PDA

View Full Version : Parker Reparateur



iwamoto
1 mei 2010, 01:47
Hallo Vrolijke vrienden,

Ik heb een Parker Fly 93', super mooi, nog steeds geweldig spelend maar...de plug is "losjes", m.a.w. de kabel valt er uit, echt niet handig, dus ik denk, ffe openen, maar helaas, krijg ik dit te zien

http://i.imgur.com/2IV3Z.jpg

daar ga ik me niet aan wagen, en ik wil ook niets verneuken aangezien het verder allemaal stock is (voor zover ik weet)

nu is dus een beetje de vraag, weet er iemand zo een reparateur die wat meer parker georiënteerd is ? stegers stelde dit zelf voor, dus die hoef je niet te noemen :p

danku danku

Eko
1 mei 2010, 07:19
Een jackingang zal iedere reparateur wel kunnen vervangen. Als je een Parkerreparateur zoekt kun je misschien het beste nog even een mail sturen naar Parker zelf.

duckman
1 mei 2010, 09:31
dat PCB board is volgens mij alleen voor de piezo..de rest gewoon gesoldeerd.

Tupelo
1 mei 2010, 13:13
Luthiers in Den Bosch kan dat wel aan.

Johannes
1 mei 2010, 13:54
De plug wordt 9 van de 10 keer vast gehouden door het het contactpunt van de tip van de jackplug.
Buig met een tangetje, pennetje, schroevendraaiertje, oid het contactpuntje iets verder naar binnen zodat het steviger tegen de tip van de jack aandrukt.
Dat zou het probleem binnen een minuutje kostenloos kunnen verhelpen. (valt niet mee om het te omschrijven :) )

Hendriks
1 mei 2010, 13:58
Dat zou ik ook nog wel aandurven , met een beetje beleid is dat goed te doen, eerst even goed kijken hoe het zit.

Nitefly7
1 mei 2010, 23:26
als het alleen de jackplug is, is dat best zelf te doen..!

voor alle andere reparaties heb ik zelf goede ervaringen met Vox Humana (Vlaardingen, Zuid-Holland) en nog betere ervaringen met Walkers Music (Brunssum, Limburg..) die alles-en-meer doet om je zo goed mogelijk te helpen met reparaties/reviisies e.d...

RoelSmoel
1 mei 2010, 23:30
als het alleen de jackplug is, is dat best zelf te doen..!

voor alle andere reparaties heb ik zelf goede ervaringen met Vox Humana (Vlaardingen, Zuid-Holland) en nog betere ervaringen met Walkers Music (Brunssum, Limburg..) die alles-en-meer doet om je zo goed mogelijk te helpen met reparaties/reviisies e.d...

Walkers laat qua klantvriendelijkheid te wensen over.. (maar dan gaan we compleet offtopic)

Zelf heb ik goede ervaringen met Richard van Muziekhuis Guus Arons in Heerlen, als het hem niet lukt, lukt het niemand..

Nitefly7
2 mei 2010, 01:11
Walkers laat qua klantvriendelijkheid te wensen over.. (maar dan gaan we compleet offtopic)

Zelf heb ik goede ervaringen met Richard van Muziekhuis Guus Arons in Heerlen, als het hem niet lukt, lukt het niemand..

ben er vroeger vaker geweest, en om even on-topic (deels persoonlijk natuurlijk) te blijven, hij heeft een Koch Studiotone prima geservice'd en w.b. Parker-reparatie (topic-starter) zelfs speciaal voor een '97 Parker (met oude brugzadeltjes, die Parker mij in z'n geheel wilde laten vervangen voor het nieuwere model, voor 'n absurd bedrag) een enkel brugzadeltje met piezo van een USA-dealer laten overkomen, alsook een complete nieuwe hals voor die '97er (1e serie Nitefly's..) weten te krijgen..!

als ik de laatste jaren bij Arons was, was er zelfs voor 'n simpele basis setup van een 4-string basje een wachtrij van een werkweek..!

beide prima winkels, maar it's a matter of personal taste en ook timing ...

en overall reparateur/service; met stip op 1 heb ik toch eigenlijk nog altijd mister D.R. van Reijnen/ex-Muzikaza staan, qua persoonlijkheid/klantgerichtheid/geduld/kennis/babbel...!
Dat is voor iemand uit Tilburg misschien ook nog wel een optie; Roermond..?

Luke-wannabe
2 mei 2010, 03:05
Moet je maar niet zo'n kutgitaar kopen.

Nitefly7
2 mei 2010, 16:32
Moet je maar niet zo'n kutgitaar kopen.

noouuuu, wat vind ik dat een flauwe opmerking zeg :makeup:

persoonlijk vind ik die dingen qua comfort en veelzijdigheid echt waanzinnig, fusion, metal, rock en jazz gaat prima, akoestisch is geweldig bruikbaar en handig..
enige dat je mist (althans bij de USA Nitefly, bolt-on modellen) zijn fatsoenlijke pickups bij de Dimarzio-modellen, want dat blijft toch een beetje een zwaktebod voor Parker (als je de Fly en Deluxe/24-fret modellen niet meetelt...) zelf.. Alle series die ze nu met hun eigen, of met de Duncans leveren, zijn gewoon geweldige live-, thuis- en opnamegitaren...

ANGC
2 mei 2010, 17:38
Moet je maar niet zo'n kutgitaar kopen.

zand in je vagina?

RoelSmoel
2 mei 2010, 17:47
als ik de laatste jaren bij Arons was, was er zelfs voor 'n simpele basis setup van een 4-string basje een wachtrij van een werkweek..!

beide prima winkels, maar it's a matter of personal taste en ook timing ...

Het is maar net wat je met Richard vantevoren afspreekt en wanneer je komt..

Inderdaad, persoonlijke smaak, maar als beginner werd ik de winkel uitgekeken bij Walkers..

Luke-wannabe
2 mei 2010, 18:28
zand in je vagina?
Ja, 't schuurt een beetje! Flink sjaggo word ik d'r van!

Mitch
2 mei 2010, 18:31
Tja, zonder smilie begrijpt werkelijk niemand meer een beetje ironie tegenwoordig. Dus ben je volledig serieus en beledig je iwa en dus moeten andere mensen het voor 'm gaan opnemen.
Het is dat het zo afgezaagd is, anders zou ik een facepalm plaatje posten.

Luke-wannabe
2 mei 2010, 18:33
:D Mitch is een toffe gast.

ANGC
2 mei 2010, 18:59
Ik nam t niet perse voor hem op. Vond t gwoon een beetje een rare reactie. en tis toch niet zo raar dat een buitenstaander zoals ik de reactie niet als ironie ziet? tis gwoon een stuk tekst zonder emotie whatsoever. zelfde probleem vind je in diensten zoals MSN en Skype en je weet t wel. daar gebruikt men juist emoticons om emotie te delen (behalve als t niet nodig is natuurlijk). anders is t gwoon tekst.

iwamoto
3 mei 2010, 10:10
Nu weten we allemaal dat leon gewoon geen smaak heeft...welke GN'er drumt er nou...

maar, ik zal vanavond eens kijken om hem te openen, maar waar ik zelf een beetje naar zit te kijken is dat die plug gewoon helemaal gesloten is voor zover ik kon zien, maargoed, ook dat kunnen we wel gebogen krijgen, gisteren nog een Hondo II opengemaakt, dat was wel een lekker makkelijke plug :)

j3r03n
3 mei 2010, 10:19
Die plug heeft volgens mij wel een systeempje erin dat het actieve circuit aan/uitschakelt als er een jack ingestoken wordt. Ik kan er zelf niks van, maar de handige papa van een van mn bandleden heeft laatst bij mijn Parker (niet Fly) dat ding vervangen. Het zou dus (als je niet zo onhandig bent als ik) zelf te doen kunnen zijn.

hole
3 mei 2010, 10:21
Zoals je in 'mijn topic' over gitaartechs al zelf zei:

Waarom geen Stegers?

;)

iwamoto
3 mei 2010, 10:22
Het stomme is, ik repareer iphones etc. op regelmatige basis, maar zo'n jack ben ik dan weer vet schijt voor om dingen te slopen, zal ik hem eerst uitbouwen ?

@gaatje,
Ik was er al mee bij stegers, we maakten hem open maar hans zei "hmm, dat wordt toch iets lastiger, als je het goed wilt laten doen, toch maar parker reparateur" omdat ik ook nog zit met losse pots.

snaarplukker
3 mei 2010, 10:48
Gitaarelectronica is net zo simpel als van een deurbel.;) De meest simpele klusjes zijn wel de input vastzetten, solderen en potmeters vastzetten.

Orpheo
3 mei 2010, 11:27
he Iwa, ik wil er wel naar kijken. Zover ik 't zie, is het niets meer of minder, dan een stereo-jack, die printplaat maakt 't solderen makkelijker, maar verder is 't 'interessantdoenerij' :P

idem met de pots.

Luke-wannabe
3 mei 2010, 11:40
Nu weten we allemaal dat leon gewoon geen smaak heeft...welke GN'er drumt er nou...
:seriousf:

Gearjunkie
3 mei 2010, 23:07
Hmm... Hans Stegers heeft een achtergrond in de fijnere electronica meen ik. Hij maakt ook zelf printjes voor zijn pre-ampjes. Het zal wellicht moeilijker zijn dan het lijkt neem ik aan.

HaroldA
4 mei 2010, 00:14
Hmm... Hans Stegers heeft een achtergrond in de fijnere electronica meen ik. Hij maakt ook zelf printjes voor zijn pre-ampjes. Het zal wellicht moeilijker zijn dan het lijkt neem ik aan.

Als het een gesloten bus is kan Hans er ook niet aan klussen. Als het ook nog eens een Parker-specifiek onderdeel is waar alleen geautoriseerde Parker dealers aan kunnen komen zou ik als mr Stegers zijnde mijn handen er ook niet aan willen branden...

iwamoto
4 mei 2010, 01:18
Vandaag nog even gekeken, het ding is echt gesloten, ik kan er ook echt niet goed bij. Harold heeft inderdaad gelijk, het zijn allemaal vrij specifieke onderdelen, maar ik zou dus zo even niet weten wie noue cht geautorizeerd is, morgen even mailen dus.