PDA

View Full Version : Begin new song (rock/metal)



Guitarfreak
30 april 2010, 16:31
Yo

Ik ben vannacht weer eens begonnen met het maken van een nieuw nummer. Het begin staat, maar er moet natuurlijk nog veel aan gebeuren.
Graag zou ik van jullie weer eens wat kritiek willen over dit stuk. Zowel opbouw/sound als wat anders. Het maakt niet uit, lucht je hart.

Oja de soms ietwat valse bas kan ik niet verhelpen, intonatie is klote en 't schroefdraad is kapot :(.

http://www.maggiesbookshop.com/nieuwe-intro-2.mp3

De vorderingen van dit nummer zal ik in deze thread plaatsen.

Oh, nog even wat anders..
Onze bassist van de band (Maggie's Bookshop) heeft besloten om er mee te stoppen. Ben of ken jij een geschikte bassist, roep even :D.

Thanks!

Jip,

bass blom
30 april 2010, 16:55
klinkt veelbelovend!

glennshred
30 april 2010, 19:01
Strakke drum, gitaren klinken ook goed..

Bij een éérste luistersessie kwam een beetje modderigheid naar boven in
een bepaalde part maar dat is mierenneuken want de rest klonk al mooi
loepzuiver.

Mogelijk idd die bass waar je al over vertelde, in ieder geval een 2de luistersessie viel het me minder op :)

Klinkt idd veelbelovend :cooler:

Guitarfreak
30 april 2010, 19:08
klinkt veelbelovend!
Thanks! Nu de rest afmaken :).


Strakke drum, gitaren klinken ook goed..

Bij een éérste luistersessie kwam een beetje modderigheid naar boven in
een bepaalde part maar dat is mierenneuken want de rest klonk al mooi
loepzuiver.

Mogelijk idd die bass waar je al over vertelde, in ieder geval een 2de luistersessie viel het me minder op :)

Klinkt idd veelbelovend :cooler:
Yo Glenn,
Ik heb sinds van de week een Keeley Compressor pedaal en deze moest gisteravond gelijk even opgenomen worden. De attack is hierdoor ook een stuk hoger.
Binnenkort maar eens een iets beter goedkoop basje kopen;).

Thanks Glenn, altijd vet om iets van je te horen.

Gitaro
30 april 2010, 19:42
Lekker! Pompt goed :ok:. Dat net valse vind ik wel mooi. Ik zou de snare iets minder tail geven. Nu zinkt ie een beetje weg omdat ie niet genoeg puncht. Zoiets (Isis - So did we): http://www.youtube.com/watch?v=7mC0WK-XJa

Guitarfreak
30 april 2010, 19:48
Lekker! Pompt goed :ok:. Dat net valse vind ik wel mooi. Ik zou de snare iets minder tail geven. Nu zinkt ie een beetje weg omdat ie niet genoeg puncht. Zoiets (Isis - So did we): http://www.youtube.com/watch?v=7mC0WK-XJa
Thanks :)
Nu ik er op ga letten merk ik ook dat de snare iets teveel in wegvalt. Mag inderdaad wel wat lomper met meer punch. Goed gehoord!
Lekkere band -> Isis! Daar is de snare echt goed hoorbaar. Lekker!

bluegate
30 april 2010, 20:12
Klinkt goed, mooie opbouw.
Begin lekker open en fris en dan de beuk erin.
:zz:

Guitarfreak
1 mei 2010, 09:24
Klinkt goed, mooie opbouw.
Begin lekker open en fris en dan de beuk erin.
:zz:
Thanks man:).

HvV
4 mei 2010, 22:13
Klinkt weer veelbelovend. Deed me wel gelijk aan Overcome van Creed denken. Niks mis mee verder, is een sterk nummer. Ik zou bijna mijn gitaar inruilen voor een bas, hehe. ;)

Guitarfreak
5 mei 2010, 00:10
Klinkt weer veelbelovend. Deed me wel gelijk aan Overcome van Creed denken. Niks mis mee verder, is een sterk nummer. Ik zou bijna mijn gitaar inruilen voor een bas, hehe. ;)
Thanks :) Nou, wat let je! Marktplaats is zo gemakkelijk.
Tot a.s. zaterdag in de oefenruimte, basje mee hopsakey! ;).