PDA

View Full Version : prs



ben79
24 april 2003, 12:46
zijn die goedkopere prs santane se s ,se t, en de tremonti se eigenlijk goede gitaren? met wat zijn ze te vergelijken?

Sj03rd
24 april 2003, 12:49
mwah....niet echt. Ik denk dat je ze een beetje kunt vergelijken met een redelijke Epiphone.

Anders Destium
24 april 2003, 12:53
Ze zijn te vergelijken met een goede Epi inderdaad, dat maakt ze alleen nog geen goede gitaren. Kijk maar naar het enorme prijsverschil met de CE serie, die tot een tijdje terug de "goedkope" PRS waren.

Deze gitaren zijn voor mensen die wel PRS op de headstock willen hebben maar niet de bucks hebben :wink: Voor datzelfde geld kun je betere gitaren kopen, overweeg bijvoorbeeld een Peavey Wolfgang quilt.

ben79
24 april 2003, 13:07
bedankt voor de waarschuwing :wink: ik zal het wel bij ibanez sc420 houden is dit jaar in een leuk kleurtje trouwens

Anders Destium
24 april 2003, 13:30
Die Peavey is echt de moeite waard om uit te proberen (+/- 500 euro), net zoiets als de SZ520 :wink:

ben79
24 april 2003, 13:38
is die sz520 dan de moeite waard?

skabouter
24 april 2003, 14:08
ga niet voor zo`n goedkoper prs nee. of goed doen, maar doe je zelf niet zo tekort met zo`n nep prs. er staat prs op, maar het is eigenlijk helemaal geen echte prs

ik snap niet waarom een topper als santana op zo`n ding als prs speelt........ok, ik weet wat de tegenargumenten zullen zijn, maar toch ik het "vrij" raar

ben79
24 april 2003, 14:15
dacht het al dat ze wat minder zouden zijn, maar ze zien er wel erg leuk uit..

skabouter
24 april 2003, 14:35
ik vind dat niet, eigenlijk. die santana`s zien er mat, en vlak uit. geen mooie dingetjes ofzo. bij epi`s van dezelfde prijzen krijg je daarintegen nog:
-gouden humbuckers en hardware
-mooie maple tops enzo
-mooie parelmoer/abalono inleg
-mooie kopinleg
die prsen bieden niet zoveel moois vind ik

ben79
24 april 2003, 14:53
heb ooit een epi gehad en een maand later verkocht ik kreeg er kippenvel van nog nooit op zoiets slechts gespeeld , was wel een goedkoop lp model. Ben niet van plan ze te kopen hoor ben eigenlijk niet zo opgezet met copietjes ook geen squier ofzo? ik spaar liever ff door, zoveelste leuker is het als je ze dan eindelijk kan kopen en achteraf met het spelen is het ook leuker..

Droffie
24 april 2003, 15:04
Volgens mij was die prs Santana wel goed getest in de gitarist.
Ik vind 't vreemd als de vergelijking naar epi gemaakt wordt. Als die (goedkope prs) goed klinkt en lekker speelt, koop je toch? of niet?

skabouter
24 april 2003, 15:12
dat geld voor iedere gitaar, en is heel persoonlijk. maar daar werd niet naar gevraagt, toch ?

Droffie
24 april 2003, 15:21
Op 2003-04-24 15:12, schreef skabouter:
dat geld voor iedere gitaar, en is heel persoonlijk. maar daar werd niet naar gevraagt, toch ?

Dat was mijn advies. Beter dan dat kun je 't niet krijgen. Meestal is dat het enige uitgangspunt. STel je een open vraag op 't forum over de kwaliteit van een gitaar krijg je 100 verschillende meningen. Hij vraag naar de kwaliteit van de gitaar. Wat ik gelezen heb in de Gitarist waren ze wel goed. meer weet ik niet en eigenlijk weet niemand het hier. Iedereen lult eigenlijk maar wat...Dat vind ik...

skabouter
24 april 2003, 15:40
nou, moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben jah........ik weet ook weinig van dat ding. ik gaf alleen ook maar mijn mening :smile:

Droffie
24 april 2003, 15:46
Op 2003-04-24 15:40, schreef skabouter:
nou, moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben jah........ik weet ook weinig van dat ding. ik gaf alleen ook maar mijn mening :smile:

Daar is niks mis mee met je mening natuurlijk. Vaak wordt de vraag uit het oog verloren :smile:

oldgtarz.com
24 april 2003, 18:41
De PRS Santana Se en Tremonti SE zijn niet te vergelijken met een USA PRS, dat is nu wel duidelijk!
Ik heb zelf een paar USA PRS'i maar ik moet zeggen dat ik toch wel degelijk onder de indruk was van de Santana & Tremonti SE zeker voor dat geld! Een vergelijkbare gitaar zou ongeveer hetzelfde moeten kosten (799 euro voor een tremonti se) dus zoek zelf maar uit wat je daarvoor kunt kopen.

Je moet er wel rekening mee houden dat PRS echt geen PRS op een gitaar gaat zetten, als het niet stiekum toch wel een erg goede gitaar zou zijn!

Ohzoso
25 april 2003, 00:56
Ik heb die SantanaSE ook in mn handen gehad.Voor zn prijs vind ik t goeie gitaar.Alleen de afwerking is niet zo als bij de duurdere modellen.Met betrekking tot het bouwen van kwaliteitsgitaren heeft prs wel een naam hoog te houden.Ik denk echt niet dat ze een of andere prul in hun catalogus zouden neerzetten, dit in tegenstelling zoals bijv. Ibanez.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-25 00:57 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-26 11:13 ]</font>

Nicci
26 april 2003, 11:00
Ik bespeel een Santana SE en het zijn prima gitaren. Hij speelt heel erg fijn. Ik heb nog geen gitaar in handen gehad die fijner speelt. En geloof me; ik heb er een paar in handen gehad.
Grappig hoe snel je je een SE uit je hoofd laat praten. Je hebt 'em kennelijk nog nooit geprobeerd!
Kijk eens bij de rescencies. Daar staat een zeer goede bespreking van een Santana SE.
Persoonlijk denk ik dat je voor ?700 niet veel beters krijgt.

Soulflyhigh
26 april 2003, 18:45
SE staat voor student edition. Deze series zijn dus gemaakt voor mensen met wat krap bij kas zitten. Je kunt deze gitaren dus absoluut niet vergelijken met 'The Real Thing' das duidelijk. Maar ja dat zie je ook bij epiphones en squiers. Je moet deze gitaren dus gewoon op zich beoordelen. ik vind die Santana's wel cool maar ik heb toch liever een metal gitaartje. Dat Santana op een Santana SE speelt is dus helemaal crap. Je ziet Zakk Wylde toch ook niet op z'n epiphone spelen.

Moraal beoordeel deze gitaren op zich en niet verwacht niet dat ze zo spelen als de duurdere betere originelen.

Groetjes Soulflyhigh :smile:

Nicci
26 april 2003, 20:09
Op 2003-04-26 18:45, schreef Soulflyhigh:
Dat Santana op een Santana SE speelt is dus helemaal crap.


Ik geloof ook niet dat iemand dat beweerd heeft . . . .

Soulflyhigh
27 april 2003, 02:44
Op 2003-04-26 20:09, schreef Nicci:


Op 2003-04-26 18:45, schreef Soulflyhigh:
Dat Santana op een Santana SE speelt is dus helemaal crap.


Ik geloof ook niet dat iemand dat beweerd heeft . . . .

Oh nee, dat was weer in een ander topic, sorry

Soulflyhigh :smile: