PDA

View Full Version : Simpel buizencombo



Jordii
30 april 2010, 20:58
Ik ga morgen naar Feedback en ik ben van plan om eens wat buizenampjes te proberen. Wat ik er mee zal gaan spelen is blues/rock/funk. Overdrive en reverb zou fijn zijn, maar daar kan ik eventueel nog wel een pedaal voor gebruiken.
Budget: €300,-
Tips? :D
Oja, 't is voor thuisgebruik.

RoelSmoel
30 april 2010, 21:35
Dan zal ik wel weer degene zijn die roept: "spaar nog wat door en koop een Blackstar HT5C met een reverb-pedaaltje"..

guitarkid
30 april 2010, 21:52
Ik ga morgen naar Feedback en ik ben van plan om eens wat buizenampjes te proberen. Wat ik er mee zal gaan spelen is blues/rock/funk. Overdrive en reverb zou fijn zijn, maar daar kan ik eventueel nog wel een pedaal voor gebruiken.
Budget: €300,-
Tips? :D
Oja, 't is voor thuisgebruik.

Bugera V22..? Net uitgebreid getest en klinkt gewoon erg goed.
En er zullen wel weer talloze posts komen over de betrouwbaarheid, maar dat zal dan wel... Ik heb er één voor erbij en doe er zelfs optredens mee, no problem.
Gisteravond nog en bijv. JeroenSchaaf (ook op dit forum) heeft 'm gehoord en was blijkbaar erg enthousiast...
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116787&page=311
Dat doe ik heel soms ook met de Blackstar HT5C die ik ook al zo'n anderhalf jaar heb. Ook een goede optie, maar die heeft geen galm en zit nieuw ook wat boven je budget. Ik heb er trouwens niet meer op gespeeld sinds ik de V22 in huis heb. Ik speel nu ook amper op mijn "grote set", maar dat heeft ook te maken met het feit dat iets nieuws altijd even leuker is. Als de "wittebroodsweken" met de V22 over zijn verandert dat wel weer...
Uitproberen dus ! Sucses.

Gr. C.

rocker_71
30 april 2010, 22:56
300 euro is misschien net wat te weinig voor een goede buizenbak.
Wat heb je op het oog dan?

rijsberman
30 april 2010, 22:58
Ik zeg peavey windsor, is incl. attenuator

Jordii
30 april 2010, 23:16
Doorsparen is geen punt. Ik dacht aan een Fender vibro/superchamp. Die hebben reverb, en ik dacht ook overdrive.
Zijn de duurdere ook niet wat harder?

Outline
30 april 2010, 23:50
Dan zeg ik maar weer hardop: SuperChamp XD! Is iets onder de 300 euro en heeft 15Watt.

De productpagina waar alles opstaat: http://www.fender.com/products/search.php?partno=2331100000

Youtube e.d mag je zelf Googlen...

muziekschuur
1 mei 2010, 00:26
Wat suggesties;

Jet city 20 watt head + cab
Peavey Windsor Studio
Fame GTA15R
Bugera V22
Ibanez TSA15H (en cabje)

Maar....... Als je aspiratie hebt om in een serieuze band te spelen dan;

Peavey Classic 30 (500-600 euro)
Marshall Ma50C (500-600 euro)
Blackstar HT Club 40 (600-700 euro)

craftergirl
1 mei 2010, 13:53
Ik heb de Fender Vibrochamp XD, erg tevreden over! :ok:
Voor een paar tientjes meer heb je de Superchamp XD met meer watt, verder dezelfde effecten, maar voor mij is de Vibrochamp ook alleen voor thuisgebruik en believe me... hij kan hard!

dwaajt
1 mei 2010, 14:17
Ben ook op zoek naar een buizencombo.

Is de epiphone blues custom 30 combo wat?
Hoe doet hij het clean?