
Leuke koop inderdaad denk ik :)

AART
2 mei 2010, 11:37
haha, voor hoeveel gaat ie dan weg? ik zie de DSL regelmatig voor 650 en de TSL meestal rond de 800.

Dat zijn vraagprijzen ja. Laatst zocht een vriend een DSL en dat gaat aardig richting JCM900 prijzen. Je kan ze bovendien nieuw voor minder dan 1000 krijgen met een klein beetje zoekwerk.

Agent_Smith
2 mei 2010, 11:55
Ongeacht je keuze ga je er sowieso op vooruit als je het afzet tegenover een Line6.....of het precies jouw smaak is, kun alleen jij bepalen.
DSL is wat spartaanser en de TSL wordt onterecht afgekraakt door velen die amper weten hoe ze een versterker moeten aanzetten, maar wel op het almachtige internet hebben gelezen dat een TSL het nou net niet is.

Die mesa-cab is zondermeer erg goed.

Lekker kort door de bocht, maar het klopt wel dat er veel wordt nagepraat.
Zelf heb ik ze wel beiden (gehad) en het is gewoon puur persoonlijke smaak. Voor mij is de DSL het helemaal en de TSL vind ik persoonlijke echt helemaal niks (heel veel mee getweakt en andere buizen en speakers geprobeerd). Maar nogmaals: hier geen napraterij maar eigen mening die weer voor ieder anders is.

marc_o
2 mei 2010, 12:00
Mijn post slaat duidelijk niet op jou....jij hebt ze immers gehad.
Ik doel op de napraters vol met internetwijsheden.
Heb met beide versterkers ervaring en ze zijn prima. Of het DE versterker voor iemand is, kan hij/zij alleen zelf bepalen.

Rinze
2 mei 2010, 12:03
Lekker kort door de bocht, maar het klopt wel dat er veel wordt nagepraat.
Zelf heb ik ze wel beiden (gehad) en het is gewoon puur persoonlijke smaak. Voor mij is de DSL het helemaal en de TSL vind ik persoonlijke echt helemaal niks (heel veel mee getweakt en andere buizen en speakers geprobeerd). Maar nogmaals: hier geen napraterij maar eigen mening die weer voor ieder anders is.

Ben ik toch benieuwd wat de verschillen tussen DSL en TSL zijn in jouw ogen/oren?

Heb zelf een paar keer een TSL getest, een keer vond ik hem erg fijn maar twee andere exemplaren vond ik verschrikkelijk. De DSL staat al heel lang op het lijstje van versterkers die ik nog eens wil proberen.

bass blom
2 mei 2010, 12:17
ik kocht mijn TSL na spijt over wegdoen van mijn dual rectifier.
het is een goeie amp, clean kan hij echt te gek gaan, wel hard zetten.
crunch vind ik het spannends, lead is al heel gauw teveel van het goeie.
clean met een strat, heerlijk!

maar voor mij is het nu vaak meer, amp, snoertje en verder niets.
alhoewel ik nu dan weer wel aan het experimenteren ben met mijn eerste trapbakje ever, zvex box of rock :D

ohja, en nu.. it's gone. :chicken:

kenx
2 mei 2010, 13:14
De dsl heeft 2 kanalen, dat spreekt voor zich, maar is dat een Clean en Crunchkanaal? Of hoe is het eigenlijk ingedeeld? Ik vind de dsl ook wel leuk, maar het enige 'probleem' is namelijk dat ik echt een appart clean kanaal wil, dit is bij de TSL zo, maar is dat ook bij de DSL?

caliban
2 mei 2010, 13:19
Dsl is denk ik bedoeld als clean en lead kanaal, maar de lead heeft twee modes, clean weet ik niet

marc_o
2 mei 2010, 13:23
De dsl heeft 2 kanalen, dat spreekt voor zich, maar is dat een Clean en Crunchkanaal? Of hoe is het eigenlijk ingedeeld? Ik vind de dsl ook wel leuk, maar het enige 'probleem' is namelijk dat ik echt een appart clean kanaal wil, dit is bij de TSL zo, maar is dat ook bij de DSL?


kanaal 1 van de DSL is een clean EN crunchkanaal. Door middel van een met de hand te bedienen knop zet je het om, je kunt dus kiezen, net zoals bij een 5150.
Ik vind kanaal 1 wel de sterke troef van de DSL en verkies hier een lekkere crunch in te draaien die je met je gitaarvolumeknop naar een gezellige dikke cleantoon terug kan krijgen. Mag geen probleem zijn met normale gitaren.
Dat kanaal doet het ook goed met een boostertje.
Kanaal 2 is lead en doet dat met veel plezier.
Je kunt dus kiezen op kanaal 1
Clean of Crunch/overdrive middels een drukknopje

kanaal 2
Lead

kenx
2 mei 2010, 13:56
kanaal 1 van de DSL is een clean EN crunchkanaal. Door middel van een met de hand te bedienen knop zet je het om, je kunt dus kiezen, net zoals bij een 5150.
Ik vind kanaal 1 wel de sterke troef van de DSL en verkies hier een lekkere crunch in te draaien die je met je gitaarvolumeknop naar een gezellige dikke cleantoon terug kan krijgen. Mag geen probleem zijn met normale gitaren.
Dat kanaal doet het ook goed met een boostertje.
Kanaal 2 is lead en doet dat met veel plezier.
Je kunt dus kiezen op kanaal 1
Clean of Crunch/overdrive middels een drukknopje

kanaal 2
Lead

Dat is nou eens een duidelijke reactie! dankjewel!;)

refused199
2 mei 2010, 15:36
Wat Marc zegt is bijna goed, al zit er net zo goed als op het clean/crunch kanaal (classic gain) ook op het Lead kanaal (ultra gain) zo'n handmatige switch, zo heb je een Lead I en Lead II. kleine toevoeging om het wel compleet te maken ;)

Levitation
2 mei 2010, 17:13
Ik heb vroeger een aantal jaren een TSL 100 gehad. Lang tevreden over geweest maar heb hem op een dag samen met m'n 1960 4x12 cab verkocht voor 900 euro omdat ik toen erg veel gas had voor een Orange Rocker die op dat moment erg goedkoop was in de UK.

Nooit spijt gehad van m'n overstap eigenlijk. Die JCM2000 zijn best leuke en veelzijdige amps, maar na een tijdje merk je toch dat ze op alle vlakken een beetje te kort schieten.

Trecion
3 mei 2010, 09:49
Ik heb besloten om toch voor de DSL te gaan. Ik GAS al een tijd op de DSL en denk dat ik spijt ga krijgen als de TSL tog niet helemaal doet wat ik wil.

deze aanbieding heeft tevens wat geholpe die beslissing te maken;
Marshall DSL 100
€749 bij nederland muziek

universe777
3 mei 2010, 13:58
Ze hebben er maar een op voorraad. (zeiden ze mij) Als je hem wilt hebben ff bellen en laten reserveren.
Diegene waar jij het over hebt had ik bijna gekocht, maar heb op het laatst toch een occasion plus cab bij hun meegenomen.
Het is een fijne amp. Kanaal 1 op crunch klinkt echt geweldig.

Fijne toko en goede service.

Trecion
3 mei 2010, 20:12
Ik bestel hem gewoon via internet. als ie er dadelijk nog opstaat. als ze hem dan niet meer hebben kunnen er twee dingen gebeuren. ik heb pech of ze zullen hem mij tog voor die prijs moeten geven als ik er a voor betaald heb.

Trecion
4 mei 2010, 10:28
Hij is besteld, heb wel ff vooraf gebeld over die 4x12 kast. dit scheen dus een typefout te zijn en is nu ook direct verbeterd. Ben benieuwd of ik morgen een NAD mag vieren i.v.m. 5 mei.

rudolf
4 mei 2010, 11:38
denk niet dat er morgen bezorgt gaat worden.. nationale feestdag namelijk.. Maar ik hoop het voor je! :D

Trecion
4 mei 2010, 11:42
sh*t helemaal vergeten. bah xD ik was me al aan het verheugen om de hele dag te spelen. naja dan maar donderdag na men werk ofzo.

kenx
7 mei 2010, 23:53
Sorry voor het kapen van dit topic, maar ik vond het dom om een nieuwe te openen. Mijn vraag is dus nog maar eens, maar dit keer wel de laatste keer ;), welke van deze twee het best geschikt is voor mij. Ik speel AC/DC, black sabbath (niet meer gain dan deze 2 vorige) maar ook the beatles, lynyrd skynyrd enzoverder... De ene keer hoor ik dat de tsl beter crunch heeft én betere clean, de andere keer blijkt de dsl betere crunch te hebben én betere clean. Kortom ik kan er niet meer aan uit. Welke van beide zouden jullie me aanraden?

Mvg,

kenny

Agent_Smith
8 mei 2010, 00:09
Sorry voor het kapen van dit topic, maar ik vond het dom om een nieuwe te openen. Mijn vraag is dus nog maar eens, maar dit keer wel de laatste keer ;), welke van deze twee het best geschikt is voor mij. Ik speel AC/DC, black sabbath (niet meer gain dan deze 2 vorige) maar ook the beatles, lynyrd skynyrd enzoverder... De ene keer hoor ik dat de tsl beter crunch heeft én betere clean, de andere keer blijkt de dsl betere crunch te hebben én betere clean. Kortom ik kan er niet meer aan uit. Welke van beide zouden jullie me aanraden?

Mvg,

kenny

DSL is the way to go :)
Kastje met Greenbacks eronder; die grommen zo lekker!

Trecion
8 mei 2010, 00:58
ik heb mijn dsl sinds gister en ik kan zeggen dat het een geweldig ding is voor zowel clean als het echte britse high gain.

je krijgt er makkelijk een ac/dc sound uit

kenx
8 mei 2010, 12:05
ik heb mijn dsl sinds gister en ik kan zeggen dat het een geweldig ding is voor zowel clean als het echte britse high gain.

je krijgt er makkelijk een ac/dc sound uit

Op youtube vind ik niet echt goede soundclips waarin met de crunch gespeeld wordt, en ik zou die toch graag eens beluisteren. Heb jij eventueel de mogelijkheid om eens iets op te nemen? Binnekort ga ik er waarschijnlijk eentje testen, maar ik zit nog vast met school momenteel...

edit: wat ik ook heb opgemerkt: de equalisation werkt blijkbaar voor alle kanalen/modes te samen. Met andere woorden: ik kan niet per kanaal apparte instellingen geven? Dat vind ik wel een mindere, bij de tsl is dat niet het geval? Correct me if i'm wrong.

WillemdaGuide
8 mei 2010, 12:42
Dat klopt, de DSL heeft slechts 1 toonregeling voor beide kanalen.
Ik heb hier zelf met mijn DSL50 geen problemen mee, voor mij het liefst zo weinig mogelijk knoppen!!

ps, moet het persee marshall zijn? anders check mijn sig

kenx
8 mei 2010, 15:18
Dat klopt, de DSL heeft slechts 1 toonregeling voor beide kanalen.
Ik heb hier zelf met mijn DSL50 geen problemen mee, voor mij het liefst zo weinig mogelijk knoppen!!

ps, moet het persee marshall zijn? anders check mijn sig

Bedankt voor het aanbod ;) maar toch liefst marshall ja :)

Trecion
8 mei 2010, 20:44
ik zal even kijken of ik een mic kan lenen. zo niet dan an ik helaas niets voor je opnemen.

kenx
8 mei 2010, 21:21
ik zal even kijken of ik een mic kan lenen. zo niet dan an ik helaas niets voor je opnemen.

Ooh, als het te moeilijk is laat je maar hoor :) Maakt niet echt veel uit!

Agent_Smith
9 mei 2010, 15:59
Bedankt voor het aanbod ;) maar toch liefst marshall ja :)

Nou ja, mocht je geinteresseerd zijn: check mijn sig dan ook maar ;-)