PDA

View Full Version : fender blues junior



collette
30 april 2010, 21:06
heb sinds een week een fender blues junior heel erg tervreden van maar moet hem wel nog wat leren kennen.

vraagje voor een hoofdtelefoon er op aan te sluiten. waar inpluggen. had algebprobeerd om hem in de input van de speaker in te steken werkt maar alleen de linkse kant van de hoofdtelefoon werkt dan.
hoe kan dat

bass blom
30 april 2010, 21:08
oei, dat moet je niet doen :crazyhappy:

edit: zo te zien heeft dat ding geen koptelefoonaansluiting

Little Jay
30 april 2010, 21:14
Volgens mij niet zo'n goed idee! Heb je de speaker ontkoppeld en daar de koptelefoon ingeprikt? Dan heb je mazzel gehad dat de versterker 't nog doet, een buizenversterker heeft de "load" van de speaker nodig, anders gaat 'ie eraan..... ik denk niet dat je koptelefoon dezelfde impedantie heeft (eerlijk gezegd geen idee wat de impedantie van koptelefoons is). Of heeft de Blues Jr een extra speakeruitgang? Ook dan is het volgens mij nog steeds geen goed idee.....

(Dat je maar één kant hoort is trouwens logisch, speaker-uitgang is mono, koptelefoon heeft stereo-plug)

collette
30 april 2010, 21:35
oei wat kan ik daar mee beschadigen.
speelt nog altijd lampen gaan nog allemaal
is er dan geen ander oplossing voor met hoofdtelefoon te spelen

RoelSmoel
30 april 2010, 21:43
oei wat kan ik daar mee beschadigen.
speelt nog altijd lampen gaan nog allemaal
is er dan geen ander oplossing voor met hoofdtelefoon te spelen

Jawel, in laten bouwen door iemand die er verstand van heeft, maar dat zal ook weer flink wat kosten..

guitarkid
30 april 2010, 22:05
oei wat kan ik daar mee beschadigen.


Je versterker, je hoofdtelefoon en je oren...!!!

Gr. C.

bass blom
30 april 2010, 22:27
gemeen is dat hè? dan heb je iets, ben je wijs mee, moet je toch weer iets hebben :crazyhappy:

FruscianteFan
30 april 2010, 22:36
Blues Junior is niet gemaakt om een koptelefoon op aan te sluiten...

cluseau
30 april 2010, 23:10
oei wat kan ik daar mee beschadigen.
speelt nog altijd lampen gaan nog allemaal
is er dan geen ander oplossing voor met hoofdtelefoon te spelen
Valt allemaal wel mee hoor, gewoon niet te hard zetten. Als je op safe wil gaan een stereo chassisdeel inbouwen met demping voor de koptelefoon en een voor de amp vervangende correcte load. Kwestie van een paar weerstandjes en een jack. Kosten hoofdzakelijk afhankelijk van de benodigde tijd.

Frans.