PDA

View Full Version : Welke P90? Seymour, Kent of Duesenberg?



snix
30 april 2010, 21:16
Hallo vrienden!

In mijn gitaar zit een gat voor een humbucker. Daar wil ik een P90 in. Nu zit er een PRS Se 1 soapbar in, maar past niet goed.
Nu ga ik waarschijnlijk kiezen tussen de Duesenberg Domino, de Seymour Duncan PhatCat en de Kent Armstrong KA P90 S 905 [www.guitarsupplies.nl]
Iemand ervaring met deze elementen? Of andere suggesties misschien? Gaat om de brugpositie. De andere pups zijn een DiMarzio Blue Velvet (midden) en een gemodificeerde telecaster nek pup. Ik heb het zo geconfigureerd dat de brugpup een eigen volumepot heeft. De nek en midden delen er samen ook eentje. Geen toon. Dus in elke stand kan ik de brug erbij draaien. Werken onafhankelijk van elkaar. Het zijn allebei push-pull potmeters. Om uit fase te schakelen. Ik kan de nek en de brug dus uit fase zetten. Is erg interessant als alle elementen aan staan :-)
O ja. Het gaat om het instapmodel van Huub Boel, de GG. Blanke versie. Super gitaar voor dat geld trouwens :-)

Groetjes,
Jeroen.

telecastermaster
30 april 2010, 21:47
Tonerider Rebel 90's http://www.youtube.com/watch?v=M0q3ruvrXh8

In Engeland 30 GBP per stuk.

Deusenburg Domino is ook erg goed overigens.

Duhsjaak
1 mei 2010, 08:17
Hi
Ben bijzonder groot P90 fan, maar kan je helaas niet helpen. Ik hoop wel dat je de uitkomst van je keus uiteindelijk ook op het forum zet, want ik ben super nieuwsgierig naar het resultaat.
Plus misschien een stukkie geluid?
Ik ben bijna zo nieuwsgierig als jijzelf!
Vreindelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak

bass blom
1 mei 2010, 08:52
ik had ook even gas voor toneriders, maar ze zijn er niet in goud.

ik heb SD prails in mijn gele special, die vind ik ook lekker, wel gebruik ik 99% van de tijd alleen de P90's.

Shaggy
1 mei 2010, 09:12
De duesenberg domino is dacht ik voor de neckpositie. Althans, bij de duesenberg gitaren wordt het altijd bij de hals geplaatst.

Klinkt erg warm btw.. als je al een donker klinkende gitaar hebt zou ik de domino niet nemen.

Ibanez666
1 mei 2010, 09:22
Ik heb alleen ervaring met GFS Dream 90 elementen en die klinken prima. Ik vind ze niet onderdoen voor de Gibson p90's die ik ook heb.

arcane
1 mei 2010, 09:26
En ik heb heb alleen ervaring met GFS Mean 90's. Ook ik ben enorm te spreken over de GFS elementen.

Ibanez666
1 mei 2010, 09:31
En ik heb heb alleen ervaring met GFS Mean 90's. Ook ik ben enorm te spreken over de GFS elementen.

Yep, ze hebben van mn burny een gitaar gemaakt die eerst vooral mooi was om naar te kijken en wel goed speelde, naar een gitaar die ik zeer regelmatig gebruik

bass blom
1 mei 2010, 09:41
ik weet niet meer of ik de means of dreams had maar vergeleken bij de gibson P90's in mijn SG classic toen vond ik GFS blikken speelgoed :dontgeti:
ze zaten toen voor test in mijn zwarte custom.

snix
1 mei 2010, 19:52
Duesenberg heeft ook een brugvariant. Ik zal GFS eens googlen. Het moet wel in een humbucker cavity passen. En er goed uitzien natuurlijk :-) Is die Phat Cat van SD wat?

Hendriks
1 mei 2010, 20:24
Ik heb gitaren met Duesenberg P90 alsmede SD Phatcats gehad beide bovenverwachting , vooral de Phatcats vond ik erg lekker , met GFS heb ik dan weer wat mindere ervaringen (microfonisch) ,maar die kosten dan weer niets.

hardus
1 mei 2010, 23:43
Bare Knuckles heeft ook hb-size P90's. Hij maakt ze naar wens op elke 'vetheid' geloof ik.

barno
1 mei 2010, 23:50
ik gebruik de laatste tijd vaak Duesenberg p90's, zijn wel vintage voiced geloof ik, want erzitvrij veel hoog in in vergelijking met bv gibson soapbars. Ze zijn niet overwound zoals vaak P90's tegenwoordig, terwijl ik dat bij een P90 juist ničt nodig vind

Ibanez666
2 mei 2010, 00:00
met GFS heb ik dan weer wat mindere ervaringen (microfonisch) ,maar die kosten dan weer niets.

Geen last van

snix
2 mei 2010, 06:28
Bij GFS zag ik ook 'gewone' single coils. De Brighton Rock nog wat. Ik denk dat ik zo eentje wel in de middenpositie wil. Dan een Duesenberg in de brug en die van LeoSounds als nek. Die laatste heb ik daar laten maken, omdat de stringspacing in die positie erg nauw is. Een gewone single coil is veel te breed. In de middenpositie gaat het net.

snix
5 mei 2010, 09:34
Ik ben er uit!
In de halspositie komt een gecustomized tele-pickup van LeoSounds (Duitsland). Dit omdat de stringspacing op die plek te klein is voor een normale SC. Dus verbouwen ze een telepup voor me om tot een stratpup met wel de goede stringspacing. Een transgenderpup dus eigenlijk
In het midden komt een SC van GFS. De Brighton Rock Reverse wound huppeldepup. Geen gewone strat sc, meer output, ben benieuwd...
En de brug positie wordt bekleed door een Duesenberg Domino P90 Bridge.
De brug P90 heeft een eigen volumepot om in elke stand erbij te kunnen draaien. De hals en midden pups delen samen ook een volumepot. Geen toonpot. Wel allebei onafhankelijk werkende push/pullpots om fase te schakelen. Is in de stand waarin alledrie aanstaan erg interessant. Dan kun je de hals en de brug uit fase zetten met elkaar, maar ook tegelijkertijd met het midden. Het werkt...
Het is de instap GG gitaar van Huub Boel. Merkloos, erg goedkoop en in China gemaakt. Wel erg goed instrument voor die 175 eurries die het kostte.
Ik ben blij...

rijsberman
5 mei 2010, 16:52
Ik ben er uit!
In de halspositie komt een gecustomized tele-pickup van LeoSounds (Duitsland). Dit omdat de stringspacing op die plek te klein is voor een normale SC. Dus verbouwen ze een telepup voor me om tot een stratpup met wel de goede stringspacing. Een transgenderpup dus eigenlijk.

Michael Pantleon is een geschikte vent inderdaad! :rockon:

Ik ben ook leosounds fan :)

snix
5 mei 2010, 22:27
Ben benieuwd. Beetje op de gok besteld. Moet hem nog binnen krijgen. Maar dat geldt ook voor de andere pups. Zodra alles binnen is en in de gitaar is geplaatst zal ik een filmpje op youtube zetten.