PDA

View Full Version : JIPPIE, EINDELIJK een goede amp !!! is het wat ?



skabouter
24 april 2003, 12:56
ik heb erg mooie gitaren, maar ik speel al 4 jaar over een kut ampje van 20 watt en een slechte sound..

maar nu heb ik een keuze gemaakt ! ik heb een aanbetaling gedaan op een peavey. Een Peavey Renown 400. hij is nu van mij, ik kan hem alleen pas ophalen over 4 weken, als ik de rest van het geld heb/betaal.


meer over de peavey:
-tis een combo
-2x12" speakers
-2 kanalen (clean&drive)
-master reverb
-210 (!!!!!) Watt
-footswitch met 3 knoppen (channel select, combiner and reverb)
-2x parametrisch EQ

ok, in verhaal. het is een realatief kleine combo, maar met 2x12 speakers. (wat voor weet ik ff niet meer). 2 kanalen met elk erg veel instellingen. beide hebben parametrische mid EQ, en veel andere dingen, waaronder push-pull pots voor bright

hij kan ONGELOVELIJK hard, echt neit normaal. de clean is prachtig en de distortion vind ik mooier (mits lekker afgesteld) dan de drives in mijn GT-6. en meestal vind ik amp-distortions errug lelijk. dit is de eerste die ik mooi vind.

hij koste me 362,50 tweedehands. dat niet veel, toch ? over 4 weken staat ie bij me thuis.

iemand ervaring met de Peavey Renown 400 ?

JIPPIEJEPPERDEJEPJEP ! ! :smile: :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-04-24 12:57 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-04-24 12:57 ]</font>

Bins
24 april 2003, 13:10
Ah joh pik! Je ging mijn versterker kopen!!!!
:wink:

Die Peavey heb ik dus echt nog nooit van gehoord, maar iig gefeliciteerd.

ben79
24 april 2003, 13:12
proficiat!!!
Je moet een versterker nemen die zelf goed vind klinken en mooi vind , wel erg veel watt he, krijg medelijden met je buren :wink:

alhambra
24 april 2003, 13:16
Op 2003-04-24 13:12, schreef ben88:
proficiat!!!
Je moet een versterker nemen die zelf goed vind klinken en mooi vind , wel erg veel watt he, krijg medelijden met je buren :wink:

Is wel een erg vriendelijke manier om te zeggen dat je het niks vindt ........... ach belgen het blijft een vriendelijk volkje he :grin: .

Negative K3 fan
24 april 2003, 13:16
hij is zeker geen buizen?

maar het klinkt erg goed, maar zoveel watt is dat neit een beetje overkill ofzo :smile:

maar heel erg gefeliciteerd, wel een kleine review posten als je hem hebt.

ben79
24 april 2003, 13:16
heb je er trouwens nog een foto van gevonden?

ben79
24 april 2003, 13:18
hey ik heb niet gezegd dat ik het niets vind he, niet mijn ding maar das toch voor iedereen anders, als ik nu een versterker mooi vind en die goed vind klinken ga ik hem niet laten staan omdat iemand hem slecht vind hoor

skabouter
24 april 2003, 13:24
bins, sorry allereerst. ik was het wel even van plan maar dit pakt gewoon beter uit. bijna even duur, en dichtbij. en als ik jouwe al zou nemen moest ik eerst langskomen om te luisteren. ik koop niet zomaar wat. dus dat wordt een paar x op en neer, en das zonde. sorry dus.....

over 4 weken issie er dus, hij staat nu wel in de winkel, met een bordje met mijn naam erop. de revieuw komt zodra ik hem heb :smile:

ik kan NERGENS een foto vinden. tis een wat oudere amp, en de foto`s lijken niet te bestaan. revieuws zijn er wel veel over deze amp.

tis dus een Peveay Renown 400. als iemand iets kan vinden, plaats het hier :smile:

alhambra
24 april 2003, 13:29
Het was een geintje hoor :grin: .

http://www.guitarshop.arrakis.es/fotos4/400.htm

deze dus Ska ?????

Harry
24 april 2003, 13:38
ik zou haast zweren dat het een transistorbak is. Ergens uit de jaren '80 schat ik?
En gefeliciteerd met je aankoop.

Bins
24 april 2003, 13:41
Op 2003-04-24 13:24, schreef skabouter:
bins, sorry allereerst. ... sorry dus.....



Haha, die ----> :wink: gaf dus aan dat het niet erg is ofzo dude :razz:
Ga je hem 10 mei gebruiken? Want dan kan ik aan Joris vragen hoe het klonk.

ben79
24 april 2003, 13:41
hey harry heb je een foto van die gitaar ven je? ben wel eens benieuwd, dan kan ik de foto toevoegen aan men lijstje droomfitaren :wink:

skabouter
24 april 2003, 13:48
Op 2003-04-24 13:29, schreef alhambra:
http://www.guitarshop.arrakis.es/fotos4/400.htm
deze dus Ska ?????


geweldig kerel !! hoe doe je dat ? ik zoek al heel lang een foto maar kan nergens vinden....

ja, het is inderdaad transistor. maargoed, ik vind die drive dus echt supervet. heel romig en vet geluid. echt mooi, hoor. en meestal gebruik ik toch mijn GT-6, dus heb helemaal geen buizen nodig :grin:

skabouter
24 april 2003, 13:54
ohja, bins, 10 mei heb ik hem helaas nog niet. pas 24 mei. maar heel misschien mag ik hem lenen van de winkel...........wie weet. maargoed, zal wel niet, hoor

Harry
24 april 2003, 13:59
Op 2003-04-24 13:41, schreef ben88:
hey harry heb je een foto van die gitaar ven je? ben wel eens benieuwd, dan kan ik de foto toevoegen aan men lijstje droomfitaren :wink:


ik zal even gaan zoeken, maar het is dan wel een afgeragde droomgitaar hoor! :smile:
Hij heeft nogal te lijden gehad in de loop van de tijd.

ben79
24 april 2003, 14:10
dat maakt hem meestal mooier vind ik ,hoewel ik het niet over men hart krijg een kras te laten komen op men gitaren

skabouter
24 april 2003, 14:43
dat vind ik ook. ik heb een gloednieuwe Ibanez S2120xav. geen krasje enzo op, en daarom ben ik er heel zuinig op. maar zodra er een flinke kras/deuk inzit maakt de rest me niet meer uit. want met krassen en beschadigingen vind ik eigenlijk stoerder.
maargoed, om het nou express te doen, dat niet ! :grin:

john.3001
24 april 2003, 14:52
ehm skabouter, als ik het dus goed begrijp heb je een besluit genomen, een aanbetaling gedaan, en daarna ga je ons om advies vragen?

Niet geheel de juiste volgorde dacht ik zo...

ben79
24 april 2003, 14:57
hij is gewoon blij met zen spul zou jij het niet zijn als je lang voor iets spaart en het uiteindelijk hebt? Toch altijd leuk om te horen wat anderen ervan vinden...

skabouter
24 april 2003, 15:15
ja, inderdaad. ik vraag niemand om advies, hoor ! ik ben er zelf heilig van overtuigt dat dit iets voor mij is......anders zou ik nooit aanbetalen inderdaad

ik vroeg alleen "is dit wat" zo van: wat vinden jullie er zo`n beetje van. en of jullie ervaring ermee hebben.

V!N
25 april 2003, 19:28
.. ach, zoals Ethan Russell zei: "En toen kreeg iemand het idee om er tegenan te pissen."

V!N
25 april 2003, 19:29
Sorry, dat sloeg ook echt weer helemaal nergens op !

Ik beloof je dat ik hier later iets zinnigs over neerzet.

skabouter
25 april 2003, 19:44
:grin: ok

PeeVee
2 mei 2003, 14:32
Wat voor type Peavey is het? Bij mijn weten bestaat er geen 210 Watt Peavey versterker, ik vermoed eerder dat het gaat om een een versterker met 2 x 10" speaker. Het VERBRUIK zal misschien 210 Watt zijn, maar het muziekvermogen is dan een Watt of 100 (is nog hard genoeg hoor).

skabouter
3 mei 2003, 16:23
het is een peavey renown 400. ik heb veel revieuws gelezen erover, en overal staat dat het echt een 210 watt output vermogen heeft, en 2x12.....dusz.........